علی موسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

برخی بازیکنان استقلال در فضای مجازی بهترین هستند/ تیم‌های ایرانی با شانس و اقبال در آسیا نتیجه می‌گیرند

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۰۵:۰۷:۰۸
کد خبر: ۱۱۶۲۳۸۰
برخی بازیکنان استقلال در فضای مجازی بهترین هستند/ تیم‌های ایرانی با شانس و اقبال در آسیا نتیجه می‌گیرند
پیشکسوت استقلال گفت: واقعا فضای مجازی آفت فوتبال ایران شده است.

علی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره شرایط استقلال برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: نه تنها استقلال بلکه همه نماینده های ایران با سایر تیم های آسیایی از نظر امکانات و مدیریت صحیح فاصله زیادی دارند. هیچ کدام از تیم های ایرانی از نظر امکانات و سخت افزار با تیم های آسیایی قابل قیاس نیستند. باشگاه های ما از نظر حرفه ای و مدیریتی مشکل دارند و اگر هم در آسیا نتیجه بگیرند از روی شانس و اقبال و تعصب فردی است وگرنه اگر بخواهیم براساس منطق و حرفه ای گری نگاه کنیم نمی توانیم شانسی برای موفقیت تیم های ایرانی قایل باشیم. دوست ندارم آیه یاس بخوانم اما باید واقع بین باشیم و با توجه به مشکلاتی که همه تیم های ایرانی دارند و از کمترین امکانات هم برخوردار نیستند نباید توقع زیادی از آنها داشته باشیم.

او در ادامه بیان کرد: فوتبال ما از کشورهای آسیایی هم عقب افتاده و این یک واقعیت تلخ است. فقط با اقبال و شانس می توانیم به مراحل بالاتر برسیم که امیدوارم امسال این شانس و اقبال نصیب استقلال شود و غیرت و تعصب فوتبالیست های ایرانی نداشتن امکانات و ضعیف بودن مدیریت را بپوشاند.

موسوی افزود: کادر فنی استقلال ناچار است با همین داشته های خود سر کند. من تعجب می کنم برخی دوستان می گویند استقلال پرمهره ترین تیم فوتبال ایران است. استقلال الان با کمبود بازیکن مواجه است و در پست های کلیدی مشکل دارد. نمی توانیم بگوییم دست فرهاد مجیدی پر است و او تیمی کامل را در اختیار گرفته. البته در فضای مجازی همه بازیکنان استقلال بهترین هستند و چنان بال و پری به آنها داده می شود که انگار بهترین بازیکنان دنیا هستند در صورتی که چیز خاصی در زمین نمی بینیم و عملا در استقلال بازیکنی که گره از کار تیم باز کند وجود ندارد. متاسفانه در فوتبال ایران همه چیز در فضای مجازی می گذرد و پر و بالی که به برخی از فوتبالیست ها داده می شود واقعا جای تعجب دارد.

موسوی درباره عملکرد مهاجمان استقلال گفت: استقلال در سال های اخیر تغییرات زیادی روی نیمکت خود داشته است. هر کدام از این مربیان هم سیستم های خود را در تیم پیاده کرده اند. مهاجمان فعلی استقلال طی یک سال و نیم اخیر با استرماچونی، فرهاد مجیدی، مجید نامجومطلق، محمود فکری و دوباره با فرهاد مجیدی کار کرده اند و همه این مربیان تغییراتی در سیستم استقلال ایجاد کرده اند. طبیعی است که مهاجمان هم مثل بقیه بازیکنان این تیم با نوعی سردرگمی مواجه شوند. ضمن اینکه آنها گاهی برای گرفتن توپ مجبورند تا وسط زمین عقب بیایند در صورتی که بازیکنی مثل دیاباته فقط بازیکن 18 قدم هستند و همین عقب آمدن ها توانایی مهاجمان را کاهش می دهد.

موسوی درباره کمبود یک بازیساز در استقلال افزود: به هرحال الان داشته های استقلال همین است و مجیدی باید با همین بازیکنان سر کند. باید تدابیری اندیشیده شود مهاجمان از موقعیت ها بیشترین بهره ببرند. ضمن اینکه نمی شود همه تقصیرات را گردن یکی دو بازیکن انداخت البته بازیکن هم افت می کند اما سیستم فعلی استقلال به گونه ای است که خود مهاجمان باید تلاش بیشتری کنند. آنها باید بیشتر انفرادی تمرین کنند و از سرمربی برای گلزنی تمرین اختصاصی بخواهند و به 2 ساعت تمرین تیمی بسنده نکنند.

مهاجم اسبق استقلال در پایان گفت: نمی خواهم زمان بازی کردن خودمان را مثال بزنم اما قبلا از بازیکنان استقلال 3 تیم ملی در می آمد ولی الان اینطور نیست و در استقلال بازیکنی در حد تیم ملی حضور ندارد. همه بازیکنان فقط در فضای مجازی بهترین هستند و از مسی و رونالدو هم بیشتر به آنها بها داده می شود. این روزها طرفداران فوتبال اغلب از دهه 80 هستند و هر حرکتی از بازیکنان را آنقدر بالا می برند که بازیکن دچار توهم می شود و بیشتر از حقش از باشگاه طلب می کند و تیم را به هم می ریزد و بیشتر باعث ضرر می شود تا منفعت. الان واقعا فضای مجازی آفت فوتبال شده است. 4

نظر شما