عبدالمهدی نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

بعد از چندسال سرانجام مسابقات فیتنس را برگزار خواهیم کرد/ اواخر اردیبهشت ماه رقابت‌های قویترین مردان انجام می‌شود

۱۴۰۰/۰۱/۱۳ - ۰۴:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۱۵۸۶۵۰
بعد از چندسال سرانجام مسابقات فیتنس را برگزار خواهیم کرد/ اواخر اردیبهشت ماه رقابت‌های قویترین مردان انجام می‌شود
رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام می‌گوید در حال آماده‌سازی برای برگزاری مسابقات در سال 1400 هستند.

به گزارش برنا؛ عبدالمهدی نصیرزاده درمورد برنامه‌های فدراسیون بدنسازی در سال جدید گفت: بچه های ما در ایام عید مدام سرکار بودند و ما در این هفته میزبان رئیس فدراسیون جهانی و رئیس کمیسیون داوری فدراسیون جهانی هستیم. همزمان مسابقات فیتنس را می خواهیم برگزار کنیم، چیزی که سال ها به دنبال انجامش بودیم و خدا را شکر استقبال خیلی خوبی شد و سعی کردیم برای داوری مسابقات رئیس کمیته داوری فدراسیون جهانی را دعوت کنیم و قرار است روز هفدهم سمینار داوری بگذارد و داورانی که قرار است در مسابقه فیتنس قضاوت کنند را توجیه کند و انشالله در داوری مسابقات هم مشکلی نداشته باشیم. به دنبال این هستیم رشته های نو مثل فیتنس که ترویج دهنده سبک زندگی سالم و اشاعه دهنده ورزش پاک هستند و امکان حضور سایر اقشار رشته های ورزشی مثل فوتبالیست، کشتی گیر، والیبالیست و ... را در این مسابقات فراهم می کند بهای بیشتری دهیم و برگزاری این مسابقات هم اشاعه دهنده ورزش پاک در فدراسیون بدنسازی است. 

او درمورد این‌که آیا داوران مسابقه فیتنس کسانی هستند که خودشان قبلا فیتنس کار کردند یا خیر ادامه داد: خیر این ها داوران بین المللی ما هستند که در کارگاه دانش افزایی شرکت می کنند. فیتنس یک ورزش بین رشته ای است. مفهوم فیتنس این است که در ضمن این که شما باید از ترکیب بدنی ایده آلی برخوردار باشی و یک بدن عضلانی متناسب داشته باشی باید بتوانی مجموعی از فاکتور های عضلانی مثل استقامت، قدرت، انعطاف پذیری و چابکی را هم به نمایش بگذاری و کسی که این موضوع را رعایت می کند و ترکیب بدنی ایده آلی دارد و درصد چربی بدنش را مدام کنترل می کند و از مشخصه هایی که من نام بردم برخوردار است و از سبک زندگی سالم تبعیت می کند و به همین خاطر طرفداران خاص و همچنین مخاطبان زیادی در تمام دنیا دارد و قشر وسیعی از افراد که ورزش می کنند می توانند در این مسابقات شرکت کنند. به همین خاطر امکان دارد داوری داشته باشیم که مسابقه فیتنس هم نداده باشند ولی قطعا کسانی که داوری می کنند با قوانین آشنا هستند. 

رئیس فدراسیون بدنسازی درمورد این‌که آیا مسابقات دیگری جز فیتنس برگزار می‌شود یا خیر گفت: 28 اردیبهشت ماه هفدهمین دوره مسابقات قویترین مردان را داریم که شهرستان سیرجان میزبانش است و بعد از آن به استقبال رمضان می رویم و برنامه ای نداریم و بعد از انتخابات ریاست جمهوری بلافاصله قصد داریم که در مسابقات فیتنس گیمز که در اسپانیا برگزار می شود برای اولین بار نماینده هایی را بفرستیم و بعد از آن هم میزبان مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان در رشته پاورلیفتینگ هستیم. 3/5

نظر شما