دیدار علیقارداشی با معاون توسعه ورزش قهرمانی؛

علی‌نژاد: کسب سهمیه المپیک عالمیان عیدی خوبی بود/ وزارت ورزش و جوانان از برنامه‌های آماده‌سازی المپیکی‌ها حمایت ویژه می‌کند

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۱۳:۵۸:۱۵
کد خبر: ۱۱۷۰۲۴۶
علی‌نژاد: کسب سهمیه المپیک عالمیان عیدی خوبی بود/ وزارت ورزش و جوانان از برنامه‌های آماده‌سازی المپیکی‌ها حمایت ویژه می‌کند
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در دیدار رییس و دبیر فدراسیون تنیس روی میز گفت: گرفتن سهمیه المپیک نیما عالمیان در آغاز سال عید خوبی برای ورزش بود و من امیدوارم او در المپیک توکیو هم بتواند نمایش در خور توجه ای داشته باشد.

به گزارش برنا، مهدی علی نژاد ضمن ابراز امیدواری از اینکه نوشاد عالمیان هم بتواند همانند برادرش سهمیه بگیرد، گفت: فدراسیونها برای آماده سازی المپیکی های خود اهتمام بیشتری بخرج دهند و هر آنچه که لازم است را برای آنها فراهم کنند. در این راه، وزارت ورزش بصورت جدی پای کار است. اخیرا بودجه لازم به فدراسیون ها تخصیص و تزریق شده است و این روند ادامه دارد، مخصوصا برای فدراسیونهای المپیکی تا با آرامش خاطر برنامه های آماده سازی ملی پوشان و اعزام های برون مرزی خود را دنبال کنند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی همچنین با اشاره به بازیهای آسیایی جوانان که قرار است اواخر آبان ماه در کشور چین برگزار شود، گفت: برای جوانان تنیس روی میز این بازیها فرصت مناسبی برای شکوفایی و خودباوری بیشتر است. طبیعی است وقتی قدرتهای برتر تنیس روی میز در قاره آسیا حضور دارند، مدال آوری دشوار باشد، اما در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا توانستیم بعد از 60 سال صاحب مدال برنز این بازیها شویم و نشان دادیم کار ناشدنی در ورزش وجود ندارد. من امیدوارم جوانان تنیس روی میز با استارت قوی در بازیهای آسیایی جوانان، زمینه ساز موفقیت در هانگژو 2022 شوند.

در این جلسه همچنین، مهرداد علیقارداشی گزارشی از روند حضور ملی پوشان در مسابقات گزینشی المپیک در منطقه آسیای میانه که به منجر به اخذ سهمیه نیما عالمیان شد را ارائه داد، گفت: سال 1400 فدراسیون سال پرکاری دارد که جدا از بازیهای آسیایی جوانان، شهریور ماه پیکارهای قهرمانی بزرگسالان آسیا و مهر ماه قهرمانی نوجوانان و جوانان را پیش رو داریم.

رییس فدراسیون تنیس روی میز همچنین ضمن تقدیر از حمایت های وزارت ورزش، گفت: با وجود شرایط کرونایی موفق شدیم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی رقابتهای لیگ تنیس روی میز را با حضور 8 تیم در آقایان و 6 تیم در بخش بانوان برگزار کنیم که چهار تیم در هر بخش به مرحله پلی آف رسیدند. فینال لیگ آقایان و بانوان بعد از ماه مبارک رمضان و در دو زمان متفاوت خرداد ماه برگزار می شود.

نظر شما