ابراهیم شکوری:

هیچ بازیکنی درخواست تمدید را رد نکرده ‌است/ از حق پرسپولیس نمی‌گذریم

۱۴۰۰/۰۲/۱۵ - ۱۷:۴۵:۲۱
کد خبر: ۱۱۷۵۰۱۶
هیچ بازیکنی درخواست تمدید را رد نکرده ‌است/ از حق پرسپولیس نمی‌گذریم
ابراهیم شکوری معاون اجرایی پرسپولیس در نشست خبری که امروز در باشگاه برگزار شد، توضیحاتی را ارائه کرد.

 

به گزارش برنا، ابراهیم شکوری، معاون اجرایی و سخنگوی باشگاه پرسپولیس در نشست خبری که در صفحه اختصاصی باشگاه برگزار شد، شرکت کرد.

در گوا نشان دادیم که قهرمانی آسیا را می‌خواهیم


 ما در سال جدید عازم شهر گوا بودیم و با توجه به شرایط خاص این شهر، دچار چالش‌هایی شدیم. ۲۱ روزی که در کشور هند و شرایط کرونایی این کشور حضور داشتیم، باعث شد با چالش‌هایی روبرو شویم اما با دعای هواداران و حمایت آن‌ها و دوستانمان در باشگاه پرسپولیس، با ۵ پیروزی، صعود مقتدرانه‌ای را به نمایش گذاشتیم که نشان داد باشگاه با بازیکنان و کادر فنی خوبش به دنبال قهرمانی آسیا است. صعود از این گروه سخت نشان داد که ما عزم‌مان را برای این مهم جزم کرده‌ایم.

حضوری و رسمی به بازیکنان گفته‌ایم که آن‌ها را می‌خواهیم


او در پاسخ به تمدید قرارداد بازیکنان و همچنین حفظ احمد نوراللهی و محمدحسین کنعانی‌زادگان گفت: ما چه حضوری و چه به صورت مکتوب  به بازیکنانی که قراردادشان در حال اتمام است، گفته‌ایم به باشگاه بیایند و پیشنهادشان را بگویند. من در مدت حضور در هندوستان و حتی قرنطینه با بازیکنان صحبت کردم. باشگاه از آن‌ها می‌خواهد بمانند. بازیکنان ما، فینالیست آسیا هستند و طبیعی است که از باشگاه‌های دیگر به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس پیشنهاد داشته باشند.

منتظر پاسخ کارگزار به نامه ارسالی هستیم


شکوری در پاسخ به سوال درباره کارگزار باشگاه در امور اقتصادی گفت: قرارداد با کارگزار باید تمدید شود و در نامه‌ای که به کارگزار تحویل شد، باید شرایط ادامه همکاری سنجیده شود. کارگزار ابتدا باید پاسخ نامه باشگاه را بدهد و سپس چیزی که به نفع باشگاه است، اتفاق بیفتد تا ادامه همکاری صورت بگیرد.

در پرونده شکایت گوا، با فدراسیون هند ارتباط گرفته‌ایم


او در پاسخ به سوالی مبنی بر شکایت باشگاه گوا اضافه کرد: باشگاه لایحه خوبی را آماده کرد و با دیپلماسی ورزشی توانستیم با مسئولان هندی و فدراسیون هند هم ارتباط برقرار کردیم. امیدواریم این مسائل زودتر حل شود. دکتر حسین‌پور در آینده، درباره این مسائل حقوقی بیشتر توضیح خواهند داد، زیرا اگر هواداران در این خصوص بدانند، بهتر است.

به کارگزار گفتیم در قبال شکایت گوا، مسوول است


معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس درباره درآمدزایی باشگاه و اینکه به جز کارگزار تاکنون درآمد دیگر حاصل نشده است، پاسخ داد: آقای مدیرعامل، صحبت‌های زیادی در این خصوص انجام داده است. همه چیز مشخص است. قراردادی با کارگزار ثبت شده که کلیه کارهای درآمدی و اقتصادی به عهده آن‌ها  است و فضای درآمدی دیگری وجود ندارد که باشگاه بخواهد در آن فعالیت کند. اگر هم پولی قرض گرفته شده، برگرداندن آن به صورت دلاری و از سوی AFC است.
ما به صورت مکتوب هم به کارگزار باشگاه اعلام کردیم که جبران خسارت شکایت باشگاه گوا بر عهده کارگزار خواهد بود و امیدواریم اتفاقی برای پرسپولیس نیفتد.


به خاطر قرنطینه مجبور به درخواست تعویق بازی شدیم


سخنگوی باشگاه پرسپولیس درباره برنامه‌ریزی سازمان لیگ و موضع باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: امیدواریم همان اتفاقی که در نیم‌فصل اول افتاد، در ادامه هم بیفتد. هواداران ما  و پرسپولیس مورد هجمه قرار می‌گیرند زیرا نایب قهرمان آسیا و قهرمان لیگ ایران هستیم.


او ادامه داد: ما در ۴ جام رقابت می‌کنیم و طبیعی است که بازی‌های ما فشرده شود. با توجه به قرنطینه‌ای که پیش آمد با مکاتباتی که آقایان صدری و سمیعی انجام دادند، توانستیم بازی با سپاهان را ۳ روز عقب بیندازیم. این شرایطی بود که ناگهانی پیش آمد. ما به احترام کادر درمان و مردم وارد قرنطینه شدیم و همین مساله کارها را پیچیده کرد. قرنطینه ما، سعی کرد به جامعه کمک کند و خدا را شکر پس از ۴ روز، قرنطینه به صورت کامل انجام شد. ما فقط می‌خواهیم آن چه برای تیم‌های دیگر اتفاق می‌افتد برای ما هم اتفاق بیفتد.

درباره چمن مصنوعی شهر دوشنبه مکاتبه می‌کنیم


او درباره چمن مصنوعی ورزشگاه استقلال تاجیکستان گفت: به هر حال برگزاری بازی‌ها در آسیا استانداردهایی  دارد که AFC آن را رعایت می‌کند و مدیریت باشگاه هم در این خصوص مکاتبه خواهد کرد. مهمان بودن ما، آن هم درحالی که اولین تیم صعود کننده بودیم و صعود مقتدرانه‌ای هم داشتیم جالب است. درباره این موارد با کنفدراسیون مکاتبه و مطالبات را مطرح خواهیم کرد.

درباره اقدام شستا سوالات زیادی داریم، از حق پرسپولیس نمی‌گذریم


شکوری درباره وضعیت سه دانگ از سند باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: من و کارمندان پرسپولیس در این ساختمان، نماینده ۴۰ میلیون هوادار هستیم و از حق پرسپولیس نمی‌گذریم. سوالات زیادی از فدراسیون فوتبال و مسئولان شستا داریم زیرا ما هیچ نامه و مکاتبه‌ای نداشتیم که بدانیم این اتفاق افتاده است یا نه و اگر افتاده، چرا؟ البته آقای حسین‌پور، معاون حقوقی باشگاه، در این باره بیشتر توضیح خواهند داد و در حال پیگیری مساله هستند.

بدهی ما به فدراسیون ربطی به شستا ندارد


تا این‌جا همان‌طور که گفتم؛ چیزی به باشگاه ما ابلاغ نشده اما همه باید بدانند این دعوا بین فدراسیون فوتبال و شستا است و ما کاری به آن نداریم.‌ فدراسیون فوتبال آن قدر دارایی دارد که نمی‌دانم چرا دوباره باید سراغ پرسپولیس بیایند؟ آن هم چند روز قبل از بازی مهم برابر سپاهان. ما قول می‌دهیم این ساختمان برای باشگاه باقی بماند. شستا تاکنون ۲۵ میلیارد طبق شنیده‌های ما دریافتی داشته است و نمی‌دانم چرا سراغ ساختمان باشگاه ما آمدند. آقای دادگان چند سال پیش این ساختمان را برای باشگاه پرسپولیس خریداری کردند و سند و تاریخ آن مشخص است. این حق ما است و از آن دفاع می‌کنیم. ما مالک ۱۰۰ درصد ساختمان پرسپولیس هستیم و ربطی به ارزش حالای آن ندارد. در آن زمان، مبلغ ۳۵۴ میلیون تومان که ۵۰ درصد پول ساختمان بود، به فدراسیون دادیم و مابقی این مبلغ، بدهی ما به فدراسیون است و ربطی به بدهی شرکت شستا ندارد.

با وجود این اجحاف، هواداران از پرسپولیس حمایت کنند


سخنگوی پرسپولیس درباره لزوم برابری بازی‌های دو تیم استقلال و پرسپولیس پیش از دربی هم گفت: در رابطه با برنامه سازمان لیگ، ۴ هفته‌ است که درگیر موضوع هستیم و درخواست منطقی و مناسب خود را ارسال کردیم. موفق شدیم بر اساس قوانین فوتبال، زمان بازی سپاهان و دربی را تغییر دهیم. اتفاقی که در نیم‌فصل اول افتاد، هنوز در نیم‌فصل دوم نیفتاده اما بعید می‌دانم برای برنامه دربی تغییری به وجود بیاید. شاید در حق پرسپولیس اجحاف شود و حق پرسپولیس رعایت نشود اما از هواداران می‌خواهیم در این دو بازی که سرنوشت قهرمانی را تعیین می‌کند، کمک کنند. می‌دانیم نمی‌شود برنامه را تغییر داد، در نتیجه فقط از ما حمایت کنند. آن‌ها البته حق دارند ناراحت باشند چون عدالت رعایت نشد.

نباید وارد بازی عده‌ای شد


او در خصوص حاشیه‌هایی مثل لو رفتن ترکیب تیم قبل از بازی‌ها خاطر نشان کرد: من هم مثل شما، فضای مجازی و رسانه را رصد می‌کنم اما از هواداران پرسپولیس می‌خواهم وارد بازی عده‌ای نشوند. این که ترکیب لو می‌رود، نه برای ما خوشحال‌کننده است و نه برای کادر فنی. باشگاه در این مقطع مشکلاتی دارد که درگیر آن هستیم. به دستور سمیعی پیگیر این موضوع و پیدا کردن آن فرد هستیم و با کسی و صفحه‌ای که بخواهد برای باشگاه ایجاد حاشیه کند، برخورد جدی و از آن شکایت می‌کنیم، اما اکنون درگیر مشکلاتی هستیم که باید تمرکز زیادی هم روی آن‌ها بگذاریم.

با خلیل‌زاده صحبتی نداشتیم


معاون باشگاه پرسپولیس درباره احتمال جذب شجاع خلیل‌زاده و تمدید قرارداد با بازیکنان فعلی افزود: حضور شجاع در هتل ما چنین اخباری را دامن زد اما هیچ بحثی برای جذب او در تیم ما مطرح نشده است. تیم ما ۲۱ روز در هتل قرنطینه بود و کسی حق رفت و آمد نداشت و حتی بازیکنان ما هم به اتاق یکدیگر نمی‌رفتند.


 پیشنهادهای 40 و 50 میلیاردی کار را سخت کرده است


همچنین از ماه‌ها قبل به فکر موضوع حفظ بازیکنان جدید بودیم و با بازیکنانی مثل عبدی و نعمتی تمدید کردیم. از بازیکنان به صورت مکتوب و شفاهی خواستیم در باشگاه حضور پیدا کنند و شرایطشان را اعلام کنند ما می‌دانیم که بازیکنانی داریم که پیشنهادهای ۴۰ و ۵۰ میلیاردی دارند و این کار ما را سخت می‌کند اما دوست داریم بازیکنانمان به خاطر عشق به هواداران در این تیم بمانند.

قرض‌ها را با آزاد شدن پول در AFC برمی‌گردانیم


دکتر شکوری در خصوص جذب پول‌هایی که توسط صدری صورت گرفت ، با وجود توضیحات قبلی، تاکید کرد: کلیه فضای درآمدی باشگاه در اختیار کارگزار است و تا پایان قرارداد، نمی‌توانیم درآمدزایی کنیم. مبالغی که آقای صدری به باشگاه آوردند، قرض است تا باشگاه دچار مشکل در پرونده‌هایی مثل بودیمیر و اینیگو ایجاد نشود. با آزاد شدن پول‌های ما در AFC، باید این قرض‌ها را پرداخت ‌کنیم. ما به امید زنده‌ایم. تلاش می‌کنیم مشکلات را سریع حل کنیم تا باشگاه مقتدر ما در کورس رقابت باقی بماند. هواداران می‌توانند با طرح‌هایی که کارگزار دارد، در فضای معنوی، رسانه‌ای و مادی به باشگاه کمک کنند.

هیچ یک از بازیکنان، درخواست تمدید را رد نکرده‌اند


سخنگوی باشگاه پرسپولیس درباره راهکارها برای حفظ بازیکنان عنوان کرد: هنوز هیچ بازیکنی دعوت به تمدید را رد نکرده است و آن‌ها ابراز تمایل برای ماندن کرده‌اند. یکسری مسائل مالی وجود دارد که باید واقع‌بین باشیم. یکسری از بازیکنان، ملی‌پوش هستند و پیشنهادهای خوبی دارند. یکسری افراد کنار باشگاه با دامن زدن به این اخبار و فرستادن پیشنهادهای وسوسه‌کننده شرایط را سخت می‌کنند اما ما دوست داریم بازیکنان را حفظ کنیم، اما همان‌طور که گفتم این باید در فضایی واقع بینانه اتفاق بیفتد.
من بارها با کنعانی‌زادگان هم صحبت کردم. برای ماندن ابراز تمایل کرد ولی پیشنهادهای عجیب و غریبی به او داده شده است. ما او را درک می‌کنیم که بخواهد فکر کند و سپس تصمیم بگیرد.

آل‌اشپورت قول پیراهن‌های بهتر داد


دکترشکوری درباره کیفیت پیراهن پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفت: ما به درخواست هواداران پیراهنی را طراحی کردیم که همه راضی بودند و این اولین بار بود که رخ داد. زمان کم باعث شد کم و کاستی‌هایی به وجود بیاید. ما با آل‌اشپرت صحبت کردیم که در آینده پیراهن‌های بهتری به تیم بدهد. ما قبول می‌کنیم تفاوت‌هایی وجود داشت اما آل‌اشپرت قول داده پیراهن‌های بهتری بدهد.
او همچنین درباره واکسینه شدن اعضای بازیکنان پرسپولیس گفت: این بحث‌ها حاشیه است و ما هیچ‌کدام واکسن نزدیم‌. کم بودن تعداد کرونایی‌ها در تیم ما به علت رعایت موضوعات بهداشتی و تیم پزشکی ما بوده و حتی ما تعداد کمی هم کرونایی داشتیم. 

با 70 پرونده باز روبه رو هستیم


او درباره وضعیت پرونده‌های حقوقی پرسپولیس هم گفت: اگر بخواهیم درباره پرونده‌ها تک به تک صحبت کنیم، وقت‌گیر است. کلیه پرونده‌هایی که طی چندین سال در این جا مانده است نزدیک به ۷۰ پرونده می‌شود اما سعی می‌کنیم طبق اولویت‌بندی پرونده‌ها را جلو ببریم‌.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز