سکانس دوم از تقابل فرهاد مجیدی با استقلالی‌ها؛

نقش مهم استقلالی‌های لیگ در سرنوشت آبی‌پوشان!

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۰۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۱۰۳۹
نقش مهم استقلالی‌های لیگ در سرنوشت آبی‌پوشان!
سرنوشت تیم استقلال را مربیانی در لیگ بیستم رقم می‌زنند که سابقه استقلالی بودن دارند.

به گزارش برنا؛ از 15 تیم لیگ برتری 7 تیم سرمربیان استقلالی را برای هدایت خود انتخاب کرده‌اند. اتفاقی که با جوان شدن مربیان فوتبال در لیگ برتر رخ داده و به جز امیر قلعه‌نویی بقیه مربیان از نسل جوان مربیان هستند. افزایش تعداد مربیان استقلالی، نیمی از لیگ را به رنگ آبی درآورده و به تقابل‌های استقلال با 7 تیم لیگ هیجان و جذابیت بیشتری خواهد داد.

فرهاد مجیدی سال گذشته در هفته‌های پایانی هم با مربیان استقلالی مثل امیر قلعه‌نویی، محمود فکری، سهراب بختیاری‌زاده، جواد نکونام و مهدی پاشازاده دیدار کرد و در این 6 دیدار 2 برد، 3 تساوی و یک شکست را تجربه کرد. مجیدی از بین این مربیان استقلالی فقط توانست امیر قلعه‌نویی و تیمش را شکست دهد و در تقابل با بقیه مربیان نتایجی بهتر از تساوی و حتی شکست کسب نکرد.

امسال هم دقیقا همین وضعیت برای استقلال و مجیدی در حال تکرار است. مجیدی برای اینکه بتواند تیمش را در کورس مدعیان قهرمانی نگه دارد باید از همبازیان و مربیان سابق خود عبور کند. در واقع شاید بتوان گفت امسال سرنوشت استقلال در لیگ برتر را شاید همین مربیان استقلالی رقم بزنند که یا همبازی فرهاد بوده‌اند یا سرمربی او.

در ادامه تقابل‌های فرهاد مجیدی با مربیان استقلالی لیگ بیستم را بررسی می کنیم. البته استقلال یکی از بازی‌های خود با مربیان استقلالی را پشت سر گذاشته و فولاد را با جواد نکونام شکست داده است.

هفته بیست و یکم؛ سیدمهدی رحمتی

jamnewsimage09223724

استقلال از آسیا برگردد باید در تهران میزبان پدیده یا همان شهرخودرو باشد. تیمی که سرمربیگری آن برعهده سیدمهدی رحمتی، کاپیتان اسبق استقلال، است که سابقه قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را با استقلال دارد. رحمتی با مجیدی همبازی هم بوده و هر 2 در آخرین قهرمانی استقلال در لیگ حضور داشته اند. مجیدی در قامت سرمربی سال گذشته هم مقابل پدیده ای قرار گرفت که رحمتی دروازه‌بان آن بود و آن دیدار با تساوی 2 - 2 به پایان رسید. حالا مهدی رحمتی نخستین تجربه سرمربیگری‌اش را پشت سر می‌گذارد و در یکی از جذاب‌ترین دیدارهای لیگ مقابل فرهاد مجیدی قرار می‌گیرد. تقابل دو تیم می‌تواند تاثیر زیادی در سرنوشت‌شان داشته باشد.

 هفته بیست و چهارم؛ امیر قلعه‌نویی

01518518

امیر قلعه‌نویی از فرهاد مجیدی زخم خورده است. او سال گذشته در 2 دیدار پی در پی در حالی که سرمربی سپاهان بود از استقلال و مجیدی شکست خورد که همین باعث شد مجبور به استعفا از سپاهان شود. امسال هم قلعه‌نویی در قامت سرمربی گل‌گهر با استقلال در تهران دیدار می‌کند و قطعا انگیزه‌های زیادی برای برد مقابل استقلال دارد. ضمن اینکه قلعه‌نویی بعد از جدایی فکری از استقلال یکی از گزینه‌های سرمربیگری این تیم بود اما در نهایت فرهاد مجیدی بود که روی نیمکت استقلال نشست و حالا تقابل او و استقلال مجیدی رنگ و بوی انتقام خواهد داشت.

هفته بیست و پنجم؛ علیرضا منصوریان

5457009

این هم یکی از جذاب‌ترین تقابل‌های لیگ بیستم است. علیرضا منصوریان و فرهاد مجیدی هر 2 سابقه بستن بازوبند کاپیتانی استقلال را دارند و از قضا رابطه چندان خوبی هم با یکدیگر ندارند. منصوریان که لیگ را با تراکتور شروع کرد در هفته پنجم از سمت خود برکنار شد و یک هفته مانده تا پایان نیم فصل سرمربی آلومینیوم شد تا دوباره به لیگ برگردد. حالا او در هفته بیست و پنجم لیگ برتر باید مقابل استقلالی قرار بگیرد که سرمربی آن فرهاد مجیدی است. منصوریان و مجیدی برای نخستین بار است که در قامت سرمربی رو به روی هم قرار می‌گیرند و قطعا تقابل جذابی خواهند داشت.

هفته بیست و ششم؛ رسول خطیبی

110

رسول خطیبی، سرمربی فعلی تراکتور، سابقه بازی در استقلال را دارد اما با فرهاد مجیدی همبازی نبوده است. خطیبی که بعد از دوره موقت مربیگری مسعود شجاعی روی نیمکت تراکتور نشست، هنوز نتوانسته این تیم را به روزهای خوبش برگرداند. خطیبی در سال‌های اخیر نتایج خوبی مقابل استقلال گرفته به جز دیدار نیم فصل اول استقلال و آلومینیوم که آبی‌ها با مربیگری محمود فکری این تیم را شکست دادند.

هفته بیست و هشتم؛ محمود فکری

unnamed

یکی دیگر از تقابل‌های جذاب در لیگ بیستم بین نفت مسجد سلیمان و استقلال رقم می خورد. البته اگر محمود فکری سرمربی تیم مسجد سلیمانی نمی‌شد این دیدار این همه جذاب و هیجان انگیز نبود اما حالا فکری باید در شرایطی مقابل استقلال قرار بگیرد که یک نیم فصل سرمربی این تیم بود و جایش را به فرهاد مجیدی داد. در اینکه فکری با دلخوری از استقلال جدا شد شکی نیست و حالا او انگیزه زیادی دارد که مقابل جانشین خود بدرخشد. البته فکری و مجیدی سال قبل هم در بازی استقلال و نساجی مقابل هم قرار گرفتند که در آن بازی دو تیم امتیازات را تقسیم کردند.

هفته بیست و نهم؛ ساکت الهامی

3542136

استقلال یک هفته مانده به پایان لیگ باید در مقابل یک مربی استقلالی دیگر قرار بگیرد. ساکت الهامی که زمانی در استقلال دستیار فیروز کریمی و صمد مرفاوی بوده سرمربی نساجی است و در یک هفته مانده به پایان لیگ مقابل استقلال قرار می‌گیرد. الهامی سال گذشته که سرمربی تراکتور بود در لیگ و جام حذفی مقابل استقلال مجیدی قرار گرفت که دیدار 2 تیم در لیگ به تساوی انجامید و در جام حذفی تراکتور موفق شد استقلال را شکست دهد و قهرمان شود. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز