استقلال ایران- الاهلی عربستان

جنگ برای بقا

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۷۰۸۷۴
جنگ برای بقا
شاگردان فرهاد مجیدی امشب پنجمین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را پیش رو دارند.

به گزارش برنا؛ استقلال در پنجمین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الاهلی عربستان می رود. این دیدار فارغ از حساسیت های همیشگی بین فوتبال ایران و عربستان، برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است. استقلال و الاهلی تیم های 7 امتیازی گروه C هستند اما استقلال به دلیل شرایط بهتر در بازی رودررو و همچنین تفاضل گل بیشتر نسبت به الاهلی در رده دوم قرار گرفته است.

استقلال بعد از شروع طوفانی در 2 دیدار ابتدایی خود مقابل الاهلی و الشرطه، برابر نماینده قطر غافلگیر شد و با وجود ارایه بازی زیبا و برتر نسبت به حریف شکست تلخی را تجربه کرد. مجیدی که در 3 دیدار قبلی تیمش را با آرایشی کاملا هجومی به میدان فرستاده بود، در دیدار برگشت با الدحیل با احتیاط بیشتری کار کرد و دیگر از استقلالی که در بازی های قبلی سراپا حمله بود، نشانی ندیدیم. استقلال در بازی برگشت مقابل الدحیل توانست فوتبالی منطقی و هوشمندانه ارایه دهد و شاید اگر اشتباه داور بازی نبود و آبی ها می توانستند برنده به رختکن بروند، در نهایت برنده میدان می شدند.

تساوی مقابل الدحیل و پیروزی الاهلی مقابل الشرطه سرنوشت تیم های گروه C را به همدیگر گره زد. در این گروه فعلا الدحیل 8 امتیازی و استقلال و الاهلی 7 امتیازی و الشرطه بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارند.

اگر آبی ها مثل دور رفت مقابل الاهی و الشرطه به برتری برسند و هر 6 امتیاز باقی مانده را بگیرند باز هم با توجه به قدرت نمایی الدحیل در این رقابت‌ها باید چشمشان به امتیاز گرفتن سایر رقبا از این تیم باشد. با این وجود الاهلی توانست از الدحیل امتیاز بگیرد و اگر نتایج دور رفت تکرار شود استقلال می تواند به عنوان تیم اول از گروه صعود کند. شرایط استقلال بین تیم‌های دوم گروه ها هم خوب است و شانس زیادی دارد که در صورت دوم شدن هم به دور بعد برود اما همه چیز به نتایج این تیم در 2 دیدار بعدی و البته نتایج رقبا بستگی دارد.

مجیدی، شیخ دیاباته را به دلیل مصدومیت در بازی قبل در اختیار ندارد. مصدومیتی که گریبان محمد نادری را هم گرفت اما هنوز مشخص نیست که او قطعا بازی با الاهلی را از دست داده یا نه. از طرف دیگر یکی از مسایلی که می تواند برای فرهاد مجیدی نگران کننده باشد، خستگی بازیکنان این تیم است. برگزاری 4 بازی به صورت فشرده در آب و هوای شرجی عربستان می تواند باعث تحلیل رفتن بازیکنان این تیم شود. اتفاقی که شاید نتایج تیم مجیدی را تحت الشعاع قرار دهد.

از طرف دیگر الاهلی که در بازی رفت شکست سنگینی مقابل استقلال متحمل شد قطعا برای این بازی هم انگیزه زیادی برای جبران دارد و به نوعی به دنبال انتقام گرفتن از شاگردان مجیدی است. استقلال اگر بتواند از خوان سخت تیم الاهلی عبور کند کار ساده تری در بازی با الشرطه دارد چون الاهلی ثابت کرده به مراتب رقیب قدرتمندی از نماینده عراق است. 3/5

نظر شما