امروز؛

حضور رئیس فدراسیون فوتبال سوریه در باشگاه پرسپولیس

۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۴:۵۶
کد خبر: ۱۱۵۷۸۹۰
حضور رئیس فدراسیون فوتبال سوریه در باشگاه پرسپولیس
رئیس فدراسیون فوتبال سوریه در باشگاه پرسپولیس حاضر شد.
به گزارش برنا، رئیس فدراسیون فوتبال سوریه که همراه با تیم ملی این کشور به تهران سفر کرده است، با دعوت این باشگاه و با هدف دیپلماسی ورزشی و صلح و آرامش با فوتبال، صبح امروز در ساختمان مرکزی باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس حضور یافت و با جعفر سمیعی دیدار و گفتگوی صمیمانه‌ای داشت.


ژنرال حاتم غائب مدافع پیشین تیم ملی سوریه که چند سالی است به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال سوریه برگزیده شده است با قبول دعوتی که صورت گرفت، امروز شنبه، در باشگاه پرسپولیس حضور یافت و با مدیر عامل سرخپوشان ایران دیدار کرد.


در این نشست، ابراهیم شکوری، معاون اجرایی، علی عطایی، مدیر مالی، اداری و پشتیبانی و کاوه علی اسماعیلی، مدیر روابط عمومی باشگاه نیز حضور داشتند.


این دعوت و جلسه در راستای دیپلماسی ورزشی و همچنین برقراری صلح و آرامش با فوتبال برگزار شد و در جریان آن، گفتگو و تبادل نظرهای صمیمانه‌ای درباره فوتبال و توسعه آن صورت گرفت.


رئیس فدراسیون فوتبال سوریه در جریان صحبت‌های خود با اشاره به این که در قامت مدافع تیم ملی سوریه برابر تیم ملی ایران و علی دایی بازی کرده است و از فوتبال ایران شناخت دارد، سوالاتی را درباره شرایط باشگاه‌ها و فوتبال باشگاهی در ایران مطرح کرد.


وی اعتقاد داشت؛ با توجه به سطح علاقمندی مردم ایران نسبت به فوتبال، جمعیت بیش از 80 میلیون نفری ایران، ظرفیت برگزاری لیگ سطح اول خود را با بیش از 16 تیم دارد.


حاتم غائب همچنین با اشاره به این که پرسپولیس جزو تیم‌های شناخته شده و دارای محبوبیت از ایران در سوریه است، ابراز امیدواری کرد؛ سوریه روزی میزبان یکی از اردوهای پرسپولیس باشد.


وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: به من گفته‌اند پرسپولیس در ایران نزدیک به 40 میلیون هوادار دارد و این هواداران در سراسر کشور هستند و این بسیار جالب توجه است.


جعفر سمیعی نیز در این جلسه با اشاره به پیشرفت‌ها و ارتقاء فنی فوتبال سوریه در یکی، دو دهه اخیر و ظهور بازیکنان مطرح در سطح آسیایی ابراز امیدواری کرد؛ فوتبال دو کشور در گذر از مشکلاتی که دارند، در آینده، تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند و از فوتبال به عنوان مقوله‌ای محبوب برای آحاد مردم در جهت توسعه و برقراری صلح و آرامش بهره گرفته شود. وی همچنین برای مردم سوریه آرزوی صلح و آرامش کرد.


در جریان این جلسه از بازیکنانی چون؛ عمر ماهر خربین که تا کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا پیش رفت و عمر سومه نیز صحبت به میان آمد و دکتر ابراهیم شکوری و علی عطایی درباره فوتبال ایران و سوابق و شرایط حال حاضر باشگاه پرسپولیس، توضیحاتی را ارائه کردند.


رئیس فدراسیون فوتبال سوریه هم ابراز خوشحالی کرد که سطح تعاملات و فرهنگ فوتبال آسیا به حدی رسیده است که رئیس یک فدراسیون می‌تواند برای بازدید از باشگاه‌های کشور دیگر برود و در ادامه ضمن دعوت از جعفر سمیعی برای سفر به سوریه، شماره تلفن وی را نیز برای پیگیری این امور گرفت.


مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در پایان این نشست، ضمن قدردانی مجدد بابت پذیرش دعوت باشگاه، از سوی رئیس فدراسیون فوتبال سوریه، پیراهن پرسپولیس منقش به نام حاتم غائب و همچنین تعدادی صنایع دستی ایرانی را به وی هدیه کرد.

 

نظر شما