سوغات تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا؛

معادله قهرمانی تغییر می‌کند؟

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۰۸:۵۱:۰۹
کد خبر: ۱۱۵۹۹۴۵
معادله قهرمانی تغییر می‌کند؟
متمرکز بودن مسابقات و برگزاری آن در یک کشور دیگر بی‌شک کار نمایندگان ایران را دشوار می‌کند. احتمال مصدومیت بازیکنان، خستگی و حتی ابتلا به کرونا می‌تواند مشکلاتی باشد که گریبانگیر تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا شود.

به گزارش برنا؛ 4 تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا از هفته آینده مسابقات خود در لیگ قهرمانان آسیا را آغاز می‌کنند. از بین تیم‌های ایرانی فولاد باید ابتدا با العین امارات در مرحله پلی‌آف بازی کند و در صورت پیروزی وارد مرحله گروهی شود اما 3 نماینده دیگر ایران از هفته آینده وارد مسابقات گروهی می‌شوند.

هر 4 نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا از تیم های مدعی در لیگ برتر هستند که برای کسب قهرمانی با هم رقابت می کنند. تیم های پرسپولیس، استقلال، تراکتور و فولاد 4 نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا 5 تیم ابتدای جدول هستند که باید 6 بازی گروهی خود را در 16 روز به صورت متمرکز برگزار کنند. (البته از بین این تیم‌ها هنوز تکلیف فولاد مشخص نیست و این تیم در صورت برد مقابل العین به مرحله گروهی می رسد)

تیم‌های پرسپولیس، استقلال، فولاد و تراکتور در حال حاضر با 38، 34 و 27 امتیاز در بین تیم‌های بالانشین جدول هستند که حالا باید در آسیا به میدان بروند.

متمرکز بودن مسابقات و برگزاری آن در یک کشور دیگر بی شک کار نمایندگان ایران را دشوار می کند. احتمال مصدومیت بازیکنان، خستگی و حتی ابتلا به کرونا می تواند مشکلاتی باشد که گریبانگیر تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا شود. از طرف دیگر حذف شدن از آسیا و صعود نکردن به دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا هم می تواند روی روحیه این تیم ها تاثیر بگذارد و باعث افت عملکرد آنها در لیگ برتر شود.

اتفاقی که سال گذشته دقیقا گریبان پرسپولیس را گرفت و این تیم بعد از شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا از نظر روحی بسیار افت کرد و تا چند هفته نتوانست نتایج قابل قبولی بگیرد.

در واقع پرسپولیس، استقلال، تراکتور و احتمالا فولاد کار بسیار دشواری را در پیش دارند. مربیان این تیم‌ها باید برنامه‌ای حرفه‌ای برای تیم های خود در نظر بگیرند تا فشردگی و دشواری بازی های آسیایی عملکرد آنها در لیگ داخلی را تحت تاثیر قرار ندهد.

البته بعید هم نیست حضور این تیم‌ها در لیگ قهرمانان معادلات قهرمانی را هم تغییر دهد. افت مدعیان قهرمانی می تواند باعث شود سایر تیم ها اوج بگیرند و از خستگی یا مصدومیت احتمالی بازیکنان تیم های آسیایی استفاده کرده و معادلات جدول و قهرمانی لیگ را تغییر دهند.

با این حساب باید منتظر بمانیم و ببینیم سوغات تیم های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا چه خواهد بود و آیا آنها می توانند همچنان در کورس بمانند یا نه. در واقع حضور این تیم ها در لیگ قهرمانان بهترین فرصت برای تیمی مثل سپاهان است که الان با یک امتیاز کمتر از پرسپولیس در رده دوم جدول قرار گرفته اما این فرصت را دارد که از فشردگی بازی های آسیایی و خستگی تیم های حاضر در این رقابت ها استفاده کند و مدعی اصلی قهرمانی شود.

آشوبی: سپاهان فرصت خوبی در غیاب تیم‌های آسیایی دارد

فرزاد آشوبی، کارشناس فوتبال، درباره حضور تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و احتمال افت این تیم ها در لیگ برتر به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: هر احتمالی را می توان در نظر گرفت. اینکه تیم های ایرانی قرار است در 6 روز 16 بازی انجام دهند قطعا کار را برایشان سخت می کند چون برنامه پرفشاری است و می تواند تیم ها را با مصدومیت و خستگی مواجه کند اما می توان با یک مدیریت صحیح و برنامه ریزی حرفه ای این مسایل را پشت سر گذاشت. حتی نتیجه نگرفتن تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا هم می تواند آنها را از نظر روحی تحت تاثیر قرار دهد و اذیت شان کند اما همانطور که گفتم کادرفنی و مدیریت باشگاه‌ها باید بتوانند برنامه ریزی درستی را درنظر گرفته و آن را اجرا کنند.

او ادامه داد: وقتی بحث فوتبال حرفه‌ای مطرح می شود باید بهترین برنامه ریزی را داشت. حضور در لیگ قهرمانان آسیا می تواند برای تیم های ایرانی خستگی، مصدومیت و فوتبال زدگی به همراه داشته باشد و می طلبد که باشگاه ها با ذهنیت حرفه ای و برنامه ریزی علمی وارد این مسابقات شوند.

آشوبی با اشاره به اینکه سپاهان می‌تواند از فرصت پیش آمده استفاده کند، بیان کرد: احتمال دارد حضور تیم هایی مثل استقلال، تراکتور، پرسپولیس و احتمالا فولاد در رقابت های فشرده لیگ قهرمانان آسیا که جزو تیم های بالانشین هستند، معادلات قهرمانی در لیگ را تغییر دهد. در این بین سپاهان این فرصت را دارد که امتیازات کامل از بازی های خود بگیرد چون ممکن است سایر رقبا با خستگی یا مصدومیت از آسیا برگردند و افت کنند. بنابراین سپاهان بهترین فرصت را در اختیار دارد تا معادلات را تغییر دهد. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز