جواد منافی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

این پرسپولیس در همه جام‌ها مدعی اصلی قهرمانی است/ کرونا سال ۹۹ را برای همه تلخ کرد

۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۰۶:۰۸:۰۹
کد خبر: ۱۱۵۷۲۷۷
این پرسپولیس در همه جام‌ها مدعی اصلی قهرمانی است/ کرونا سال ۹۹ را برای همه تلخ کرد
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: بدون شک سیدجلال حسینی یکی از بهترین‌های پرسپولیس و لیگ بود.

به گزارش برنا؛ جواد منافی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به شرایط این روزهای تیم فوتبال پرسپولیس صحبت‌های ویژه ای را انجام داد.

- شرایط پرسپولیس را در سال 99 چطور دیدید؟

پرسپولیس با وجود فراز و نشیب زیادی که در طول نیم فصل اول داشت در نهایت نتایج خوبی را کسب کرد و توانست نیم فصل اول را با صدرنشینی به پایان برساند. اگر پرسپولیس با قهرمانی در آسیا به حضور خود در فصل قبل لیگ قهرمانان پایان می داد، مشکلات بعدی گریبان این تیم را نمی گرفت اما از دست دادن قهرمانی آسیا باعث افت روحی و روانی زیادی برای این تیم شد  ولی خدا را شکر کادر فنی و مدیران باشگاه با مدیریت هوشمندانه خود موفق شدند بحران آن مقطع پرسپولیس را مهار کنند.

- فکر می‌کنید این شرایط در بقیه فصل و در سال جدید هم برای پرسپولیس ادامه‌دار باشد؟

بدون شک همین طور خواهد بود. پرسپولیس روند رو به رشدی را طی می کند و با تقویت تیم در برخی از خطوط که با کمبود مواجه بود، نقاط ضعف تیم تا حدود بسیار زیادی مرتفع شده و من فکر می کنم در سال 1400 پرسپولیس در تمامی جام های پیش روی مدعی شماره یک است.

- به نظرتان فضای کلی سال 1399 چطور بود؟

متاسفانه در این سال در هیچ زمینه ای، شرایط خوبی نداشتیم. عامل اصلی این موضوع نیز شیوع بیماری کرونا بود که در تمامی زمینه های زندگی همه مردم دنیا تاثیر منفی گذاشت و علاوه بر خسارت های مالی و جانی، روح و آرامش همه را درگیر کرد. در ایران هم متاسفانه این اتفاق رخ داد و علاوه بر این که تعداد زیادی از مردم و هموطنان مان را از دست دادیم، فوتبالی ها به خصوص پرسپولیسی ها عزادار فوت تلخ علی انصاریان و مهرداد میناوند شدند، اتفاقی که برای هیچ کسی هضم شدنی نبود و همه ما را ناراحت و عزادار کرد.

- به نظرتان چهره‌های برتر پرسپولیس در این سال چه کسی بودند؟

بدون شک سیدجلال حسینی یکی از بهترین های پرسپولیس و لیگ ما بود. سیدجلال با این سن و سال مفید و مثمرثمر نشان داد. او بازیکن تاثیرگذار و با تعصبی است که در این فصل واقعا ثابت کرد سن یک عدد است و حتی در آستانه 40 سالگی هم می توان در فوتبال و در سطح اول لیگ مفید و تاثیرگذار بود. ضمن این که باید بگویم امید عالیشاه هم روند رو به رشدی در پرسپولیس داشت و می تواند الگوی خیلی ها  باشد. او ماه ها با وجود تجربه و سابقه اش نیمکت نشین بود اما ناامید نشد و برای تیم حاشیه سازی نکرد و زمانی که به ترکیب بازگشت بهترین عملکرد را برای پرسپولیس داشت و نشان داد چه بازیکن خوب و حرفه ای است.

- فضای کلی فوتبال را در سالی که گذشت چطور دیدید؟

فکر می کنم در این فصل ما لیگ پرباری نداشتیم و در مجموع لیگ بیستم با افت قابل توجهی از سوی تیم ها در حال پیگیری است و  فقط چند تیم محدود توانسته اند فوتبال خوبی را از خود به نمایش بگذارند و این اتفاق برای فوتبال ما اصلا اتفاق خوشایندی محسوب نمی شود.

- با این وجود به نظرتان می‌توانیم در تیم ملی شرایط خوبی داشته باشیم و صعود بی دردسری را به جام جهانی رقم بزنیم؟

امسال سال فوتبالی مهم برای ما محسوب می شود که مسلما صعود به جام جهانی اصلی ترین دغدغه همه فوتبالی ها محسوب می شود. با توجه به شرایط موجود و همین طور از دست دادن امتیاز میزبانی، بعید می دانم صعود بی‌دردسری به جام جهانی داشته باشیم مگر این که باز هم روی غیرت و تعصب بازیکنان مان بتوانیم اتفاق خوبی را برای فوتبال ایران رقم بزنیم.

- بهترین لژیونر ایران در سال 1399 را چه کسی می‌دانید؟

در این سال لژیونر های ما شرایط نسبتا خوبی را پشت سر گذاشتند. به خصوص لژیونرهایی که در حال حاضر در اروپا به سر می برند که سرآمد آنها مهدی طارمی و سردار آزمون بودند. در سال قبل سردار شرایط خوبی را در روسیه داشت و امسال هم با درخشش مهدی طارمی در پرتغال این شرایط برای او رقم خورده است. با وجود این که این دو بهترین لژیونرهای فوتبال ایران محسوب می شدند، اعتقاد من بر این است که شرایط کنونی سقف فوتبال این دو جوان خوب فوتبال ما نیست و من مطمئن هستم می توانند در آینده ای نزدیک شرایط بهتری را در تیم های بهتر اروپایی برای خودشان و فوتبتال ایران رقم بزنند، اتفاقی که می تواند فوتبال ما را بیش از پیش به اروپا و دنیا نشان دهند.

- در سال 1400 چه آرزویی دارید؟

امیدوارم دغدغه ها و مشکلات مردم ما به حداقل برسد و همه آرامش و شرایطی خوب باشند و با رسیدن واکسن، شرایط برای زندگی بدون ترس از کرونا برای همه به وجود بیاید. بعد از آن در زمینه ورزشی هم اتفاقات خوبی مثل قهرمانی پنجم پرسپولیس در لیگ و قهرمانی اش در لیگ قهرمانان آسیا رقم بخورد. 5/5

نظر شما