همه چیز درباره تیم‌های همگروه استقلال در آسیا؛

دیدار با غول‌های زخمی/ زندگی در گروه مرگ

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۰۶:۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۱۶۲۷۸۳
دیدار با غول‌های زخمی/ زندگی در گروه مرگ
استقلال می‌تواند در روزهای بد رقبایش از فرصت استفاده کند و از گروه مرگی که حریفانش زخمی شکست‌های ناامید کننده در لیگ‌های داخلی هستند گروه زندگی بسازد و دست پر عربستان را ترک کند.

به گزارش برنا؛ استقلال به عنوان پرافتخارترین تیم فوتبال ایران در آسیا با 2 قهرمانی، همواره آرزوی رسیدن به ستاره سوم را در سال های اخیر داشته است. پسران آبی در سال های اخیر نتوانسته اند عملکرد خوبی در آسیا داشته باشند اما امسال امیدوارند با فرهاد مجیدی که خود سابقه قهرمانی در آسیا را با العین امارات دارد، بتوانند ستاره سوم را روی پیراهن شان حک کنند. هرچند که استقلال برای رسیدن به این هدف کار بسیار دشواری پیش رو دارد. استقلال امسال برای دومین بار با تیم های الاهلی و الشرطه هم گروه شده و دیگر تیم هم گروه این تیم هم الدحیل قطر است که علی کریمی ستاره سال گذشته استقلال را در اختیار دارد.

شاید در نگاه اول گروه استقلال گروه دشواری به نظر برسد اما آنچه می تواند آبی پوشان را امیدوارتر به صعود کند این است که تیم های هم گروه این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، در لیگ های داخلی خود اوضاع خوبی ندارند و تیم فرهاد مجیدی این شانس را دارد که از وضعیت نه چندان خوب رقبایش بهترین استفاده را ببرد و از گروهش صعود کند. استقلال که بعد از تغییرات در کادر خود روحیه گرفته و در لیگ هم نتایج بهتری به دست آورده در آسیا هم می خواهد اتفاقات خوبی را برای هواداران رقم بزند. استقلال می‌تواند در روز های بد رقبایش از فرصت استفاده کند و از گروه مرگی که حریفانش زخمی شکست‌های ناامید کننده در لیگ های داخلی هستند گروه زندگی بسازد و دست پر عربستان را ترک کند.

در ادامه به بررسی وضعیت رقبای استقلال در گروه C لیگ قهرمانان آسیا می پردازیم.

الاهلی؛ اوضاع بحرانی میزبان

تیم فوتبال الاهلی حریف استقلال در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، روزگار عجیبی را سپری می کند. این تیم که سه ماه پیش در رتبه دوم جدول حضور داشت و در صورت پیروزی به رتبه نخست صعود می کرد، اسیر بحران عجیبی شد و در 8 بازی گذشته تنها 2 امتیاز کسب کرده و 6 دیدار متوالی را با شکست به پایان رسانده است. این عملکرد الاهلی، بدترین نتایجی است که این باشگاه در یک مقطع زمانی متوالی در تاریخ خود کسب کرده است. آنها نزدیک به 70 روز است که هیچ دیداری را برنده نشده اند و در ماه های فوریه، مارس و آوریل طعم پیروزی را نچشیده اند و حالا با بحران و حواشی عجیبی مواجه هستند.

رسانه های عربستانی از جمله البلاد، المیدان و الریاضیة اعلام کرده اند که عبدالله مومنة مدیرعامل این باشگاه که به شدت مورد انتقاد هواداران الاهلی قرار گرفته و به اعتقاد کارشناسان سعودی، بدترین مدیر تاریخ این باشگاه بوده، استعفای خود را طی روزهای آتی تقدیم وزارت ورزش عربستان می کند و از ماجد النفیعی به عنوان مدیر جدید این باشگاه نام برده می شود. اوضاع تیم عربستانی رقیب استقلال در لیگ قهرمانان آسیا به قدری بحرانی است که دروازه بان این تیم آن را شرم آور خوانده است. با این وجود الاهلی می تواند رقیب خطرناکی برای استقلال باشد چون این تیم ستاره های خارجی مثل عمر السومة و الکساندرو میتریتا دارد. در حال حاضر هدایت الاهلی برعهده لارنسیو ریجکمپ است و این تیم در رده هفتم لیگ قرار دارد و شرایط خوبی ندارد. باید دید فرهاد مجیدی از بحران عجیب به وجود آمده در این باشگاه عربستانی نهایت بهره را خواهد برد یا اتفاقات دیگری رخ می دهد.

الدحیل؛ ملاقات با آقای ستاره

شاید در ابتدای امر بسیاری الدحیل را قدرتمندترین تیم گروه C بدانند اما نکته اینجاست که با جدایی چند بازیکن تاثیرگذار این تیم از جمله ماریو مانژوکیچ، این تیم چندان حال و روز خوبی ندارد و در جدول لیگ قطر نیز فاصله 17 امتیازی با قهرمان رقابتها یعنی السد خود گویای ضعیف تر شدن الدحیل نسبت به سالهای قبل است. نکته جالب در دیدار استقلال و الدحیل، تقابل علی کریمی بازیکن سابق استقلال با هم تیمی های خود است که از نکات جالب این بازی محسوب خواهد شد. ادمیلسون جونیور زهردارترین بازیکن الدحیل محسوب می شود که می تواند خط دفاعی استقلال را به شدت به هم بریزد. مهدی بن عطیه مراکشی، دودو برزیلی و مایکل اولانگای کنیایی ستاره های خارجی هستند. هدایت این تیم قطری برعهده صبری لموشی فرانسوی است. این تیم متمول قطری حتی با وجود از دست دادن ستاره تاثیرگذارش می تواند اصلی ترین رقیب استقلال برای صعود باشد.

الشرطه؛ مرموز و زخمی

الشرطه عراق با اینکه مثل الاهلی و الدحیل از بازیکنان خارجی گرانقیمت بهره نمی برد اما شاکله اصلی این تیم را بازیکنان تیم ملی عراق تشکیل داده اند. الشرطه که در حال حاضر در رده دهم لیگ عراق قرار دارد، تیمی خوب و هماهنگ است اما مثل سایر رقبای استقلال در لیگ داخلی کشورش شرایط خوبی ندارد. فهد الیوسف، هافبک تیم ملی فوتبال سوریه و ریواس گیلمن، بازیکن سابق الهلال عربستان از بازیکنان خارجی الشرطه هستند. این تیم سال گذشته هم با استقلال همگروه بود.  4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز