فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان باید برنامه‌ریزی حرفه‌ای و مدیریت درست داشته باشند/ مجیدی بهترین انتخاب برای استقلال بود

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۹۹۳۵
تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان باید برنامه‌ریزی حرفه‌ای و مدیریت درست داشته باشند/ مجیدی بهترین انتخاب برای استقلال بود
کارشناس فوتبال گفت: کادر فنی و مدیریت باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا باید بتوانند برنامه‌ریزی درستی را در نظر گرفته و آن را اجرا کنند.

فرزاد آشوبی، بازیکن اسبق سرخابی‌های پایتخت، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره حضور تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و احتمال افت این تیم‌ها در لیگ برتر اظهار داشت: هر احتمالی را می‌توان در نظر گرفت. اینکه تیم‌های ایرانی قرار است در 16 روز 6 بازی انجام دهند قطعا کار را برای‌شان سخت می‌کند چون برنامه پرفشاری است و می‌تواند تیم‌ها را با مصدومیت و خستگی مواجه کند اما می‌توان با یک مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی حرفه‌ای این مسائل را پشت سر گذاشت. حتی نتیجه نگرفتن تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان هم می‌تواند آنها را از نظر روحی تحت تاثیر قرار دهد و اذیت‌شان کند اما همانطور که گفتم کادر فنی و مدیریت باشگاه‌ها باید بتوانند برنامه‌ریزی درستی را در نظر گرفته و آن را اجرا کنند.

او ادامه داد: وقتی بحث فوتبال حرفه‌ای مطرح می‌شود باید بهترین برنامه‌ریزی را داشت. حضور در لیگ قهرمانان می تواند برای تیم‌های ایرانی خستگی، مصدومیت و فوتبال‌زدگی به همراه داشته باشد و می‌طلبد که باشگاه‌ها با ذهنیت حرفه‌ای و برنامه‌ریزی علمی وارد این مسابقات شوند. تجربه موفق پرسپولیس در سال‌های گذشته می‌تواند الگوی خوبی برای سایر تیم‌ها باشد چون پرسپولیس ثابت کرده حتی مسابقات پرفشار در لیگ قهرمانان هم نمی‌تواند ترمز موفقیت یک تیم را بکشد. پرسپولیس در سال‌های گذشته هم در آسیا موفق بوده هم در لیگ و این نشان می‌دهد که لزوما حضور در مسابقات پرفشار لیگ قهرمانان منجر به افت تیم‌ها نمی شود به شرطی که برنامه‌ریزی حرفه‌ای و مدیریت درست در کار باشد.

آشوبی با اشاره به اینکه سپاهان می‌تواند از فرصت پیش آمده استفاده کند، بیان کرد: احتمال دارد حضور تیم‌هایی مثل استقلال، تراکتور، پرسپولیس و احتمالا فولاد در رقابت‌های فشرده لیگ قهرمانان آسیا که جزو تیم‌های بالانشین هستند، معادلات قهرمانی در لیگ را تغییر دهد. در این بین سپاهان این فرصت را دارد که امتیازات کامل از بازی‌های خود را بگیرد چون ممکن است سایر رقبا با خستگی یا مصدومیت از آسیا برگردند و افت کنند. بنابراین سپاهان بهترین فرصت را در اختیار دارد تا معادلات را تغییر دهد.

بازیکن اسبق استقلال، پرسپولیس و تراکتور درباره اینکه چه پیش‌بینی از عملکرد تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا دارد؟ گفت: پیش‌بینی اینکه هر تیمی چه نتیجه‌ای در گروه خود می‌گیرد دشوار است اما با توجه به ریتم پرسپولیس و ساختار این تیم که در سال‌های اخیر حفظ شده احتمال موفقیت این تیم بیشتر است. سایر تیم‌ها هم شرایط خوبی دارند و می‌توانند نتایج خوبی بگیرند و شانس زیادی برای موفقیت‌شان قائل هستم.

آشوبی درباره شرایط استقلال با مجیدی هم بیان کرد: در آن مقطع از فصل که محمود فکری از استقلال جدا شد، فرهاد مجیدی بهترین گزینه و انتخاب بود چون از تیم شناخت کامل داشت و با 80 درصد بازیکنان کار کرده بود. مجیدی توانست خیلی زود استقلال را به شرایط خوب برگرداند و در مسیر موفقیت قرار دهد. من به موفقیت استقلال با مجیدی خوشبین هستم. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز