همه چیز درباره تیم‌های همگروه تراکتور در آسیا؛

کار دشوار پرشورها در شارجه

۱۴۰۰/۰۱/۲۳ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۶۳۵۰۳
تیم تراکتور بعد از 3 سال غیبت در آسیا دوباره به لیگ قهرمانان آسیا برگشته است.

به گزارش برنا؛ تراکتورسازی بعد از 3 سال دوری از آسیا با قهرمانی در جام حذفی سال گذشته توانست جواز حضور در لیگ قهرمانان را به دست بیاورد. تیم پرطرفدار تبریزی فصل را با علیرضا منصوریان آغاز کرد اما فقط 5 هفته با او ادامه داد. بعد از منصوریان، مسعود شجاعی به عنوان مربی- بازیکن هدایت تراکتور را برعهده گرفت اما در آستانه پایان نیم فصل اول رسول خطیبی به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد. حالا خطیبی برای نخستین بار هدایت تبریزی ها رادر آسیا برعهده دارد. تراکتور در گروه B لیگ قهرمانان آسیا با تیم های پاختاکور، الشارجه امارات و نیروی هوایی عراق همگروه شده است. گروهی که از گروه سایر تیم های ایرانی دشوارتر است و باید دید خطیبی و شاگردانش از پس این رقبا برمی آیند یا نه.

پاختاکور ازبکستان؛ غول ازبک

پاختاکور در سال های اخیر قدرت بلامنازع لیگ ازبکستان بوده است. شاگردان پیتر اویسترا با قهرمانی مقتدرانه در فصل گذشته سوپرلیگ ازبکستان، به لیگ قهرمانان آسیا بازگشت. پاختاکور در 10 دوره گذشته تنها در دو دوره غایب بود و در هشت سال دیگر، تنها در سال 2020 به مرحله حذفی رسید. این تیم در فصل گذشته رقابت‌ها با صدرنشینی گروه B، به مرحله حذفی و با شکست استقلال به یک‌هشتم نهایی صعود کرد.

پاختاکور 13 بار جام قهرمانی سوپرلیگ ازبکستان را بالای سر برده است و به تازگی هم قهرمان سوپرکاپ ازبکستان شده است. این تیم دیگر شوتا آرولادزه را روی نیمکت خود به عنوان سرمربی نمی‌بیند و پیتر هیوسترای هلندی و 54 ساله زمام کار را برعهده دارد. این تکنسین هلندی پیش از این دستیار نخست آرولادزه بود و حالا خودش نفر اول کادر فنی به حساب می‌آید. در درون زمین به جز جلال‌الدین ماشاریپوف، ستاره پاختاکور که راهی الاهلی امارات شد الباقی بازیکنان مهم داخلی و خارجی مانده‌اند و سردار رشیدوف هم بعد از چند سال دوباره به کشورش بازگشته و پیراهن پاختاکور را به تن کرده است.

نیروی هوایی عراق؛ ناشناخته و مرموز

یکی از تیم‌هایی که موفق شد در دور پلی‌آف جواز حضور در مرحله گروهی را به دست بیاورد همین تیم عراقی بود. نیروی هوایی در عربستان به مصاف تیم الوحده رفت و موفق شد میزبان خود را در ضربات پنالتی شکست دهد. این مسابقه در 90 دقیقه در حالی به تساوی یک- یک انجامید که گل نیروی هوایی در لحظات پایانی زده شد. نیروی هوایی، قدیمی‌ترین تیم فوتبال عراق است که در سال 1931 تاسیس شد. این تیم اولین تیم در آسیا است که موفق شد برای سه دوره متوالی رقابت‌های AFC CUP را حدفاصل سال‌های 2016 تا 2018 فتح کند. البته که آنها در هیچ یک از چهار حضور قبلی‌شان در لیگ قهرمانان موفق به صعود از گروه خود نشده‌اند. در ترکیب نیروی هوایی یک بازیکن نام‌آشنا برای فوتبالدوستان ایرانی وجود دارد و آن هم همام طارق است.

الشارجه؛ میزبانی شناخته شده

میزبان گروهِ تراکتور، تیم الشارجه امارات است. تیمی که فصل پیش در لیگ قهرمانان آسیا با پرسپولیس در یک گروه قرار داشت. بازی رفت در امارات با نتیجه 2-2 به اتمام رسید ولی در دیدار برگشت شاگردان یحیی گل‌محمدی در قطر به برتری چهار بر صفر دست پیدا کردند و نهایتا این تیم اماراتی فرصت حضور در دور دوم را پیدا نکرد.

تراکتور قرار است به دومین حریف ایرانی الشارجه در لیگ قهرمانان تبدیل شود. این تیم قرار است سومین حضور خود در ACL را تجربه کند و جزو تیم‌های کم تجربه محسوب می‌شود. در ترکیب این تیم تغییرات قابل توجهی نسبت به سال قبل ایجاد نشده و آنها با همان ستاره‌ها بازهم به میدان می‌رود. ایگور کورونادو، اوتابک شوکوروف و ... همچنان جزو نفرات اصلی شارجه به حساب می‌آیند. نکته جالب درباره الشارجه این است که هم رسول خطیبی و هم مسعود شجاعی سابقه بازی در این تیم را دارند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز