سیدرضا صالحی‌امیری:

میان کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی اختلافی وجود ندارد/ برای المپیک اسپانسر نداریم

۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۱۱:۲۲:۴۶
کد خبر: ۱۱۶۷۸۵۸
میان کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی اختلافی وجود ندارد/  برای المپیک اسپانسر نداریم
رییس کمیته ملی المپیک گفت: میان کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی اختلافی وجود ندارد.

به گزارش برنا؛ سیدرضا صالحی‌ امیری، رییس کمیته ملی المپیک در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه در خصوص واکنش اعتراض آمیز محمد موسوی به پاداش پای سکوی ورزشکاران از سوی کمیته ملی المپیک اظهار کرد: به همه تیم والیبال و به خصوص داورزنی خسته نباشید می‌گویم. والیبال در مسیر جهش قرار دارد و جزء 8 تیم برتر دنیاست. مدیریت والیبال با انتخاب سرمربی و کادر فنی مسیر روشنی در پیش گرفته است.همه قهرمانان والیبال در همه رده‌های سنی شایسته حمایت حداکثری هستند. برای موسوی بازیکن ارزشمند والیبال سوتفاهم پیش آمده است که کل پاداشی که به سکو می‌روند همین ارقام است. پاداش پای سکو مستقل از پاداش کل است. ما قدرران زحمات والیبال هستیم.

برای المپیک اسپانسر نداریم

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد اسپانسر کاروان ایران توضیح داد: در گذشته که قرار بود المپیک در موعد مقرر برگزار شود با سه اسپانسر صحبت کردیم و با یک اسپانسر به توافق رسیدیم و یک سال فرصت برای تبلیغ داشتند. با توجه به تعویق المپیک و شرایط المپیک امکان قرارداد بستن با اسپانسر نداشتیم چون فضای برای تبلیغ نداشتند اما در تلاش هستیم برای المپیک 2021 در حوزه لباس و موارد دیگر از سوی اسپانسر تأمین کنیم. منابع لازم در سال 99 را از برنامه بودجه تأمین کردیم بنابراین در خصوص جذب اسپانسر پاسخ منفی است. در سال 1400 طبق شاخصه‌ها در فروردین‌ماه پرداخت تخصیص داشتیم. امسال هم فروردین ماه اولین تخصیص را معادل 50 درصد سالیانه به 52 فدراسیون‌ها با شاخص‌ها واریز کردیم. امسال با تامین منابع از سوی دولت کاروان را اعزام خواهیم کرد. با این حال در رابطه با مواردی مانند لباس کاروان اقدامات خوبی انجام شده و شاید اسپانسر بگیریم اما کاروان ایران برای المپیک توکیو اسپانسر ندارد. ضمن اینکه به لحاظ مالی هم حمایت لازم را از تمام رشته‌ها خواهیم داشت. بودجه فدراسیون‌ها را مشخص کرده‌ایم و تلاش‌مان پرداخت حداکثری است. 

هیچ موردی از تخلف وجود ندارد در واکسیناسیون ورزشکاران وجود ندارد

او با اشاره به واکسیناسیون ورزشکاران اضافه کرد: مسئولیت واکسیناسیون برعهده فدراسیون پزشکی- ورزشی است. کاری که سرپرست کاروان ورزشی انجام داد لیستی تهیه شد و به وزارت ورزش ارسال کرد. هیچ موردی از تخلف وجود ندارد و تکذیب می‌کنم نفرات متفرقه در کنار کاروان ورزشی ایران واکسن تزریق کردند. وزارت این لیست را به فدراسیون پزشکی داده و تا الان هیچ مورد خارج از لیست اعلامی سجادی کوچکترین تخلفی صورت نگرفته است.

میان کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی هیچ اختلافی نیست

رئیس کمیته ملی المپیک در رابطه با موضوعات مطرح میان بین کمیته و فدراسیون کشتی در رابطه با بودجه مصوب کشتی که با حاشیه‌های زیادی همراه بود، گفت: دبیر قهرمان المپیکی و ملی ورزش ایران است و باید همیشه مورد حمایت باشد، او سکاندار امروز کشتی ایران است، مسئله بعدی هم ورزش کشتی است که رشته اول ورزش ایران به حساب می‌آید و نقطه امیدمان در المپیک است. باید همه کشور و همه نهادها از این رشته حمایت داشته باشند، این یک وظیفه است. مسئله سوم اینکه نیاز به ثبات و آرامش است که باید در ورزش قهرمانی و از جمله در کشتی حاکم باشد تا بدون دغدغه در توکیو حاضر شوند. مطرح شدن برخی موارد این چنینی طبیعی است. میان کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی هیچ مسئله و اختلافی وجود ندارد. در مورد موضوعات اداری مشکلات و اختلاف نظرهایی ایجاد می‌شود که با برگزاری جلسه بررسی و برطرف می شود. اینگونه بحث ها در کمیته ملی المپیک و در مورد همه رشته ها کاملا طبیعی است. مسئله ای نیست که بخواهیم بزرگ کنیم. کشتی همیشه اولویت اول مسئولان ورزش و کمیته ملی المپیک برای تخصیص ها بوده است. همین چند روز اخیر که 50 درصد بودجه فدراسیون ها را تخصیص دادیم، 2 میلیارد تومان هم در اختیار کشتی قرار دادیم. هفته آینده هم شخصا به محل فدراسیون کشتی می روم و بررسی وضعیت این رشته در سال جدید را آغاز می کنم. 

عدم رعایت اولویت‌بندی‌ توسط مجلس برای کمک باعث اعتراض شد

وی همچنین در مورد کمک 65 میلیارد تومانی مجلس به ورزش گفت: از این اقدام استقبال می‌کنیم. اشکالی که وارد است در مورد اولویت بندی رشته‌هاست. طبق ارزیابی‌هایی که ما داشتیم کشتی اولویت اول ماست و وزنه‌برداری و تکواندو به صورت مشترک در رده دوم هستند و کاراته اولویت چهارم است. دوومیدانی اولویت پنجم است و تیراندازی و شمشیربازی هم در رده‌های ششم و هفتم هستند. آنچه باعث انتقاد شد عدم رعایت همین اولویت‌بندی‌هاست. این یعنی اینکه توزیع منابع بدون نظرات کارشناسی انجام شده است. انتظار داشتیم از ما فهرست اولویت‌ها را می گرفتند و براساس آن اقدام به پرداخت می کردند. دیگر اینکه از مجموع رشته‌ها فقط 10 رشته دیده شده و سایر رشته‌ها نایده گرفته شده است. همین مسئله باعث شکاف میان فدراسیون‌ها شده است. در کل از اقدام مجلس حمایت می‌کنیم. امیدواریم رقم آن بیشتر هم شود فقط اولویت‌ها در نظر گرفته شوند. 

کمیته ملی المپیک منعی برای انتشار اسامی ورزشکاران واکسیناسیون شده ندارد

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که  چرا فهرست ورزشکارانی که برای واکسیناسیون معرفی شده‌اند، منتشر نمی‌شود؟ گفت: انتشار لیست منوط به تصویب ستاد عالی است چراکه تمام مباحث اصلی و کلان کاروان باید در ستاد عالی مطرح و تصویب شود. این پیشنهاد در جلسه آتی ستاد عالی مطرح می شود و در صورت تایید و تصویب، لیست را منتشر می کنیم. اگر به هر دلیلی صلاح بر عدم انتشار باشد بازهم اعلام می کنیم. در کل اینکه کمیته ملی المپیک منعی برای انتشار ندارد به خصوص که راه های قانونی برای واکسیناسیون افراد طی شده است.

صالحی‌امیری در مورد پرداخت حقوق المپیکی‌هایی که به تازگی کسب سهمیه کردند گفت:  ما یکسال معادل 60 میلیون را پرداخت کردیم. از بهمن 99 تا تیرماه هم به قهرمانان حقوق پرداخت می‌شود. هر کسی در هر مرحله‌ای سهمیه بگیرد 90 میلیون تومان حقوق می‌گیرد. برای پرداخت 6 ماهه آخر ما در فصل بهار حتما حقوق 5 میلیون تومانی عزیزان را پرداخت خواهیم کرد. تلاش این است روزهای آینده این کار را انجام دهیم و همه کسانی که سهمیه گرفته‌اند قبل از اعزام 90 میلیون را دریافت خواهند کرد. در مورد اینکه آیا پیش از المپیک پرداختی جدیدی به فدراسیون ها خواهیم داشت تا خیر، این مسئله به تخصیص دولت به کمیته ملی المپیک بستگی دارد. در صورتیکه دریافتی داشته باشیم حتما تخصیص دوباره ای خواهیم داشت. 

او همچنین در مورد داوران اعزامی به المپیک توکیو مانند سیمین رضایی و حمایت از آن‌ها و و ورزش زنان گفت: از داوران حمایت خواهیم کرد. در مورد سیمین رضایی هم در هیئت‌اجرایی از او تقدیر شده است. پیگیر او بودم و در اولین فرصت با ایشان ملاقات خواهم داشت. اما در کل به عنوان وظیفه هر داور، مربی و .. در ورزش صاحب کرسی شود مورد حمایت مادی و معنوی ما خواهد بود. در مورد ورزش زنان هم باید بگویم سیاست ما حمایت از ورزش زنان است. در تحلیل شاخص‌ها برای توزیع بودجه ضریب حمایت از بانوان را 1.5 برابر گذاشتیم. ما به جای سخنرانی و شعار، کف و سوت در سیاست‌گذاری کمیته بانوان را در اولویت قرار دادیم. فدراسیون‌هایی که از بانوان حمایت کنند 1.5 برابر از حمایت ما برخوردار خواهند بود. فراتر از بحث سکو حضور دختران ما در عرصه‌های بین‌المللی برای کشور یک اعتبار است.

امیدواریم تیم فوتبال بتواند به المپیک صعود کند

رییس کمیته ملی المپیک درخصوص تیم فوتبال امید نیز گفت: 8 فروردین در محل فدراسیون فوتبال حاضر شدم و با عزیزی خادم و همکاران او دیداری داشتم. در خصوص تیم امید و برنامه‌های پیش رو صحبت مقدماتی داشتیم. قرار شد جلسات کارشناسی مشترک بین کمیته و فدراسیون در خصوص تیم امید انجام شود. از طرف ما آقای سجادی معرفی شده و از طرف فدراسیون هم شخصی معرفی خواهد شد تا در مذاکرات تفاهمنامه‌ای به امضا برسد. ما هم امیدواریم تیم فوتبال بتواند به المپیک صعود کند. فکر می‌کنم اولین مسابقه شهریور باشد. پیش‌نویس تفاهمنامه از سوی فدراسیون ارائه شده و آن را به سجادی داده‌ام. سیاست کاری ما بر این است که همه فعالیت‌ها شفاف سازی شود. مسئله پنهانی ندارم. اصحاب رسانه عضوی از کمیته هستند و حق دسترسی به همه اطلاعات را دارند. امیدواریم در تمام رویدادهای پیش رو موفق باشیم.

نظر شما
پرونده ویژه