در دیدار غلامرضا نوروزی با معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای؛

علی‌نژاد: هدف، اعزام کاروانی قدرتمند و پاک است/ در امر واکسیناسیون المپیکی‌ها جزو کشورهای پیشگام هستیم

۱۴۰۰/۰۲/۰۱ - ۰۹:۴۸:۳۰
کد خبر: ۱۱۶۸۳۲۹
علی‌نژاد: هدف، اعزام کاروانی قدرتمند و پاک است/ در امر واکسیناسیون المپیکی‌ها جزو کشورهای پیشگام هستیم
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در دیدار رییس فدراسیون پزشکی ورزشی عملکرد این فدراسیون در مقابله با ویروس منحوس کرونا را قابل تحسین دانست.

به گزارش برنا؛ معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در دیدار رییس فدراسیون پزشکی ورزشی عملکرد این فدراسیون در مقابله با ویروس منحوس کرونا را قابل تحسین دانست و گفت: انصافا فدراسیون پزشکی ورزشی سال گذشته، پرکارترین سال تاریخ فعالیتش را پشت سر گذاشت و در مقابله با ویروس کرونا مدیریت خوبی داشت.

در این جلسه که در دفتر معاونت ورزش قهرمانی برگزار شد، علی نژاد با اشاره به برگزاری لیگ های مختلف ورزشی از فوتبال و والیبال و بسکتبال تا کشتی و هندبال و...که با کمترین آسیب پیگیری شد، گفت: برای بازی های المپیک فدراسیون وظیفه سنگینی بر دوش دارد تا کاروان اعزامی بدون دغدغه در بحث سلامت راهی توکیو شوند. واکسیناسیون کرونا کار بزرگی بود که انجام شد اما غربالگری و مراقبت های مداوم تا زمان اعزام باید ادامه داشته باشد.

علی نژاد با اشاره به اینکه ایران جزو کشورهای پیشگام و پیشرویی است که اقدام به واکسیناسیون کاروان ورزشی خود به المپیک توکیو کرده، گفت: سلامت ورزشکاران به ویژه در بحث دوپینگ برای ما اهمیت خاصی دارد. هدف این است که کاروانی قدرتمند و پاک به المپیک و پارالمپیک برود.

در ادامه جلسه نوروزی با اعلام اینکه واکسیناسیون کرونا از کاروان اعزامی به المپیک توکیو روز چهارشنبه اول اردیبهشت با واکسینه شدن اعضای تیم های ملی کشتی به ادامه پیدا می کند، گفت: خوشبختانه همه ملی پوشانی که واکسینه شدند شرایط خوبی دارند و تمرینات آماده سازی خود را دنبال می کنند. با توجه به حساسیت وزارت ورزش، در بحث پایش سلامت ورزشکاران المپیکی بسیار جدی هستیم. تا شروع المپیک علاوه بر دوره های آموزشی آنتی دوپینگ، از ورزشکاران خارج از مسابقات تست دوپینگ گرفته می شود.

دکتر نوروزی افزود: دوز دوم واکسن کرونا تا سه هفته دیگر انجام می شود. البته برای اینکه مشکلی پیش نیاید، بصورت رندوم رپید تست کرونا (تست سریع) گرفته می شود.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: از زمان شیوع این بیماری ستاد مقابله با کرونا 43 نشست برگزار کرده که حاصل آن تصمیماتی بوده که فعالیت های ورزشی در سطح قهرمانی با کمترین آسیب پیگیری شود.

نظر شما