دکتر مسعود سلطانی‌فر:

جامعه و فضای کشور تشنه ترویج اخلاق پهلوانی و جوانمردی است/ انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود

۱۴۰۰/۰۱/۲۳ - ۱۳:۵۰:۴۱
کد خبر: ۱۱۶۳۹۶۵
جامعه و فضای کشور تشنه ترویج اخلاق پهلوانی و جوانمردی است/ انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود
وزیر ورزش و جوانان گفت: دولت تدبیر و امید کارنامه خوبی در زمینه توسعه خانه‌های ورزش روستایی و توسعه زمین‌های چمن مصنوعی و مینی فوتبال داشته است.

به گزارش برنا؛ امروز جلسه ارائه طرح‌های ملی و مشترک فدراسیون‌های ورزش همگانی، ورزش روستایی و ورزش‌های زورخانه‌ای با حضور دکتر مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

وزیر ورزش و جوانان در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان و تبریک به همه مسلمانان جهان با اشاره به نقش اخلاق پهلوانی و انسانی در ورزش اظهار داشت: جامعه و فضای ورزش کشور تشنه ترویج و اشاعه اخلاق پهلوانی، اسلامی و جوانمردی است. باید در همه کارهایی که امسال در دست اقدام داریم به خصوص در حوزه ورزش همگانی اولین هدف باید ترویج و اشاعه اخلاق پهلوانی، جوانمردی، انسانی و اسلامی باشد. انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و یکی از مهم‌ترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی توسعه منابع انسانی است.

او ادامه داد: باید موضوع اخلاق پهلوانی در همه برنامه‌ریزی‌ها و جهت‌گیری ها لحاظ شود. در ورزش‌هایی مانند زورخانه ای، همگانی و روستایی که بحث کسب مقام و جام در اولویت قرار ندارد باید موضوع اخلاق پهلوانی و جوانمردی در رأس قرار گیرد. باید پیوند بین مردم تحکیم پیدا کند و بنیان‌های جوانمردی و اسلامی در داخل جامعه باید تقویت شود و با تقویت این بنیان‌ها حتما در برنامه‌ریزی‌های دیگر نیز موفق خواهیم شد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: با سمت و سویی که مجموعه دولت درخصوص برقراری عدالت در ورزش کشور دارد، این موضوع که شامل توزیع عادلانه امکانات در سراسر کشور و فراهم کردن شرایطی که باعث ظهور و بروز خلاقیت‌ها می‌شود قدم‌های اولیه آن باید در ورزش همگانی برداشته شود.

او تصریح کرد: با برگزاری جام خوشه‌چین هزاران نفر از مردم دورترین نقاط روستایی و عشایری کشور توانستند توانمندی‌ها و استعدادهای جسمی خود را نشان دهند. هدف از احداث خانه‌های ورزش روستایی شناسایی استعدادها در دورترین و محروم‌ترین نقاط کشور بود.

دکتر سلطانی‌فر ادامه داد: دولت تدبیر و امید کارنامه خوبی در زمینه توسعه خانه‌های ورزش روستایی و توسعه زمین‌های چمن مصنوعی و مینی فوتبال داشته است. هدف ما این است با ایجاد عدالت و توزیع امکانات شرایطی را فراهم کنیم تا همه استعدادها و خلاقیت‌ها زمینه ظهور و بروز داشته باشند و همه مردم بتوانند از سرمایه‌های نظام استفاده کنند.

وزیر گفت: دستاوردهای قابل توجهی در عرصه ورزش همگانی تحقق یافته و پیشنهاد می‌کنم که گزارشات مطرح شده در این جلسه را در کمیسیون فرهنگی مجلس نیز مطرح تا حمایت بیشتر مجلس را نیز داشته باشیم. بایستی با بهره‌گیری از صدا و سیما و رسانه‌های مختلف همه اقدامات انجام شده به نظر مردم هم برسد که آنها در جریان تلاش‌های صورت گرفته درخصوص توسعه ورزش همگانی باشند. متناسب با منابعی که در اختیار داریم که نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته است تلاش می‌کنیم که نیازهای این حوزه را برطرف کنیم.

نظر شما