مجیدی و شاگردانش با حال خوب به تعطیلات رفتند؛

استقلال در مسیر ترسناک شدن

۱۳۹۹/۱۲/۲۸ - ۰۷:۰۵:۱۰
کد خبر: ۱۱۵۴۲۰۴
استقلال در مسیر ترسناک شدن
شاید فعلا زود باشد که درباره تغییرات فنی استقلال و بهتر شدن اوضاع تاکتیکی این تیم نظر بدهیم اما استقلال در مسیری قرار گرفته که می‌تواند در آن همان شخصیت گم شده‌اش را که مد نظر سرمربی تیم است، پیدا کند.

به گزارش برنا؛ استقلال در آخرین دیدار خود در سال 99 توانست بردی آسان و شیرین را مقابل ماشین سازی به دست بیاورد. بردی که فارغ از 3 امتیاز ارزشمندش برای تیم فرهاد مجیدی که همچنان آنها را در کورس مدعیان قهرمانی لیگ نگه داشت، باعث شد آبی پوشان با 3 برد پیاپی در 3 دیدار اخیر و هت تریک در پیروزی به تعطیلات بروند.

اگرچه بازی دیروز استقلال مقابل تیم قعرنشین ماشین سازی بود و فرهاد و شاگردانش کار سختی برای رسیدن به برد نداشتند اما استقلال اگر در همین بازی ساده هم نمی توانست پیروز شود اختلاف امتیازاتش با سپاهان و پرسپولیس بیشتر می شد.

از طرف دیگر آنچه ارزش این برد را برای هواداران و بازیکنان استقلال بیشتر می کند، هت تریک در پیروزی است. استقلال از ابتدای لیگ بیستم با کادر فنی قبلی خود نتوانسته بود در 3 دیدار متوالی پیروز شود اما آبی ها در 3 بازی که فرهاد مجیدی روی نیمکت این تیم حضور داشته در مقابل فولاد، پیکان و ماشین سازی پیروز شدند تا با روحیه ای بالا به تعطیلات نوروزی بروند.

در واقع مدت ها بود که استقلالی ها نتوانسته بودند چنین چهره ای از خود به نمایش بگذارند. چهره تیمی پیروز که شخصیت بردن دارد و بازیکنانش ذهنی برنده دارند. نکته مهمی که دقیقا خود فرهاد هم در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی دیروز به آن اشاره کرد و گفت:«روز اولی که مسئولیت استقلال را قبول کردم در اولین مصاحبه ام یک نکته‌ای را گفتم و آن هم این  بود که تنها چیزی که روی آن کار کرده ام، شخصیت بردن و شخصیت تیمی استقلال بوده است. باید شخصیت و عزت تیمی استقلال به این مجموعه برگردد.»

سرمربی جوان و محبوب استقلال که با حمایت حداکثری هواداران این تیم برای سومین بار به نیمکت آبی ها رسیده بهتر از هر کسی می داند استقلال اگر به دنبال قهرمانی است باید همان شخصیت گمشده خود را هرچه سریع تر پیدا کند. آبی های تهران این روز ها با شور و حرارت خاصی تمرینات تیمی را پشت سر می گذرانند و جلسات فنی جذابی که فراز کمالوند برای شاگردان مجیدی تدارک می بیند هم نقش بسزایی در این شور و علاقه بازیکنان دارد. کاملا مشخص است که مجیدی توانسته روی ذهن بازیکنان استقلال تاثیر مثبتی بگذارد و انگیزه و اعتماد به نفس از دست رفته را به آنها برگرداند. شاید فعلا زود باشد که درباره تغییرات فنی استقلال و بهتر شدن اوضاع تاکتیکی این تیم نظر بدهیم اما استقلال در مسیری قرار گرفته که می تواند در آن همان شخصیت گم شده اش را که مد نظر سرمربی تیم است، پیدا کند.

مجیدی در کنار فراز کمالوند در همین مدت کوتاه هم توانسته استقلال را از نظر فنی متحول کند اما او و دستیارانش در تعطیلات نوروزی بهترین فرصت در اختیارشان است تا استقلال را همانطور که خودشان و هواداران می خواهند بسازند. کادر فنی جدید آبی ها در روزهای ابتدایی سال جدید برای تمرین و اجرای برنامه های تاکتیکی که در ذهن خود دارند، فرصت خوبی دارند اما آنچه در مقطع کنونی برای آبی ها بیشترین اهمیت را دارد فاصله گرفتن از نتایج پر از نوسان و عادت به بردن است. درست نقطه مقابل تیم هایی که به باختن عادت می کنند و بردن یادشان می رود، استقلال اگر به بردن عادت کند، سخت از این عادت خود دست می کشد.

فرهاد و فراز هم دقیقا با علم به این موضوع به صورت شبانه روزی انرژی خود را روی عادت به برد و تبدیل استقلال به تیمی با شخصیت و البته ترسناک برای رقبا متمرکز کرده اند. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز