استقلال ایران یک- الشرطه عراق صفر

برتری دلچسب آبی‌پوشان/ استقلال جشن صعود گرفت

۱۴۰۰/۰۲/۱۰ - ۲۳:۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۱۷۲۶۹۹
برتری دلچسب آبی‌پوشان/ استقلال جشن صعود گرفت
تیم فوتبال استقلال ایران با شکست الشرطه عراق صعود خود را قطعی کرد.

به گزارش برنا؛ دو تیم فوتبال استقلال ایران و الشرطه عراق از ساعت 22:15 به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری یک بر صفر استقلال به پایان رسید تا نماینده کشورمان یازده امتیازی شود و صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مسجل کند.

بازی در ابتدای کار با حملات تیم استقلال شروع شد و شاگردان فرهاد مجیدی در ابتدای این مسابقه، کار را هجومی آغاز کردند. در دقیقه 6 شیخ دیاباته موقعیت بسیار خوبی در محوطه جریمه الشرطه داشت اما این بازیکن در مصاف تک به تک با دروازه‌بان توپ را به بیرون فرستاد. در دقیقه 11 رشید مظاهری روی یک اشتباه فردی در محوطه جریمه، تیم الشرطه را صاحب یک موقعیت بسیار خطرناک کرد اما بازیکن الشرطه نتوانست از این فرصت استفاده کند و توپ به بیرون رفت. یک دقیقه بعد روی نفوذ هرویه میلیچ در محوطه جریمه الشرطه، استقلال صاحب ضربه پنالتی شد و شیخ دیاباته موفق شد ضربه پنالتی را به گل تبدیل کند تا بازی یک بر صفر به سود استقلال شود. استقلال بعد از این گل باز هم به حملات خود ادامه داد و داریوش شجاعیان در دقیقه 17 از پشت محوطه جریمه شوتی روانه الشرطه کرد که ضربه او با واکنش دروازه‌بان حریف همراه شد.

آبی‌پوشان در دقیقه 19 روی هجوم مهدی قایدی در محوطه جریمه صاحب یک پنالتی دیگر شدند اما شیخ دیاباته نتوانست مثل پنالتی اول، ضربه خود را به گل تبدیل کند و گلر حریف آن را مهار کرد. در ادامه تیم الشرطه مقداری شکل هجومی به خود گرفت و چند موقعیت نصفه و نیمه در نیمه زمین استقلال به وجود آورد اما فرصت‌های این تیم عراقی نتوانست تغییری در نتیجه بازی بدهد. تیم الشرطه در دقیقه 39 با هجوم به محوطه جریمه استقلال صاحب یک موقعیت گلزنی شد اما حضور وریا غفوری باعث شد حمله الشرطه راه به جایی نبرد. در پایان تلاش تیم الشرطه برای زدن گل تساوی ثمری نداشت تا این بازی در پایان نیمه اول با پیروزی یک بر صفر استقلال به پایان برسد.

9

نیمه دوم را فرهاد مجیدی با یک تغییر در خط حمله آغاز کرد و ارسلان مطهری را جانشین شیخ دیاباته کرد تا ضریب جنگندگی در خط حمله تیمش را بالا ببرد. در این نیمه برخلاف نیمه اول، الشرطه با شکل تهاجمی بازی را آغاز کرد و نبض بازی را در دست گرفت. اما این برتری منجر به ایجاد موقعیت خطرناک روی دروازه آبی پوشان نبود. سرمربی استقلال در دقیقه 55 دو تعویض همزمان انجام داد. در این دقیقه سعید مهری و بابک مرادی جای رضاوند و شجاعیان را در ترکیب گرفتند تا در خط میانی آبی‌ها خون تازه‌ای دمیده شود. در دقیقه 63 استقلال با حرکت خوبی که قایدی آن را آغاز کرد و خودش به پایان رساند تا آستانه باز کردن دروازه الشرطه رفت که ضربه سرکش قایدی را دروازه‌بان الشرطه به زیبایی راهی کرنر کرد.

در دقیقه 68 استقلال از منطقه راست صاحب یک ضربه کرنر شد. این کرنر را مهدی پور روی تیر دوم فرستاد که محمدحسین مرادمند با ضربه سر دروازه الشرطه را تهدید کرد و این توپ را نیز سنگربان الشرطه مهار کرد. در دقیقه 85 آرمان رمضانی می توانست اولین گل خودش و دومین گل آبی پوشان را در این بازی به ثمر برساند اما در موقعیتی تک به تک بدترین انتخاب را انجام داد و توپ را محکم به بدن دروازه بان الشرطه کوبید. در دقایق پایانی بازی آبی پوشان با تعویض هایی که انجام دادند بیشتر به اداره بازی پرداختند تا با همان اندوخته‌ای که در نیمه نخست با گل شیخ دیاباته کسب کردند، یازده امتیازی شده و اولین تیم صعود کننده از گروه سوم باشند.

داور: سیواکورن پواودوم از تایلند

ترکیب استقلال ایران: محمدرشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، عارف غلامی، وریا غفوری (88- سیاوش یزدانی)، مسعود ریگی، هرویه میلیچ، مهدی مهدی‌پور، داریوش شجاعیان (55- سعید مهری)، مهدی قایدی (84- آرمان رمضانی)، آرش رضاوند (55- بابک مرادی) و شیخ دیاباته (46- ارسلان مطهری).

سرمربی: فرهاد مجیدی

ترکیب الشرطه عراق: احمد باسیل، کرار عامر، سعد ناطق، فهد یوسف، امجد عطوان (83- قالب)، مازین فیاض (72- جاسم محمد)، علی تمیمی، محمد قاسم مجید، حسام کاظم، سعد عبدالامیر و محمد داود.

سرمربی: الکساندر ایلیچ

نظر شما