گزارش روز؛

آمادگی در لیگ ملت‌ها پُلی برای موفقیت در المپیک توکیو/ بلندقامتان با آلکنو رویاپردازی می‌کنند

۱۴۰۰/۰۲/۱۷ - ۰۵:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۱۷۴۹۱۵
آمادگی در لیگ ملت‌ها پُلی برای موفقیت در المپیک توکیو/ بلندقامتان با آلکنو رویاپردازی می‌کنند
تیم ملی ایران این روزها روند آماده‌سازی خود را زیر نظر ولادیمیر آلکنو برای حضور پرقدرت در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال سپری می‌کند.

به گزارش برنا؛ با توجه به شیوع کرونا و لغو لیگ ملت‌های والیبال 2020، این بار فدراسیون جهانی تصمیم گرفته مسابقات 16 تیم حاضر در سطح اول این رقابت ها را به صورت متمرکز برگزار کند و دیگر خبری از سفرهای طولانی و البته میزبانی کشورهای مختلف نخواهد بود. تیم ملی والیبال ایران که این روزها در اردوی آماده سازی زیر نظر ولادیمیر آلکنو به سر می‌برد در لیگ ملت‌های 2021 به ترتیب به مصاف ژاپن، روسیه، هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان، آمریکا، صربستان، آلمان، استرالیا، برزیل، اسلوونی، فرانسه، لهستان و آرژانتین خواهد رفت. این مسابقات به میزبانی شهر ریمینی ایتالیا برگزار خواهد.

قبل از حضور در مسابقات باید هدف‌مان را مشخص کنیم

ناصر شهنازی، کارشناس والیبال درباره عملکرد احتمالی تیم‌ ملی ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: تیم شرایط خوبی دارد البته اینطور به نظر می‌رسد. قبل از هر چیز باید دید فدراسیون به دنبال چه هدفی در این رویدادها است. اینکه ما تصمیم داریم روی سکو برویم یا نگاه مان فقط انجام تعدادی بازی تدارکاتی قبل از المپیک است. این اهداف مهم است، در مواردی ما می‌توانیم یک تیم کامل راهی مسابقات کنیم که با یک هدف دیگر شاید بتوانیم بیشتر از بازیکنان جوان استفاده کنیم. همه این اهداف مهم است نه اینکه حالا صبر کنیم اگر نتیجه گرفتیم بگوییم هدف مان نتیجه بوده و اگر برعکس شده اعلام کنیم هدفمان صرفا شرکت در مسابقات بوده است.

او درمورد نتایج احتمالی ایران در توکیو گفت: ببینید اگر اهداف ما بر پایه برنامه ریزی و تلاش نباشد این هدف دیگر تبدیل به رویا می شود. ما هدفمان در المپیک مشخص است برای این کار هم مربی خارجی و با رزومه درخشانی را در اختیار گرفتیم اما آیا فقط همین کافیست؟ قهرمانی و یا قرار گرفتن بین چهار تیم فاکتورهای زیادی را می‌طلبد. همه ما آرزوی موفقیت در المپیک را داریم اما باید پله به پله جلو رفت. در دوره قبل آرژانتین مرحله اول را بالا آمد ولی به برزیل باخت و حذف شد. نمی توان در المپیک به سادگی حرف زد و ما در مرحله مقدماتی هم با تیم های سرسختی همگروه شدیم که اول باید به بازی با این تیم ها فکر کرد.

نتیجه در رقابت‌های لیگ ملت‌ها برای ما بی‌ارزش نیست

مصطفی کارخانه، مربی مطرح والیبال درباره شرایط تیم ملی برای حضور در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال به خبرنگار برنا گفت: والیبال یک سال فشرده و مهمی را در پیش دارد و آن چیزی که در این مدت شاهد بودیم این است که فدراسیون تدارک بسیار خوبی را دیده است. از برگزاری اردوهای منظم و منسجم تا جذب یک مربی با کارنامه و رزومه درخشان برای هدایت تیم ملی، فعلا چند لژیونر هنوز به تمرینان اضافه نشدند که قطعا با حضورشان کیفیت تمرینات را بهتر خواهد کرد.

او ادامه داد: هدف کاملا برای والیبال ایران مشخص است. همه تلاش می‌کنند تا پس از سال‌ها که این نسل طلایی والیبال را ساختیم نتیجه آن را در آوردگاه مهمی مانند المپیک ببینیم. این پتانسیل هم در بین بازیکنان وجود دارد و هم نفرات کادر فنی که می‌توانند در راه رسیدن به هدف موثر واقع شوند. چیزی تا لیگ ملت‌ها نمانده است و همانطور که گفتم اولویت اول ما توکیو است اما این به معنی این نیست که لیگ ملت‌ها برای ما بی ارزش است و می خواهیم زنگ تفریحی برای سایر رقبا باشیم. شک ندارم تیم هم در این رویداد مهم و هم در المپیک می‌تواند نتیجه مطلوبی را به دست بیاورد.

حرف پایانی

فدراسیون جهانی والیبال نیز چندی پیش درخصوص حضور ایران در لیگ ملت‌های والیبال اینطور نوشت: ایران تاثیر خود را در لیگ ملت‌های والیبال برجای گذاشته است چراکه این تیم از مقام دهم در افتتاحیه 2018 به مقام پنجم در لیگ ملت‌های 2019 رسیده است. ایران به دنبال این است که اوضاع را کمی بهبود بخشیده و موفق به حضور در جمع چهار تیم برتر پایانی شود اما باید منتظر ماند و دید بلندقامتان می‌توانند با تغییر چشمگیری که در کادر فنی تیم ملی به وجود آمده به این مهم در رویداد قبل از المپیک توکیو دست یابند یا خیر. 4

نظر شما
پرونده ویژه