با تدوین برنامه و آماده‌سازی مطلوب؛

تاکید علی‌نژاد بر حضور پرقدرت ورزش‌های الکترونیک در بازی‌های آسیایی

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۰۹:۵۲:۴۵
کد خبر: ۱۱۶۳۱۵۹
تاکید علی‌نژاد بر حضور پرقدرت ورزش‌های الکترونیک در بازی‌های آسیایی
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش تاکید کرد «ورزش‌های الکترونیک» با تدوین برنامه و آماده‌سازی مطلوب خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی 2022 چین آماده کند.

به گزارش برنا، مهدی علی نژاد پس از دریافت گزارشی از موفقیت‌های سال‌های اخیر ورزش‌های الکترونیک در مسابقات جهانی و بین المللی دستور داد برنامه و تقویم ویژه حضور این رشته در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین تدوین تا ورزش ایران از ظرفیت مدال‌آوری ورزش‌های الکترونیک در آسیا بهره مند شود.

در بازدید معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش از فدراسیون ورزش‌های همگانی، لقمان شاورانی، دبیر انجمن ورزش‌های الکترونیک و رئیس کمیته فوتبال مجازی فدراسیون فوتبال گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجمن در سطح بین الملل، آسیا و ایران ارائه داد. شاورانی با ارائه گزارشی از کسب مقام‌های جهانی و آسیایی از سال ۲۰۰۶ تاکنون توضیحاتی در رابطه با بازی‌های مختلف ورزشی، تعداد مخاطبان میلیونی این رشته‌ها، جایگاه حقوقی و موقعیت انجمن در سطح بین الملل ارائه و از حمایت‌های فدراسیون همگانی در این مدت تقدیر کرد.

شاورانی همچنین با ارائه گزارشی از آخرین آمار ثبت نام‌های طرح ملی نشاط در سطح کشور، گفت: تا روز ۱۵ فروردین بالای ۳۱۰۰۰ نفر در مسابقات طرح ملی نشاط ثبت نام و شرکت کرده‌اند. پس از ارائه این گزارش مهدی علی‌نژاد با اشاره به حضور ورزش‌های الکترونیک در مسابقات آسیایی چین ۲۰۲۲ و محاسبه رسمی مدال این رشته در مسابقات آسیایی به انجمن ورزش‌های الکترونیک دستور داد هرچه سریع‌تر تقویم ورزشی و برنامه مدون خود را جهت برگزاری مسابقات انتخابی، آماده سازی تیم و برگزاری دوره‌های آموزشی جهت حضور قوی و پرقدرت نمایندگان ایران جهت بررسی و اجرا به معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش ارسال شود.

علی‌نژاد با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در انجمن ورزش‌های الکترونیک، گفت: از این پس قهرمانان این رشته همچون دیگر رشته‌های ورزشی از مزایای ویژه قهرمانان مانند، معافیت سربازی و دریافت جایزه نقدی در صورت کسب مدال‌های جهانی و آسیایی برخوردار خواهند شد.

افشین ملایی ریاست فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های انجمن ورزش‌های الکترونیک در فدراسیون، ضمن تقدیر از زحمات مسئولان این انجمن، تاکید کرد حمایت همه جانبه گسترده و فراگیر فدراسیون ورزش‌های همگانی از این انجمن و رشته نوظهور ادامه خواهد داشت.

نظر شما