گزارش ورزشی هفته؛

شکوفایی استعدادها با افتتاح خانه کشتی شهید صدرزاده/ آینده ورزش اول کشور روشن‌تر از قبل می‌شود

۱۴۰۰/۰۲/۱۵ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۷۴۸۹۸
شکوفایی استعدادها با افتتاح خانه کشتی شهید صدرزاده/ آینده ورزش اول کشور روشن‌تر از قبل می‌شود
خانه کشتی شهید صدرزاده به عنوان بزرگترین کمپ تمرینی کشتی در جهان هفته گذشته به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش برنا؛ خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده به عنوان بزرگترین کمپ تمرینی کشتی در جهان هفته گذشته به صورت رسمی افتتاح شد. فرزندان شهید صدرزاده، «سیدناصر موسوی لارگانی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، «مهدی چمران»، «مهدی علی‌نژاد» معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، «محمد داورزنی» رییس فدراسیون والیبال، «مصطفی آجورلو، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، «امید نوروزی» قهرمان جهان و المپیک، «علی‌اکبر حیدری»، «رحیم علی‌آبادی» و جمعی دیگر از قهرمانان و پیشکسوتان در این مراسم حضور داشتند. خانه کشتی شهید صدرزاده طی 7 ماه کاری و با هزینه بیش از 25 میلیارد تومان آماده بهره‌برداری شد. این مجموعه متشکل از 8 تشک یک تکه با استانداردهای بالای جهانی، استخر، سونا، اتاق استراحت ورزشکاران و اسکان با تخت‌های استاندارد، فیزیوتراپی، اتاق ماساژ، کراسفیت، بدنسازی، سیستم‌های حرفه‌ای صوت و تصویر و سیستم نور پیشرفته و سیستم‌های تهویه هوا است.

افتتاح+خانه+کشتی+_شهید+صدرزاده_+با+حضور+وزیر+ورزش+و+جوانان+و+رییس+مجلس+

افشین بیابانگرد، پیشکسوت کشتی درباره افتتاح بزرگترین کمپ تمرینی جهان کشتی در ایران به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: در چند ماه اخیر همراه دبیر و سوریان از خانه جدید کشتی بازدید کردم. بسیار زیبا و خوب ساخته شده و قطعا به کشتی ما در حال و آینده کمک خواهد کرد. البته در این چند سال از لحاظ زیرساخت‌ها اتفاقات خوبی به ویژه در تهران برای کشتی رخ داده که ماندگار هم خواهد شد ولی انتظار می‌رود با توجه به جایگاهی که این رشته در ورزش ایران دارد و پتانسیل‌هایی که در اکثر استان‌ها داریم در شهرستان‌های دارای استعداد هم این زیرساخت‌ها را گسترش دهیم. دولت چند سالی است که ورزش را به سمت خصوصی‌سازی سوق می‌دهد ولی باید پذیرفت که کشتی خیلی درآمد ندارد و همچنان نیازمند حمایت‌های مالی دولتی است.

تقی اکبرنژاد، پیشکسوت کشتی آزاد نیز در این رابطه به خبرنگار برنا گفت: شک نکنید هرچقدر رفاه و امکانات بیشتر باشد آسیب ها کمتر خواهد شد. کشتی ورزش اول کشورمان است و باید هم دارای چنین سالنی باشد. خدا را شاکریم که این اتفاق افتاد و قطعا اثرات مثبت این اقدام قابل تحسین را در آینده بیشتر از حالا حس خواهیم کرد.

افتتاح+خانه+کشتی+_شهید+صدرزاده_+با+حضور+وزیر+ورزش+و+جوانان+و+رییس+مجلس+

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی نیز در روز مراسم افتتاح خانه کشتی شهید صدرزاده گفت: ما چهار زیرساخت اصلی خانه کشتی ابراهیم هادی، شهید صدرزاده، سالن توفیق و فدراسیون کشتی را داریم که خدا را شکر همه آنها برای 25 تا 30 سال آینده بازسازی شد. هر چیزی که به کشتی‌گیر انگیزه می‌دهد در این سالن وجود دارد.

او خطاب به قالیباف عنوان کرد: در قدیم به خاطر بودجه مترو یا بافت فرسوده زیاد به مجلس می‌رفتیم و لابی و رایزنی می‌کردیم، شما می‌دانید که چه شرایط سختی بود، حالا شما آن طرف میز هستید و ما هم خدا را شکر این سمت میز هستیم اما این اتفاقات هنوز وجود دارد. در کشتی به خیلی چیزها از جمله بی‌سوادی متهم شدم، اگر اعتراض می‌کنم از روی نفس نیست. من اینجا آمدم که کشتی رشد کند.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: ما 51 فدراسیون داریم که دچار مشکل  هستند، چانه ورزش کوچک بسته شده است. با وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک جلسات مختلفی برگزار می‌کنیم اما بودجه محدود است. شما با فدراسیون‌ها جلسه بگذارید، کشتی، تکواندو، کاراته، وزنه‌برداری و رشته‌های دیگر مشکل دارند. کشتی مانند فرش، خاویار، نفت و انرژی هسته‌ای بومی است و از دوره هخامنشیان قدمت دارد. خواهش ما این است برنامه ویژه داشته باشید و آن را به 1401 ارجاع ندهید.

سخن آخر

پیش از این نیز خانه کشتی شهید «ابراهیم هادی» مورد بازسازی جدی قرار گرفت و در اواخر سال 98 طی مراسمی به بهره‌برداری رسید. هزینه بازسازی خانه کشتی شهید «ابراهیم هادی» با همت بخش خصوصی با هزینه 15 میلیارد تومان انجام شد. سالن کشتی «توفیق جهانبخت» واقع در مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران نیز بیش از 2 دهه مورد بازسازی قرار نگرفته بود و به دلیل فرسودگی و نا ایمن بودن، از سوی فدراسیون در دست تعمیرات قرار گرفت و کار بازسازی و نوسازی آن با هزینه‌ای حدود 2 میلیارد تومان به پایان رسید. از دیگر اقدامات انجام شده، ایجاد خوابگاه در طبقه بالای این سالن با ظرفیت 20 تخت برای اسکان ورزشکاران است. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز