داورزنی: هیات‌های استانی نقش مهمی در شناسایی نسل آینده والیبال دارند

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۱۷:۴۷:۵۶
کد خبر: ۱۱۶۰۴۹۷
داورزنی: هیات‌های استانی نقش مهمی در شناسایی نسل آینده والیبال دارند
رئیس فدراسیون والیبال با بیان این که بر اساس برنامه‌های تدوین شده زحمات زیادی در سال جاری بر عهده هیات‌ها خواهد بود، گفت: موضوع پشتوانه‌سازی و اقدامات تیم نوجوانان سال 1401 از جمله این موارد است تا چهار سال آینده والیبال ایران تضمین شود.

 به گزارش برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال؛ دکتر محمدرضا داورزنی در نشست آنلاین هیات‌های استانی با محوریت ایجاد هماهنگی برای انتخاب تیم نوجوانان سال 1401 که امروز (دوشنبه) برگزار شد، افزود: امیدوارم سال 1400 سال خوبی برای ایران باشد و مردم با عبور از بحران‌ها و مشکلات که اکثر آن‌ها ایجاد شده از سوی دشمنان است، زندگی با آرامش را تجربه کنند.

وی با بیان این که بر اساس برنامه‌های تدوین شده زحمات زیادی در سال جاری بر عهده هیات‌ها خواهد بود، گفت: موضوع پشتوانه‌سازی و کارهای تیم نوجوانان سال 1401 از جمله این موارد است که هیات های استانی باید برای شکل گرفتن آن به فدراسیون کمک کنند.

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: استعدادهای بسیار خوبی در ورزش والیبال کشور وجود دارند که هیات‌های استانی باید برای کشف و شناسایی آنان تلاش کنند و طی کردن این مسیر سخت، بدون همکاری هیات‌ها و مربیان بومی امکان‌پذیر نیست.

وی با یادآوری برنامه ثبت‌نام علاقه‌مندان حضور در تیم والیبال نوجوانان سال 1401 گفت: امیدارم برای حضور شایسته در بازی‌های المپیک 2024 و رویدادهای مهم آینده والیبال، بازیکنان خوبی از این استعدادها کشف و پرورش دهیم تا تضمینی برای آینده والیبال ایران باشد. یقین دارم با تلاش و عنایت روسای هیات‌ها و زحمت‌کشان خانواده بزرگ والیبال، دستیابی به این اهداف امکان‌پذیر است تا نسلی برای چهار سال آینده والیبال ایران آماده کنیم.

داورزنی تاکید کرد: نیاز به تعامل و همکاری بیش‌تر هیات‌های استانی داریم تا ظرفیت‌های ناب این رشته ورزشی کشور شناسایی شوند. با شاختی که از ظرفیت واقعی والیبال ایران دارم، تیم ملی والیبال 1404 ایران، یکی از تیم‌های قدرتمند این رشته ورزشی کشور خواهد بود.

وی در پایان این نشست نیز از عملکرد استان کرمان در سال 99 تشکر و قدردانی ویژه کرد و به رئیس هیات این استان و دیگر همکاران استانی، قهرمانی تیم فولاد سیرجان در لیگ برتر مردان را تبریک گفت.

گفتنی است شیوع و گسترش ویروس کرونا باعث تعطیلی بسیاری از رویدادهای ورزشی جهان در سال ۲۰۲۰ از جمله مسابقات قهرمانی والیبال نوجوانان زیر ۱۸ سال آسیا شد.

بر اساس استراتژی فدراسیون والیبال، برگزار نشدن این مسابقات نباید لطمه‌ای به روند پشتوانه‌سازی برای تیم ملی بزرگسالان ایجاد کند و به همین دلیل، محمد وکیلی ۱۵ دی ماه به عنوان سرمربی تیم نوجوانان پسر سال ۱۴۰۱ انتخاب شد تا در فرصتی 18 ماهه، با شناسایی استعدادهای ۱۵ تا ۱۶ ساله فعلی، تیم ایران را برای مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در سال ۲۰۲۲ و قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ آماده کند.

بر این اساس، ثبت‌ نام بازیکنان شایسته برای حضور در تیم نوجوانان پسر سال ۱۴۰۱ از دوشنبه چهارم اسفندماه آغاز شد و تا هفتم فروردین (پایان مهلت)، حدود یک هزار و دویست بازیکن بر اساس شاخصه‌های تعیین شده، ثبت نام کردند و صحت‌سنجی این افراد از نظر سن و قد، بر عهده هیات‌های استانی خواهد بود.

 

نظر شما