به بهانه درخشش فولاد در آسیا؛

نکونام بهترین مقلد مرد پرتغالی

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۶۶۹۸۶
نکونام بهترین مقلد مرد پرتغالی
نکونام این روزها همان رفتارها و تفکراتی را به نمایش می‌گذارد که از کی‌روش در مدت 8 سال حضورش در فوتبال ایران دیدیم و به یاد داریم.

به گزارش برنا؛ فولاد خوزستان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا که از طریق پلی آف توانست وارد مرحله گروهی شود، با پیروزی مقابل تیم الوحدات موفق شد در گروه خود 4 امتیازی شود. جواد نکونام، سرمربی جوان فولاد که تقریبا 2 سالی می شود به عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم حضور دارد، برای نخستین بار است که در لیگ قهرمانان آسیا سرمربیگری می کند اما نتایجی که تاکنون با فولاد گرفته، نتایج قابل قبولی است.

فولاد که در حال حاضر با 27 امتیاز در رده هفتم لیگ برتر قرار دارد، امسال توانسته در حد و اندازه های یک تیم مدعی ظاهر شود و چهره قدرتمندی از خود به نمایش بگذارد اما تا اینجای کار در آسیا نتایج قابل تحسینی کسب کرده است. فولاد با فوتبال دفاعی و هوشمندانه خود و تیزهوشی بازیکنان خارجی اش در 3 بازی اخیرش در آسیا 2 برد ارزشمند کسب کرده و السد قدرتمند را هم متوقف کرده است.

فولادی‌ها در بازی مقابل الوحدات اردن با فوتبالی مالکانه رقیب خود را تحت تاثیر قرار دادند تا با یک برد اقتصادی برای دیدار با النصر آماده شوند. شاگردان نکونام اگرچه فوتبال چشم نواز و زیبایی را به نمایش نمی گذارند و کمترین موقعیت گل را به دست می آورند اما با همین سبک که اتفاقا برای فوتبالدوستان ایرانی هم بیگانه نیست، توانسته اند فعلا همپای النصر عربستان پیش بروند و با تفاضل کمتر نسبت به تیم عربستانی در رده دوم قرار بگیرند

گفتیم فولاد، فوتبالی را به نمایش می گذارد که برای فوتبالدوستان ایرانی غریبه نیست. جواد نکونام این روزها همان رفتارها و تفکراتی را به نمایش می گذارد که از کارلوس کی روش در مدت 8 سال حضورش در فوتبال ایران دیدیم و به یاد داریم. نکونام در لیگ برتر ایران درست همان شلوغ کاری های کی روش در لب خط را به نمایش می گذارد و در مستطیل سبز هم نسخه ای کپی شده از سیستم مورد علاقه مرد پرتغالی را اجرا می کند هرچند بی کیفیت تر. در واقع نکونام مقلد درجه یک از کارلوس کی روش است و تلاش دارد هم در رفتار و گفتار و هم در مربیگری از سرمربی سابق تیم ملی تقلید کند.

او سال ها زیر نظر مرد پرتغالی تعلیم دید و حالا چیزی که از او می بینیم نزدیک ترین و شبیه ترین نسخه به کی روش است. نکونام حتی در انتخاب سیستم هم همان سیستم مورد علاقه کی روش را اجرا می کند یعنی همان 1-3-2-4 معروف که حتی تیم های قدرتمندی مثل آرژانتین و اسپانیا را هم مقابل ایران به دردسر انداخت. البته نکونام هنوز فاصله بسیار زیادی دارد تا مثل کی روش باهوش و فنی باشد اما واقعیت این است که او این روزها بهترین تقلید کننده از مربی پرآوازه و بزرگ پرتغالی است.

حالا فولاد با جواد نکونام و بازیکنان بی ادعایش که نه قراردادهای میلیاردی دارند نه مورد توجه رسانه ها هستند، یکی از امیدهای صعود از گروهش است و کاپیتان سابق تیم ملی نوید تولد یک مربی بزرگ را به همه ما داده است. 3/5

نظر شما