پرسپولیس ایران- الریان قطر

شطرنج تماشایی گل‌محمدی و بلان در حضور خلیل‌زاده/ زمان موعود فرا رسید

۱۴۰۰/۰۱/۲۷ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۶۵۸۳۷
شطرنج تماشایی گل‌محمدی و بلان در حضور خلیل‌زاده/ زمان موعود فرا رسید
در دومین جدال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در گروه E تیم فوتبال پرسپولیس ایران برابر حریفی از قطر به میدان می‌رود.

به گزارش برنا؛ پس از پایان بازی های اول تیم های حاضر در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس در حالی در دومین بازی خود در این پیکارها برابر الریان نماینده قطر به میدان می رود، که پیروزی یک بر صفر شاگردان یحیی گل محمدی برابر الوحده که با تک گل تماشایی کاپیتان تمام نشدنی پرسپولیس رقم خورد، این تیم را در صدر جدول قرار داد تا حالا قرمزهای ایرانی با انگیزه ای ویژه برای جدال در بازی دوم آماده حضور در میدان شوند.

بدون شک یکی از حساس ترین دیدارهای پرسپولیس در این تورنمنت و در مرحله گروهی این رقابت ها برابر یاران شجاع خلیل زاده مدافع سابق سرخ ها خواهد بود. حریف قطری پرسپولیس پس از تساوی در بازی اول خود برابر گوا در حالی برای تقابل با شاگردان گل محمدی آماده می شود که قبل از آغاز این رقابت ها  در شرایط ویژه ای در لیگ حضور داشت. شاگردان لوران بلان، سرمربی سرشناس الریان از 22 بازی این فصل خود تا به امروز با 10 برد، 5 تساوی و 7 شکست 35 امتیازی هستند و در چنین شرایطی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به هندوستان سفر کرده اند.

با توجه به حضور این تیم در چند تورنمنت در قطر در مجموع این تیم در حال حاضر از حضور 61 بازیکن سود می برد که البته تمامی این نفرات طبق قوانین نمی توانند در لیگ قهرمانان تیم را همراهی کنند. حضور 26 بازیکن خارجی در جمع این تیم 61 نفری از اتفاقات جالب برای الریان است.

از سرشناس ترین چهره های خارجی این تیم می توان به شجاع خلیل زاده مدافع ایرانی، گلرهایی از اردن و ونزوئلا و مردانی از قاره آفریقا در خط میانی اشاره کرد. این در شرایطی است که مهاجمانی از ساحل عاج و ونزوئلا در کنار شاگردان بلان حضور دارند.

تقابل جالب و جذاب این دیدار تنها منحصر به رویارویی شجاع و پرسپولیسی ها نمی شود و سرمربیان این 2 تیم نیز دوئل جذاب و تماشایی را روبروی هم خواهند داشت.

بلان سرمربی سرشناس فرانسوی در حالی باید برابر تیم گل محمدی به میدان برود که تا قبل از تقابل با پرسپولیس، در 15 بازی هدایت الریان را به عهده داشته که طی آن موفق شده 7 برد و 2 مساوی و 6 باخت را با این تیم به ثبت برساند. در این بازی یکی از جذاب ترین اتفاقات شطرنج تماشایی یحیی برابر این مربی سرشناس فرانسوی است.

الریان در لیگ ستارگان قطر آمار جالبی را برای خود به ثبت رسانده است. نکته جالب درباره این تیم مربوط به  آمار خط دفاعی‌اش در لیگ قطر بوده است. این تیم بعد از السد که 14 گل خورده بود، صاحب بهترین خط دفاعی لیگ ستارگان قطر  است. الریانی ها در 22 بازی این فصل لیگ قطر، 22 گل از حریفانش دریافت کردند. این در حالی است که ساختار دفاعی پرسپولیس از نظر آمار گل خورده در لیگ ایران فوق العاده است و این تیم در 20 بازی تنها 10 بار دروازه اش را باز شده دیده و در این بازی رویارویی مدافعان کم اشتباه دو تیم می تواند بر جذابیت های این دیدار اضافه کند.

پرسپولیس که با پیروزی برابر الوحده روحیه خوبی را به دست آورده برای اینکه جای پای خود را در صدر جدول محکم کند با تمام قوا و انگیزه در این دیدار به میدان می رود. برخی شواهد و قرائن از این حکایت دارد که یحیی تیمش را با کمترین تغییر نسبت به بازی قبل برای این جدال به میدان می فرستد و امیدوار است ترکیب تیم برنده اش در بازی برابر الوحده در مقابل تیم الریان هم جواب بدهد و پرسپولیس در بازی دوم خود در این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا بتواند به دومین برد و 3 امتیاز ارزشمند دیگری دست پیدا کند.

دیدار دو تیم پرسپولیس و الریان امشب ساعت 21:30 دقیقه در ورزشگاه جواهر نعل نهرو برگزار می شود. 4

نظر شما