افشین ملایی:

توجه به الزامات فرهنگی در ورزش همگانی ضروری است

۱۴۰۰/۰۲/۰۱ - ۱۵:۳۱:۲۲
کد خبر: ۱۱۶۸۶۳۱
توجه به الزامات فرهنگی در ورزش همگانی ضروری است
اولین گردهمایی فرهنگی فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال 1400 بصورت مجازی برگزار شد.

به گزارش برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های همگانی، در ابتدای این نشست افشین ملایی ضمن تشریح ضرورت‌های توجه به مسائل فرهنگی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: سیاست اصلی فدراسیون جذب حداکثری مردم در عین رعایت الزامات اخلاقی و فرهنگی است.

وی در ادامه از طراحی و اجرای آموزش های فرهنگی در بستر برنامه‌های مختلف فدراسیون و تخصیص 2 میلیارد ریال جهت حمایت از طرح‌های برتر فرهنگی استان‌ها در سال جاری خبر داد و افزود: کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی فدراسیون باید در راستای طراحی سیاست های مشوق رفتارهای فرهنگی اقدام کند.  

در ادامه این نشست رضا شجیع نایب رئیس فدراسیون ورزش های همگانی سخنان خود را با محوریت تشریح مفاهیم و ضروریت های مسئولیت اجتماعی در حوزه ورزش همگانی ایراد کرد و افزود: مأموریت و فلسفه وجودی فدراسیون ورزش همگانی با مسئولیت اجتماعی عجین است، چرا که مأموریت اصلی آن کمک به سلامت و تندرستی جامعه است و از این رو کمک به کاهش کم تحرکی ملی خود به نوعی مهمترین مسئولیت اجتماعی فدراسیون محسوب می شود.

شجیع در ادامه به ضریب نفوذ بالا و ویژگی مردم نهاد فدراسیون ورزش های همگانی اشاره کرد و افزود: رمز موفقیت این فدراسیون همراهی و جلب اعتماد مردم است و از این رو نباید نسبت به دردها و آلام مردم بی تفاوت باشد، از این رو گام دوم فدراسیون ورزش های همگانی در حوزه مسئولیت اجتماعی، حضور فعالانه در مناطق محروم و کمک به افراد نیازمند در عرصه‌های مختلف اجتماعی است.  

علی تاج بخش سرپرست کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی فدراسیون نیز مدیریت فرهنگی عرصه ورزش را مقوله ای چند بعدی توصیف کرد و افزود: مدیریت فرهنگی حوزه ورزش همگانی نیازمند دانش و هوشمندی است و با روش‌های سنتی و قدیمی نمی توان در این عرصه موفق بود.

دبیرکل مجمع فرهنگی فدراسیون‌های ورزشی در ادامه افزود: اهم برنامه های فدراسیون ورزش‌های همگانی در سال جاری توجه به ارتقاء فرهنگ تخصصی مربیان و مدرسان فدراسیون در قالب‌های مختلف آموزشی است و در حوزه مسئولیت اجتماعی هم به دنبال راه اندازی شبکه ملی خدمت رسانی در بستر ورزش همگانی هستیم که می تواند در توسعه و ترویج فرهنگ ورزش در بین اقشار مختلف مردم موثر باشد. ضمن اینکه به دنبال اجرای طرح خادمیاران رضوی ورزش با همکاری آستان قدس رضوی هستیم.

تاج بخش در ادامه این جلسه از برگزاری کنگره شهدای مربی ورزش کشور، تدوین پیوست فرهنگی رویدادهای ورزشی فدراسیون،  و طراحی پوشش رشته های مختلف ورزشی بانوان به عنوان برنامه های محوری و فرهنگی فدراسیون در سال جاری خبر داد.

در پایان این وبینار، روسا و مسئولین کمیته های فرهنگی هیئت‌های استانی، روسا و مسئولین کمیته های فرهنگی انجمن‌ها و کمیته ها کشوری به بیان نکته نظرات خود در خصوص برنامه های فرهنگی فدراسیون پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز