دکتر مسعود سلطانی‌فر:

فضای همدلی در ورزش زمینه‌ساز افتخارات آینده است/ مسیر توسعه در دو حوزه ورزش و جوانان تا پایان دولت ادامه دارد

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۱۶:۳۱:۰۱
کد خبر: ۱۱۵۹۹۶۰
فضای همدلی در ورزش زمینه‌ساز افتخارات آینده است/ مسیر توسعه در دو حوزه ورزش و جوانان تا پایان دولت ادامه دارد
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه یکی از افتخارات ما در این دوره همدلی بین مدیران مجموعه ورزش کشور است گفت: این فضای همدلی و ارامش زیرساخت و زیربنای موفقیت های قبلی و اینده ورزش کشور است.

به گزارش برنا، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در دیدار نوروزی با برخی روسای فدراسیون ها با تبریک فرا رسیدن سال 1400 و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: مردم ایران سال 99 را با سختی کرونا و تحریم سپری کردند اما مقاومت دلیرانه و قهرمانانه مردم باعث شد که شرایط به سمت مطلوب تری پیش رود و مردم ایران اینبار نیز سربلند شدند.

وی ادامه داد: در این شرایط سخت برگزاری رقابت ها و لیگ ها در 21 رشته ورزشی به عنوان مسکنی برای مردم بود و باعث پرکردن اوقات فراغت آنها شد و شور و شادی و نشاط و شعف را در بین مردم، خانواده ها و جوانان بوجود اورد و برگزاری مسابقات در این شرایط سخت کرونای باعث شد که فشار ها بر مردم قابل تحمل تر شود.

وزیر ورزش و جوانان با ابراز خرسندی از شروع سال 1400 ابراز امیدواری کرد که سال جدید همراه با پایان تحریم ها و پایان کرونا و بهبود شرایط اقتصادی کشور و تعدیل قیمت ها و افزایش قدرت خرید مردم باشد.

وی به تصمیم کنفدراسیون فوتبال اسیا مبنی بر سلب میزبانی از ایران در رقابت های لیگ قهرمانان اسیا و مقدماتی جام جهانی هم اشاره کرد و این تصمیم را ناعادلانه و ناشی از تحریم هایی که بر ایران اعمال شده دانست و اظهار داشت: این تصمیم با اعتراض فدراسیون فوتبال ایران ادامه خواهد داشت و پیگیری های حقوقی برای حق ایران انجام خواهد شد اما انچه مسلم است تیم های باشگاهی و تیم ملی با قدرت، آماده رویاروی با حریفان خواهند شد.

دکتر سلطانی فر در ادامه به بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو به عنوان یکی از رویدادهای ورزشی مهم پیش رو اشاره کرد و توضیح داد: برای تمامی کشورها و ورزشکارانش کسب مدال در این دو رویداد ارزش فراوانی دارد، خوشبختانه در ایران نیز با تدابیر اتخاذ شده و هماهنگی بین مدیران ارکان مختلف ورزش، فضای همدلی و هماهنگی ایجاد شد تا با ایجاد شرایط مناسب زمینه موفقیت برای ورزشکاران کشورمان دراین آوردگاه مهم ورزشی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به بازدیدهای مستمر و پیگیری های مختلف مسئولین ورزش کشور و برگزاری جلسات ستاد عالی بازیهای المپیک و پارالمپیک تصریح کرد: خوشبختانه کمبود خاصی در اردوهای آمادگی در مسیر آماده سازی تیم ها و ورزشکاران وجود ندارد و با وجود محدودیت ها توانستیم تا حد زیادی امکانات و منابع مورد نیاز برای برپایی اردوها، اعزام ها و حضور در مسابقات را فراهم کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه حمایتهای و پشتیبانی های مضاعف در طول چهار ماه آینده تا برگزاری المپیک ادامه خواهد داشت اظهار داشت: تلاش می کنیم تا شرایطی را مهیا کنیم که نمایندگان ایران در المپیک 2020 با فراغ بال و آرامش بیشتر در بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو حضور پیدا کنند.

سلطانی فر به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: امسال به عنوان سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده است که بایستی با پشتیبانی و رفع موانع زمینه حضور بهتر بخش خصوصی در ورزش را فراهم کنیم و با کاهش ایستگاه های استعلام برای صدور مجوزها شرایط را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزش بیشتر از قبل فراهم کنیم.

وی ادامه داد: برای حمایت و رفع موانع سرمایه گذاری ها در ورزش نقشه راهی را طراحی می کنیم و در مسیر مجوزها و استعلام ها نیز بازنگری صورت می گیرد تا شرایط بهتری برای سرمایه گذاران در عرصه ورزش با هدف رونق ورزش به وجود آید.

وزیر ورزش و جوانان اتمام پروژه های نیمه تمام در استان ها را از جمله اهداف ماه های پایانی دولت دانست و توضیح داد: در این مدت پروژه های مختلفی در سراسر کشور افتتاح و به بهره برداری رسید و در همین سفر اخیر به استان خراسان جنوبی 55 پروژه افتتاح شد که افتتاح این پروژه ها بویژه پروژه های که در مناطق محروم و روستایی احداث شده باعث نشاط و افتخار است.

وی ادامه داد: زمین های چمن مصنوعی مینی فوتبال در حالی امروز از مرز دو هزار گذشته که تا قبل از فعالیت این دولت 300 بوده است و در این مدت افزایش 7 برابری پیدا کرده بطوریکه اکثر زمین های مینی فوتبال در نقاط مرزی، دور افتاده و کمتر برخوردار به بهره برداری رسید.

سلطانی‌فر فضای همدلی و همگرایی در ورزش کشور را افتخاری بزرگ برای ورزش کشور دانست و گفت: کسب بهترین نتیجه تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2018 کسب بیشترین مدال در بازی های آسیایی 2018، ارتقا رده کاروان ورزش ایران در المپیک جوانان از 24 به 7 و دیگر موفقیت ها، جملگی در سایه ی اهتمام و تلاش خانواده ورزش بوده است.

وی تاکید کرد: مسیر توسعه، موفقیت و پویایی در دو حوزه ورزش و جوانان تا پایان دولت دوازدهم ادامه خواهد یافت.

وزیر ورزش وجوانان در بخش پایانی سخنانش به انتخابات 28 خردادماه سال جاری ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم فارغ از جناح بندی های سیاسی زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو را ایجاد کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز