معاون اسبق فدراسیون فوتبال:

میزبانی آسیا نباید از ایران گرفته می‌شد

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۱۴:۲۰:۳۶
کد خبر: ۱۱۶۳۴۱۷
میزبانی آسیا نباید از ایران گرفته می‌شد
معاون اسبق دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت:حذف ایران از میزبانی با شعارها و مقررات AFC در تضاد است.

به گزارش برنا علی دهقانی سانیج با بررسی لیگ قهرمانان آسیا گفت: شاهد یک به هم ریختگی مدیریتی در کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم. ایران در حالی میزبانی مسابقات ملی را از دست داده است که این موضوع با هیچ یک از مقررات و قوانین AFC مطابقت ندارد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه فدراسیون فوتبال ایران شکایتی را علیه AFC مطرح کرده و آن را به دادگاه عالی ورزش (CAS) ارائه داده است. ایران زیربار ملاقات فرمالیته و تشریفاتی نرفته است و از این بابت باید از این نهاد قدردانی کرد. در واقع فرآیند دادگاه برای کنفدراسیون فوتبال آسیا هزینه در پی خواهد داشت و حتی اگر ایران نتواند میزبانی را دریافت کند، از این پس این نهاد رسمی نمی‌تواند به هر روشی که می‌خواهد با ایران برخورد کند.

معاون اسبق دبیرکل فدراسیون فوتبال، شیوع ویروس کووید19 را در برنامه ریزی مسابقات لیگ آسیا موثر دانست و اظهار کرد: AFC علت حذف ایران از میزبانی را مشکلات حق پخش و انتقال پول و به صورت غیر مستقیم موضوع تحریم عنوان کرده بود. این در حالی است که در شعارهای AFC و فیفا عدم تبعیض نژادی و جنسیتی و عدم دخالت سیاسی در فوتبال مطرح می‌شود.

دهقانی در بخش دیگری از برنامه « ورزش بدون ویرایش » رادیو گفت‌وگو عنوان کرد: ما کرسی‌های زیادی در AFC داریم که عمدتا نفعی برای ما ندارند، به عنوان مثال با وجود داشتن کرسی امور بانوان، تیم بانوان از رنکینگ بانوان خارج شده است.

وی به موضوع واکسیانسیون اعضای تیم‌های حاضر در لیگ آسیا اشاره کرد و گفت: متاسفانه AFC هیچگونه مسئولیتی در این باره نپذیرفته و آمادگی‌های این چنینی را به عهده خود تیم‌ها گذاشته است، در حالی که این نهاد به عنوان متولی باید موارد پزشکی و پروتکلی را مهیا کند.

مدیر سابق ورزشی تاکید کرد: از نهادی مانند AFC که به دلیل به خطر افتادن تراکنش‌های مالی خود، میزبانی را از ایران گرفته است انتظار می‌رود دست کم برای جان بازیکنان فوتبال ارزش قائل باشد و واکسیناسیون آنها را خود به عهده بگیرد چرا که امکانات و منابع کالی مربوط را دارد.

دهقانی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط بازیکنان گلایه کرد و گفت: متاسفانه فوتبالیست‌ها بدون درنظر گرفتن فاصله مناسب با خبرنگاران مصاحبه می‌کنند و به خصوص بازیکنانی که سفر خارجی در پیش دارند خود را در معرض خطر قرار می‌دهند و به این صورت سلامت کل تیم را مختل می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز