اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

خطیبی نمی‌تواند با بازیکنان باتجربه کار کند/ نکونام شبیه کی‌روش است

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۶۹۸۲۷
خطیبی نمی‌تواند با بازیکنان باتجربه کار کند/ نکونام شبیه کی‌روش است
پیشکسوت تراکتورسازی گفت: تراکتور این شانس را دارد که صعود کند و به احتمال زیاد هم صعود خواهد کرد اما قطعا مشکلات تیم باید برای دور مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا برطرف شود.

اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره شرایط تیم تراکتورسازی اظهار داشت: تراکتور از ابتدای فصل مشکلات زیادی داشت. هم از نظر تیمی خوب بسته نشد هم اینکه با تغییرات زیادی روی نیمکت روبرو شد و رسول خطیبی در حالی الان روی نیمکت این تیم حضور دارد که زمان زیادی نیست سرمربیگری تراکتور را قبول کرده و برای اینکه تفکراتش را القا کند به زمان نیاز دارد. علاوه بر این او برای اینکه مشکلات فنی تراکتور را برطرف کند هم نیاز به زمان دارد.

او گفت: تیم فعلی تراکتور تیمی نیست که با تفکرات خطیبی همسو باشد. خطیبی عادت دارد با بازیکنان جوان و با انگیزه کار کند به همین دلیل تغییرات زیادی هم در ترکیب تراکتور ایجاد کرده و به دنبال جوانگرایی است. در واقع نوع نگرش خطیبی اینطور است که بیشتر از بازیکنان جوان استفاده کند و به همین دلیل نیاز به زمان دارد. تراکتور هم به گونه ای بسته شد که چند بازیکن باتجربه و ملی پوش داشت که هر سال بدون کمترین بازدهی در تراکتور پول های کلان گرفته اند و حالا خطیبی به دنبال این است که کمتر به باتجربه ها بازی بدهد و بیشتر از جوان ها استفاده کند.

حلالی افزود: در اینکه هر تیمی به یک بازیکن باتجربه نیاز دارد شکی نیست ولی تعداد باتجربه های تراکتور زیاد است. برخی بازیکنان تراکتور 10 متر می دوند باید 10 دقیقه استراحت کنند به همین دلیل دوندگی و جنگندگی تیم کاهش پیدا می کند. وقتی خط هافبک یک تیم دوندگی نداشته باشد فشار روی خط دفاعی می آید و آنها باید جور هافبک ها را هم بکشند و همین باعث می شود اشتباهات خط دفاعی بیشتر شود.

بازیکن اسبق تراکتورسازی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکل بازیکنان باتجربه این است که که کوچکترین انتقاد را بر نمی تابند و معمولا مربیان با آنها به مشکل بر می خورند. ضمن اینکه آنها معمولا حاشیه ها را زیاد می کنند و با مدیریت ارتباط می گیرند که همین باعث دودستگی در تیم می شود. به همین دلایل است که خطیبی ترجیح می دهد از بازیکنان کم سن و سال استفاده کند. اگر یادتان باشد او در ماشین سازی هم که بود آندو را که آن زمان کاپیتان تیم ملی بود کنار گذاشت و به جای او از بازیکنان جوان استفاده کرد..

حلالی افزود: یکی دیگر از مشکلات تراکتور این است که همه بازیکنان می خواهند پاس آخر بدهند و توپ بلافاصله لو می رود. باید به تراکتور و خطیبی زمان داد که بتوانند با تغییرات خو بگیرند. تراکتور اگرچه در بازی با نیروهوایی عراق پیروز شد اما بازی به گونه ای بود که 20 دقیقه آخر همه ما نگران بودیم که تراکتور گل بخورد. با این حال تراکتور این شانس را دارد که صعود کند و به احتمال زیاد هم صعود خواهد کرد اما قطعا مشکلات این تیم باید برای دور مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا برطرف شود.

او درباره شرایط فولاد هم گفت: نکونام تیم خوبی ساخته که قابل احترام است. فولاد بدشانسی آورد که در گروه سختی قرار گرفت و حریفان دشواری داشت. فوتبالی که من از تیم نکونام دیدم شبیه به تیم کی روش است چون او زیر نظر کی روش فقط مربیگری کرد و آموزش دیگری ندیده است. تیم فولاد هم مثل تیم ملی فوتبال ایران در زمان کی روش در حمله ضعف داشت و نکونام باید این مشکلات را برطرف کند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز