دیدار عباس نظریان مادوانی با معاون توسعه ورزش قهرمانی؛

علی‌نژاد: فعالیت فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی باید مطابق با نام جدیدش گسترده‌تر شود

۱۴۰۰/۰۲/۱۶ - ۱۰:۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۱۷۵۱۴۷
علی‌نژاد: فعالیت فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی باید مطابق با نام جدیدش گسترده‌تر شود
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در دیدار رییس فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی گفت: در راستای توسعه رشته های زمستانی، وزارت ورزش و جوانان با تغییر اسم فدراسیون اسکی به فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی موافقت کرده است و خروجی این تغییر اسم باید گسترش رشته هایی باشد که فعالیتی در ایران نداشتند و یا کم توسعه بودند.

به گزارش برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مهدی علی نژاد با اشاره به اینکه کشور ایران به لحاظ جغرافیایی نسبت به کشورهای منطقه شرایط و امکانات طبیعی مناسب تری دارد، گفت: باید از این فرصت خدادادی بهره بیشتری ببریم و گستره جمعیتی اسکی و ورزشهای زمستانی را توسعه دهیم و این نگاه که اسکی یک ورزش انحصاری است، باید اصلاح شود و تغییر کند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش در خصوص بازیهای المپیک زمستانی که اسفند ماه در چین برگزار می شود، گفت: تاکنون چهار سهمیه در اسکی آلپاین و صحرانوردی برای ایران در المپیک زمستانی قطعی شده، انتظار این است که نمایندگان کشورمان بتوانند رنکینگ دوره قبلی این بازیها را ارتقا دهند و در بازیهای زمستانی آسیا در سال ۲۰۲۲ سهمی از مدال طلای این بازیها داشته باشند و این با برنامه ریزی درست و مدون قابل دسترس است.

علی نژاد همچنین با اشاره اضافه شدن چند رشته زمستانی به فدراسیون گفت: برای پیشرفت سریع تر، باید پایه گذاری اصولی و درستی صورت بگیرد. بحث آموزش و استعدادیابی جدی گرفته شود و با برنامه پیش برود.

در این جلسه، رییس فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در سال ۱۳۹۹ و المپیاد استعدادیابی فدراسیون که به میزبانی استان البرز برگزار شد را ارائه داد.

نظریان مادوانی همچنین گفت: سال گذشته برغم شرایط کرونایی لیگ را برگزار کردیم و سال ۱۴۰۰ هم بنا داریم ابتدا لیگ منطقه ای را در چهار گروه برگزار کنیم تا برترین های هر منطقه به لیگ ملی راه یابند. در راستای توسعه رشته های جدید و اشنایی مربیان با آخرین متدهای آموزشی، دعوت از مدرسان طراز اول اروپایی را در برنامه خود داریم.

نظر شما