محمد شروین اسبقیان:

سلامت ورزشکاران ارجح بر هر نتیجه‌ای است

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۱۲:۳۴:۵۰
کد خبر: ۱۱۶۰۲۸۷
سلامت ورزشکاران ارجح بر هر نتیجه‌ای است
رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: سلامت ورزشکاران بر هر نتیجه‌ای ارجحیت دارد و شرایط خاص ورزشکاران پارالمپیکی ایجاب کرد تا این گروه نخستین دریافت کننده واکسن کرونا در بین ورزشکاران باشند.

به گزارش برنا، سید محمد شروین اسبقیان با اشاره به واکسینه شدن ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک توکیو اظهار داشت: این یک کار ارزشمند بود که با همکاری وزارت بهداشت، کمیته ملی پارالمپیک، وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی انجام شد و ۱۰۳ ورزشکار واکسینه شدند. اهمیت این کار زمانی مشخص می‌شود که بدانیم ورزشکاران پارالمپیکی برابر ویروس کرونا آسیب پذیرترند.

او ادامه داد: البته شماری از ورزشکاران و اعضای کادر فنی هنوز واکسینه نشده‌اند اما آنان نیز در کوتاه‌ترین زمان واکسن دریافت خواهند کرد. باید از مسوولان وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک تشکر کنم که سلامت قهرمانان پارالمپیکی ما برای آنان در اولویت قرار داشته و نسبت به آن احساس مسوولیت دارند.

اسبقیان با بیان اینکه برای ورزشکاران پارالمپیکی از واکسن چینی استفاده شده است، افزود: این کار در دو مرحله انجام خواهد شد و ورزشکارانی که امروز واکسن دریافت کردند در ۲۸ روز آینده نیز دوز دوم آن را تزریق می کنند. هدف ما در گام اول سلامت ورزشکار و بعد از آن افتخار آفرینی است.

واکسیناسیون کاروان پارالمپیک کشورمان روز گذشته به درخواست کمیته ملی پارالمپیک و با هماهنگی فدراسیون پزشکی - ورزشی و معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، توسط وزارت بهداشت و در محل فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین انجام شد.

نظر شما