استقلال ایران- الاهلی عربستان؛

کابوس استقلال در انتظار الاهلی

۱۴۰۰/۰۱/۲۵ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۶۵۱۳۵
کابوس استقلال در انتظار الاهلی
استقلال ایران با هدایت فرهاد مجیدی در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الاهلی می‌رود.

به گزارش برنا؛ در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا استقلال ایران به دیدار الاهلی عربستان می رود. دیداری که AFC آن را مهمترین بازی هفته اول لیگ قهرمانان اعلام کرده است. استقلال به عنوان تیمی که 2بار قهرمان آسیا شده و الاهلی هم تیمی که 2بار نایب قهرمانی در آسیا را تجربه کرده برای دومین بار پیاپی همگروه شده اند.

استقلال و الاهلی با شرایط متفاوت پا به لیگ قهرمانان گذاشته اند. آبی پوشان ایرانی بعد از تغییراتی که در کادر فنی خود داشتند، شرایط بهتری پیدا کردند. استقلال با فرهاد مجیدی از نظر روحی اوضاع بهتری پیدا کرد و در 4 دیدار 3 پیروزی و یک تساوی به دست آورد. سرمربی جوان استقلال که سال گذشته هم این تیم را در آسیا هدایت کرد و نتایج قابل قبولی کسب کرد، تمایل زیادی به تقویت تیمش داشت اما در نهایت استقلال با همان نفرات قبلی به عربستان رفت.

اینکه مجیدی سابقه حضور در فوتبال امارات و تقابل با تیم های عربی را دارد، نکته امیدوارکننده ای برای استقلالی ها است و آنها امیدوارند به پشتوانه شناخت سرمربی تیم شان از فوتبال آنها و حاشیه سازی های عجیب و غریب شان بتوانند نتایج خوبی کسب کنند. استقلال از روزی که وارد عربستان شده همه جلسات تمرینی خود را در ساعات پایانی شب برگزار کرده چون دیدارهای این تیم با رقبایش در گروه B به ساعت ایران پاسی از شب برگزار می شود و مجیدی برای اینکه شاگردانش به این شرایط عادت کنند، تمرینات تیمش را در همین ساعت ها برگزار کرده است.

استقلال که سال 1400 را با ابتلای برخی بازیکنانش به کرونا آغاز کرد، توانست با همه نفراتش و بدون مصدوم به عربستان برود و تنها غایب این تیم محمد دانشگر است که تا آخرین لحظه هم پیش بینی می شد فرهاد مجیدی او را ببخشد و همراه تیم ببرد اما در نهایت سرمربی استقلال روی حرف خود ماند و دانشگر را به دلیل تخلفات انضباطی به عربستان نبرد. در آن سوی میدان الاهلی در شرایطی به مصاف استقلال می رود که شرایط خوبی در لیگ کشورش ندارد.

این تیم که سه ماه پیش در رتبه دوم جدول حضور داشت و در صورت پیروزی به رتبه نخست صعود می کرد، اسیر بحران عجیبی شد و در 8 بازی گذشته تنها 2 امتیاز کسب کرده و 6 دیدار متوالی را با شکست به پایان رسانده است. این عملکرد الاهلی، بدترین نتایجی است که این باشگاه در یک مقطع زمانی متوالی در تاریخ خود کسب کرده است. آنها نزدیک به 70 روز است که هیچ دیداری را برنده نشده اند و در 3 ماه اخیر طعم پیروزی را نچشیده اند و حالا با بحران و حواشی عجیبی مواجه هستند.

رسانه های عربستانی از جمله البلاد، المیدان و الریاضیة اعلام کرده اند که عبدالله مومنة مدیرعامل این باشگاه که به شدت مورد انتقاد هواداران الاهلی قرار گرفته و به اعتقاد کارشناسان سعودی، بدترین مدیر تاریخ این باشگاه بوده، استعفای خود را طی روزهای آتی تقدیم وزارت ورزش عربستان می کند و از ماجد النفیعی به عنوان مدیر جدید این باشگاه نام برده می شود.

اوضاع تیم عربستانی رقیب استقلال در لیگ قهرمانان آسیا به قدری بحرانی است که دروازه بان این تیم آن را شرم آور خوانده است. با این وجود الاهلی می تواند رقیب خطرناکی برای استقلال باشد چون این تیم ستاره های خارجی مثل عمر السومة و الکساندرو میتریتا دارد. در حال حاضر هدایت الاهلی برعهده لارنسیو ریجکمپ است و این تیم در رده هفتم لیگ قرار دارد و شرایط خوبی ندارد.

نکته جالب اینجاست که اغلب کارشناسان رسانه های عربی هم معتقدند الاهلی شانسی مقابل استقلال ندارد و  باید دید فرهاد مجیدی از بحران عجیب به وجود آمده در این باشگاه عربستانی نهایت بهره را خواهد برد یا اتفاقات دیگری رخ می دهد.

این مسابقه از ساعت 00:45 بامداد روز جمعه به وقت کشورمان آغاز خواهد شد. 3/5

نظر شما
پرونده ویژه