بهروز یاری در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

قاسم‌پور چیزی کم از یزدانی ندارد/ گرفتن سهمیه المپیک برای کشتی ایران افتخار نیست

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۶۳۴۷۰
قاسم‌پور چیزی کم از یزدانی ندارد/ گرفتن سهمیه المپیک برای کشتی ایران افتخار نیست
پیشکسوت کشتی آزاد گفت: باید آماده‌سازی تیم را هرچه سریعتر برای حضور موفق در المپیک آغاز کنیم.

بهروز یاری، پیشکسوت کشتی آزاد درباره عملکرد آزادکاران در رقابت‌های گزینشی المپیک در قزاقستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: مسابقات قزاقستان از نظر تکنیکی و فنی سطح بسیار بالایی ندارد و نتیجه این مسابقات از قبل هم قابل پیش بینی بود. به نظرم گرفتن سهمیه برای ایران قابل افتخار نیست اگر نتیجه غیر از این بود باید ایراد گرفته می شد. حریف هایی که در این رویداد حضور داشتند رقبای اصلی ما نیستند بنابراین خیلی نمی توان به نتایج دلخوش بود که در المپیک هم قرار است بدرخشیم. تنها کسی که عملکرد خوبی نداشت حسین نوری بود که آنهم به دلیل افتی است که پس از گذراندن دوران کرونا داشت.

او با اشاره به مسابقات المپیک 2020 توکیو ادامه داد: چیزی تا المپیک باقی نمانده است بنابراین باید آماده سازی تیم را هرچه سریعتر آغاز کنیم. البته هنوز ترکیب اعزامی به توکیو مشخص نشده است. این مسابقات هم ملاک درستی برای گزینش المپیکی ها نیست. کشتی گیران فقط برای کشور سهمیه گرفتند و در نهایت این کادر فنی و فدراسیون است که نفرات نهایی را انتخاب خواهند کرد.

یاری گفت: تجربه ثابت کرده که در کشتی هر زمان که ما به زیر ساخت ها توجه کردیم موفق شدیم چند کشتی گیر طراز اول را تربیت کنیم. الان خوشبختانه در همه اوزان چند کشتی گیر خوب داریم که با هم برای حضود در المپیک رقابت می کنند و این کار درستی است که فدراسیون انجام داده و قابل تقدیر است، مثلا در وزن 86 کیلوگرم کامران قاسم پور واقعا چیزی کم از حسن یزدانی ندارد. 3

نظر شما