بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

خستگی، کار استقلالی‌ها را دشوار کرد/ برای صعود نیاز به غیرت و جنگندگی داریم

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۷۲۳۷۹
خستگی، کار استقلالی‌ها را دشوار کرد/ برای صعود نیاز به غیرت و جنگندگی داریم
مربی اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: سرنوشت صعود دست خودمان است و بچه‌ها باید با غیرت و تعصب به میدان بروند و با تمام وجود بازی کنند تا انشالله استقلال از گروهش صعود کند.

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره آخرین دیدار استقلال در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: کار صعود استقلال در شرایطی به هفته آخر کشیده شد که می توانستیم با پیروزی مقابل الاهلی صعودمان را قطعی کنیم ولی شکست الدحیل مقابل الشرطه باعث شد استقلال در بازی با الاهلی فشار کمتری بیاورد و بخشی از توان خود را برای بازی با الشرطه نگه دارد. به هر حال فشردگی بازی ها زیاد است و مجیدی برای اینکه بازیکنان تیم مصدوم نشوند مجبور است کمی احتیاط به خرج بدهد.

او با اشاره به فشردگی بازی‌ها و خستگی بازیکنان استقلال گفت: در دیدار مقابل الاهلی کاملا مشخص بود که بازیکنان خسته هستند و توان بازی های اول را ندارند. خستگی در چهره بازیکنان استقلال هم مشهود بود چون تیم های ایرانی عادت به بازی های پرفشار ندارند و همین مسئله باعث شده تا تیم های ما در بازی های آخر کم بیاورند و نه تنها استقلال بلکه بقیه تیم ها هم افت کرده اند.

فریبا ادامه داد: فوتبالی که از استقلال در آسیا دیدیم زمین تا آسمان با نمایش این تیم در لیگ برتر متفاوت بود. حتی اگر استقلال از گروهش صعود نکند هم مشخص است که بازیکنان کاملا متحول شده‌اند. بچه های استقلال در 5 بازی گذشته با تمام وجود مایه گذاشتند و تا لحظه آخر به دنبال برد بودند و این قابل تقدیر است. اشتباهات فردی هم که در بازی ها شاهد بودیم به خاطر فشردگی بازی های و خستگی بازیکنان است و نباید به تندی از آنها انتقاد کنیم. باید این را هم در نظر داشته باشیم که استقلال آماده سازی خوبی برای آسیا نداشت و بدون اینکه تقویت شود پا به این رقابت ها گذاشت درصورتی که پرسپولیس مهره های تاثیرگذاری به خدمت گرفت.

مربی اسبق استقلال با اشاره به اینکه این تیم در گروه مرگ قرار داشت، افزود: از قبل هم گفته بودم بازی در گروه مرگ سختی‌های خودش را دارد و از سوی دیگر امتیاز تیم ها به هم نزدیک است و ممکن است هر تیمی به یکباره امتیاز از دست دهد و پیش بینی در مورد این گروه کار سختی است.

فریبا درباره ضعف خط دفاعی استقلال گفت: این ضعف را از بازی های نخست استقلال در لیگ شاهد بودیم. البته در 2 بازی اخیر شرایط نسبت به دیدارهای اول بهتر بود اما این را هم باید در نظر داشته باشیم که مجیدی زمان زیادی برای کار کردن با این تیم و برطرف کردن نقاط ضعف نداشت. امیدوارم استقلال بتواند از گروهش صعود کند اما برای دور بعدی مسابقات حتما این تیم باید تقویت شود. شما فقط با داشتن یک خط حمله پرقدرت نمی توانید به موفقیت برسد.

او درباره دیدار این تیم مقابل الشرطه عراق گفت: بازی مقابل الشرطه برای استقلال بازی مرگ و زندگی است. اصلا نباید الشرطه را دست کم بگیریم چون این تیم در بازی رفت هم استقلال را اذیت کرد ولی 10 نفره شدن برنامه آنها را به هم ریخت. الشرطه تیمی با فوتبال فیزیکی و خشن است و اگرچه شانسی برای صعود ندارد اما می خواهد اعاده حیثیت کند و همانطور که مقابل الدحیل با تمام توان به میدان رفت برابر استقلال هم با تمام قوا بازی خواهد کرد. امیدوارم کادر فنی ریکاوری خوبی برای بازیکنان در نظر گرفته باشد و خستگی این بار کمتر بچه‌ها را اذیت کند تا بتوانیم به پیروزی برسیم. در واقع سرنوشت صعود ما دست خودمان است و بچه ها باید با غیرت و تعصب به میدان بروند و با تمام وجود بازی کنند تا انشالله استقلال از گروهش صعود کند. 4

نظر شما