از سوی سازمان بسیج ورزشکاران؛

شهید شاخص ورزش کشور در سال ۱۴۰۰ معرفی شد

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۱۵:۳۵:۱۴
کد خبر: ۱۱۶۳۴۵۸
شهید شاخص ورزش کشور در سال ۱۴۰۰ معرفی شد
شهید حسن فقیهی جویباری به عنوان شهید شاخص ورزش کشور در سال 1400 معرفی شد.

به گزارش برنا؛ بر اساس اعلام مهدی میرجلیلی مسئول سازمان بسیج ورزشکاران و سید عبدالحمید احمدی معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در راستای ترویج سبک زندگی شهدای گرانقدر و انتقال معارف و ویژگیهای شخصیتی، معنوی و اخلاقی شهدا به جامعه ورزش کشور به ویژه نسل جوان و نوجوان همچون سال های قبل، شهید شاخص جامعه ورزش کشور در سال 1400 معرفی شد.

بر همین اساس شهید حسن فقیهی از کشتی گیران و مربیان این رشته به عنوان شهید شاخص ورزش کشور معرفی شد.

شهید حسن فقیهی متولد سال 1333 اهل شهرستان جویبار پایتخت کشتی جهان، مهد دلیران و پهلوانان نامی جهان و کشور بود.

این شهید والا مقام آموزش کشتی را از نونهالی و با حضور در مجامع مختلف کشتی شروع به آموختن نموده و مدارک و مدارج مختلف کشتی را در سطوح مختلف تا قهرمانی استانی و کشوری و به عنوان رئیس هیات کشتی شهرستان جویبار در پرونده خود دارد.

این ورزشکار شهید از همراهان و هم‌رزمان سرداران شهید ذبیح الله عالی فرمانده گردان مسلم بن عقیل، سردار صابریان فرمانده سپاه شهرستان جویبار و سردار شعبانعلی فکوری معلم مجاهد، متفکر و عارف محسوب می شود و از افتخارات دیگر این شهید شهادت دو برادر دیگر ایشان به نام های علی و محمد فقیهی است.

شهید حسن فقیهی در پنجم اسفند ماه سال 1362 در مناطق جنگی دهلران در عملیات غرور آفرین والفجر 6 به درجه رفیع شهادت نائل می ٱید و و پس از 10 سال به عنوان شهید مفقودالاثر در سال 1372 پیکر مطهر او در کنار سایر همرزمانش به خاک سپرده شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز