استقلال ایران صفر- الاهلی عربستان صفر

تساوی با طعم صدرنشینی/ استقلال به صعود امیدوارتر شد

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۰۱:۳۹:۱۲
کد خبر: ۱۱۷۱۵۹۹
تساوی با طعم صدرنشینی/ استقلال به صعود امیدوارتر شد
تیم فوتبال استقلال ایران مقابل الاهلی عربستان به تساوی بدون گل دست پیدا کرد.

به گزارش برنا؛ در جریان هفته پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و در گروه C، دو تیم استقلال ایران و الاهلی عربستان به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا استقلال هشت امتیازی شود و به خاطر تفاضل بهتر نسبت به الدحیل و الاهلی به صدر جدول صعود کند.

بازی در دقایق ابتدایی در میانه میدان در جریان بود و استقلالی‌ها سعی داشتند راهی به دروازه الاهلی پیدا کنند. در دقیقه 8 اولین موقعیت جدی بازی ایجاد شد و مهدی قایدی روی پاس وریا غفوری صاحب موقعیت شد اما شوت این بازیکن با واکنش دروازه‌بان الاهلی همراه شد. در ادامه استقلال روی یک کرنر بازهم فرصت گلزنی داشت اما ضربه عارف غلامی را دروازه‌بان حریف مهار کرد. عبدالرحمان غریب روی یک ضربه کاشته در دقیقه 15 شوتی روانه دروازه استقلال کرد که این ضربه با واکنش مظاهری همراه شد. غریب بازهم در دقیقه 24 در نیمه زمین استقلال شوتی روانه دروازه شاگردان مجیدی کرد که بازهم ضربه او را مظاهری مهار کرد.

در ادامه بازی شکل متعادل‌تری به خود گرفت و دو تیم در میانه زمین در تلاش بودند تا بتوانند شرایط را برای ایجاد موقعیت فراهم کنند اما تا دقیقه 35 خبری از فرصت گلزنی برای دو تیم نبود. الاهلی عربستان در دقیقه 39 یک موقعیت خطرناک روی دروازه استقلال ایجاد کرد و عبدالباسط هندی در محوطه جریمه شوتی روانه دروازه استقلال کرد به تیر دروازه برخورد کرد و بعد توسط مدافعان استقلال دور شد. بعد از حمله الاهلی، استقلال روی یک ضد حمله فرصت گلزنی داشت روی غفلت خط دفاع الاهلی، موقعیتی برای ارسلان مطهری ایجاد شد که این بازیکن در نهایت از این فرصت بهره‌ای نبرد. در پایان تلاش دو تیم برای گلزنی در نیمه اول این بازی ثمری نداشت تا این بازی با نتیجه بدون گل به پایان برسد.

502

اولین صحنه جدی روی دروازه دو تیم در نیمه دوم در دقیقه 64 به وقوع پیوست که ضربه سر خطرناک عمر سوما را رشید مظاهری با واکنشی به موقع راهی کرنر کرد. در دقیقه 68 مظاهری یک بار دیگر ناجی دروازه تیمش شد و ضربه سرکش فتوحی، هافبک تکنیکی الاهلی که از پشت محوطه جریمه زده شد را با واکنشی زیبا راهی کرنر کرد. ضربه کرنر را هم مهاجمان الاهلی به شکل خطرناکی از کنار دروازه آبی پوشان به بیرون زدند. در دقیقه 80 عمر السوما ضربه سنگینی را روانه دروازه آبی پوشان کرد که با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 88 یک ضربه ایستگاهی در پشت محوطه جریمه الاهلی نصیب آبی پوشان شد که وریا غفوری پشت این ضربه قرار گرفت و ضربه مستقیم او از بالای دروازه به بیرون رفت. هیچ یک از حملات پراکنده دو تیم در دقایق پایانی ثمری نداشت تا استقلال ایران و الاهلی عربستان به نتیجه مساوی بدون گل رضایت داده و امتیازات را به مساوی بین خود تقسیم کنند.

داور: ریوجی ساتو از ژاپن

ترکیب استقلال ایران: رشید مظاهری، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، سیداحمد موسوی (46- داریوش شجاعیان)، هرویه میلیچ، مهدی مهدی‌پور، فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند (55- سعید مهری (83- مسعود ریگی))، وریا غفوری، ارسلان مطهری (69- شیخ دیاباته) و مهدی قایدی (83- بابک مرادی).

ترکیب الاهلی عربستان: محمد العویس، عبدالله حسون ترمین، معتز هوساوی، محمد عبدالحکیم ال فتیل، عبدالباسط علی هندی، ادریس فتوحی (75- علی حسن الاسمری)، الویس ساریچ (62- سلطان المندش)، نوح الموسی، سلمان المؤشر (62- حسین علی المقهوی)، عبدالرحمان عبدالله غریب (1+90- عسیری) و عمر السوما.

نظر شما