در رشته ما کمتر حق‌خوری انجام می‌شود؛

گلستانه: از قبل از حضور نوروزی اطلاع نداشتم/ ماهانی نباید انتظار قهرمانی داشته باشد

۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۰۸:۰۴:۱۰
کد خبر: ۱۱۶۴۲۲۸
گلستانه: از قبل از حضور نوروزی اطلاع نداشتم/ ماهانی نباید انتظار قهرمانی داشته باشد
حسن گلستانه در مسابقه فیتنس که اخیرا برای اولین بار در ایران برگزار شد به عنوان داور بین‌المللی فیتنس به قضاوت شرکت کننده‌ها پرداخت.

حسن گلستانه که بنیان‌گذار فیتنس در ایران است درمورد برگزاری اولین مسابقات فیتنس در ایران که چند روز پیش برگزار شد و او به عنوان تنها داور بین‌المللی فیتنس در ایران در این مسابقه قضاوت کرد به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: من تنها داور بین المللی فیتنس در ایران نیستم و ما داوران دیگری داریم که آن ها در فدراسیون جهانی Ifbb و داوران بین المللی این رشته هستند و چون فدراسیون ایران با فدراسیون Ifbb قرارداد دارند داوران بین المللی دیگری هستند که در این زمینه فعالیت می کنند ولی من اولین داوری هستم که از فدراسیون جهانی فیتنس که فدراسیون جداگانه ای است و تخصصی مسابقات را برگزار می کند در ایران داوری کردم.

او درمورد کیفیت مسابقه فیتنس ادامه داد: اولین مسابقات رسمی فیتنس در ایران بود که با حضور ریاست فدراسیون جهانی و رییس کمیته داوران Ifbb و همین طور ریاست فدراسیون دکتر نصیرزاده برگزار شد. اولین مسابقه فیتنس در ایران برگزار شد و به هر حال فیتنس ورزشی است که خودم برایش بسیار زحمت کشیدم که این ورزش بتواند در ایران پا بگیرد و ما ورزشکاران بسیار زیادی داریم که دوست دارند در این عرصه قدم بگذارند و در این زمینه هم به نتیجه بسیار خوبی رسیدیم و در واقع طلسم برگزاری مسابقات شکسته شد.

قهرمان فیتنس در رابطه با شرکت کردن رضا نوروزی، بازیکن سابق تیم پرسپولیس در مسابقه فیتنس گفت: من از قبل اطلاع نداشتم که آقای نوروزی می‌خواهد در مسابقات شرکت کند و ما زیاد به صورت ها نگاه نمی‌کنیم مخصوصاً زمانی که می‌خواهند بدنشان را نمایش بدهند اما بیشتر به بدن دقت می‌کنیم و من نمی دانستم رضا نوروزی قرار است شرکت کند. برای تجربه اول او در این زمینه باید بگویم که بدن خوبی داشت و انشاالله اگر می‌خواهد این راه را ادامه بدهد امیدوارم به مقام خوبی برسد و برایش آرزوی موفقیت دارم‌.

گلستانه درمورد مهدی ماهانی که از عرصه بازیگری در مسابقه فیتنس شرکت کرده بود خاطرنشان کرد: مهدی ماهانی هم به عنوان یک بازیگر شرکت کرده بود و اینکه شانس خودش را امتحان کرد و یک مقدار هم به داوری اعتراض داشت و حواشی در این زمینه ایجاد شد ولی با توجه به شناختی که از قبل روی ماهانی دارم باید یک چیز خدمت او به عنوان یک داور که تجربه داخلی و جهانی دارد عرض کنم آن هم این است که اگر من می توانم در یک فیلم بازی کنم و جایزه جشنواره فجر را برای اولین بار ببرم و یا در یک فیلم بازی کنم و اسکار ببرم آن وقت مهدی ماهانی هم می تواند انتظار داشته باشد که وقتی برای اولین بار در مسابقه فیتنس شرکت می کند برنده شود.

490

او که متولی ورزش فیتنس در ایران است درمورد وضعیت این رشته اظهار کرد: به عنوان بنیانگذار رشته فیتنس در ایران برای برگزاری مسابقات این رشته خیلی خوشحال بودم گرچه اعتقاد دارم این مسابقات در شرایط و زمان بهتری می توانست برگزار شود و یکسری اختلاف نظرات با ریاست فدراسیون وجود داشت ولی با هر بحث و حاشیه ای مسابقات برگزار شد ولی واقعا من تنها کسی بودم که در پوست خود نمی گنجید و خیلی بابت برگزاری مسابقه خوشحال بودم اما بومی‌سازی شده بود و تغییراتی در رشته ما ایجاد شد و یکسری دسته ها را عوض کرده بودند و مسابقه جهانی کلا به این شکل نیست ولی با تمام این صحبت ها خیلی مهم بود که این مسابقه برگزار و تابو این قضیه شکسته شود و اینکه ما اعلام کنیم این ورزش سلامت است و برای همه خوب است یکی از نکات مثبت دیگری  این بود که از ورزشکاران اول تا سوم تست دوپینگ گرفته شد و از این جهت بسیارخوشحال هستم.

گلستانه درمورد کیفیت داوری و حواشی که در این خصوص به وجود آمد گفت: متاسفانه یکسری از دوستان گفتند که حق خوری شده ولی مسئله این است که در فیتنس  کمتر می توان حق خوری کرد و علتش هم این است که دو راند مختلف دارد و چندین بار ورزشکاران آمده اند و مورد آزمایش قرار گرفتند و حرکات شان را انجام و بررسی‌ها صورت گرفته و مجموع مسائل بررسی می شود خیلی از دوستان تصورشان این است وقتی در یک راند موفق هستند کار تمام است در حالی که فیتنس یک بحث کلی است و در آن بحث استقامت، قدرت، سرعت و انعطاف بدنی که فاکتورهای اصلی فیتنس هستند وجود دارد. در نتیجه خیلی از دوستانی که اعتراض کردند اعتراض شان وارد نیست و نیتشان روی ورزش های دیگری است مثل فیزیک که فقط به زیبایی اهمیت می دهد در حالی که ما در مسابقات فیتنس یک پکیج کلی می خواهیم و باید تمام امتیازات یک مسابقه را بیاورند تا نفر اول شوند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز