رامین طباطبایی:

گرفتن میزبانی‌ها به توسعه بسکتبال کمک ‌می‌کند/ بر اساس المپیک برنامه‌ریزی می‌کنیم

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۱۴:۰۰:۵۸
کد خبر: ۱۱۶۳۴۰۲
گرفتن میزبانی‌ها به توسعه بسکتبال کمک ‌می‌کند/ بر اساس المپیک برنامه‌ریزی می‌کنیم
رئیس فدراسیون بسکتبال می‌گوید که یکی از راه‌های توسعه این رشته در کشور گرفتن ‌میزبانی مسابقات مختلف بین‌المللی است و برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی نیز باید بر اساس المپیک تدوین شود.

به گزارش برنا، رامین طباطبایی درباره سپرده شدن میزبانی مسابقات بسکتال قهرمانی نوجوانان آسیا به ایران، توضیح داد: اگر خاطرتان باشد ما سال گذشته نیز در فروردین ماه میزبان مسابقات نوجوانان بودیم که بخاطر شرایط کرونا مسابقات برگزار نشد. به همین دلیل رایزنی‌های‌ خود را انجام دادیم تا حداقل میزبانی‌ را در ایران داشته باشیم چون یکی از اهداف فدراسیون توسعه بسکتبال است و بحث‌ میزبانی یکی از راه‌های توسعه این رشته است. 

او ادامه داد: فدراسیون به بحث گرفتن میزبانی‌ها اهمیت خاصی می‌دهد و بنده حتی به فیبا اعلام کرده بودم که میزبانی مسابقات غرب آسیا و آسیا را در رده‌های پایه، باشگاهی و ملی به ایران بسپارد. استراتژی ما این است که در سطح باشگاهی بزرگسالان و پایه میزبانی بگیریم ‌که خوشبختانه رایزنی خوبی شد و این میزبانی به ایران سپرده شد. به نظرم چنین میزبانی‌هایی برای توسعه بسکتبال نیاز است.

طباطبایی درباره شروع تمرینات تیم ایران نیز گفت: کارهای آغاز اردوی تیم ایران از الان شروع شده و در حال انتخاب نفرات مد نظر هستیم تا پس از تکمیل ظرفیت، بعد از ماه مبارک‌ رمضان اردوهای خود را شروع کنیم.

او همچنین در مورد شرایط تیم جوانان که خود را برای مسابقات جهانی آماده‌ می‌کند نیز گفت: یک کار خیلی خوبی که انجام شد بازی دادن به این تیم در لیگ برتر بود. وقتی که دیدیم بخاطر کرونا وضعیت‌ جوری است که نمی‌شود زمان دقیق مسابقات جهانی را تشخیص داد، به همین دلیل این تیم را در لیگ بازی دادیم که نتایج خوبی را در پی داشت. الان تیم آماده‌ای داریم و از اوایل اردیبهشت نیز اردوهای مقطعی شروع می‌شود که ان‌شاءالله در لتونی نتایج خوبی بگیرند.

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران، درباره اردو و مسابقه تدارکاتی با تیم‌های خارجی برای تیم ‌جوانان نیز گفت: ما در سال‌های گذشته اردوی تدارکاتی برای این تیم داشتیم که در مسابقات جام پادشاهی تایلند و در یک اردو هم در ترکیه شرکت کردند. متاسفانه الان یک مقدار شرایط بخاطر کرونا سخت است، اما سعی می‌کنیم یک یا دو بازی تدارکاتی هم برگزار کنیم.

فیبا آسیا اردن را به عنوان میزبان پنجره سوم مسابقات انتخابی کاپ آسیا معرفی کرده است، طباطبایی در اینباره نیز گفت: ما باید روزهای 22 و 24 خرداد در اردن مقابل حریفان بازی کنیم. باید برنامه‌های خود را به گونه‌ای طراحی کنیم که برای المپیک آماده شویم ‌که‌ این ‌مسابقات نیز دو بازی تدارکاتی خوب هستند. سعی می‌کنیم برنامه‌های خود را بر اساس ‌پنجره سوم و مسابقات المپیک تدوین‌ کنیم تا تیم ملی آسیب نبیند.

نظر شما