عبدالحمید احمدی:

فدراسیون نجات غریق و غواصی متفاوت از سایر فدراسیون هاست/ برای هر گونه کمک آماده ایم

۱۴۰۰/۰۲/۱۹ - ۱۵:۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۱۷۶۶۶۴
فدراسیون نجات غریق و غواصی متفاوت از سایر فدراسیون هاست/ برای هر گونه کمک آماده ایم
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش با تاکید بر اینکه ماهیت و وظایف فدراسیون نجات غریق و غواصی متفاوت با سایر فدراسیون هاست، گفت: برای ارائه هرگونه کمک به این فدراسیون که با جان و سلامت انسان ها سروکار دارد، آماده ایم.

به گزینه برنا، مهدی حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی به همراه برخی روسای کمیته های این فدراسیون امروز یکشنبه با عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان دیدار و گفتگو کرد.

تاکید بر کاهش آمار مغروقین در سواحل کشور

حیدری در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت های وزارت ورزش و معاون توسعه ورزش همگانی از فدراسیون نجات غریق گفت: از چهار ماه پیش که مسئولیت فدراسیون را برعهده گرفتم، آسیب شناسی و برنامه ریزی برای رفع نقایص را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم برای آینده گام های موثرتری برداریم.

وی ادامه داد: نشست با نهادها و سازمان های مرتبط که می توانند به پیشبرد اهداف فدراسیون کمک کنند را در دستور کار قرار دادیم. در همین راستا تفاهم نامه هایی را هم با برخی نهادها از جمله سازمان جمعیت هلال احمر، نیروهای مسلح، وزارت آموزش و پرورش، فدراسیون دانش آموزی و ... منعقد کردیم.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با تاکید بر این که این فدراسیون برای تابستان سال جاری برنامه های ویژه را در نظر گرفته است، گفت: هدف ما این است که با اجرای چند طرح به کاهش تعداد مغروقین در سواحل کشور کمک کنیم.

مهدی حیدری در پایان دو طرح این فدراسیون را به معاون وزیر ورزش ارائه کرد و گفت: یکی از طرح هایی که بزودی اجرا خواهیم کرد، مربوط به هفته پیشگیری از غرق شدگی است که در راستای پویش «قرن بدون غریق» عملیاتی خواهد شد. همچنین طرحی را برای تجهیز و سازماندهی ناجیان غریق آماده کرده ایم که برای اجرای آن به بودجه ویژه و کمک وزارت ورزش نیاز داریم.

آمادگی وزارت ورزش برای کمک به فدراسیون نجات غریق و غواصی

عبدالحمید احمدی نیز در این دیدار با آرزوی موفقیت برای رئیس جدید فدراسیون و همکارانش در چهار سال پیش رو گفت: فدراسیون نجات غریق با سایر فدراسیون ها متفاوت است چرا که ماهیت آن با جان مردم سروکار دارد و همین امر وظیفه همه مسئولانش را سنگین می کند.

احمدی با اعلام آمادگی معاونت توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش برای کمک به فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا براساس برنامه و طرح هایی که ارائه می شود در راستای اجرای برنامه های این فدراسیون قدم برداریم.

معاون وزیر ورزش بر تعامل با نهادها و سازمان های مرتبط با فدراسیون برای پیشبرد برنامه ها تاکید کرد و گفت: برای استفاده از پتانسیل کشور در راستای کمک به کاهش تعداد مرگ و میر در سواحل نیاز است که با همه نهادها و دستگاه های مرتبط تعامل خوب و سازنده ای برقرار شود و با هم اندیشی و هم افزایی برنامه های مد نظر فدراسیون اجرایی شود.

عبدالحمید احمدی ادامه داد: در کنار فعالیت هایی که در کشور صورت می گیرد نیاز است که ارتباط فدراسیون با مسئولان آسیایی و جهانی هم برقرار شود تا با دعوت از آنها و همچنین مدرسان صاحب نام، سطح کیفی و فنی ناجیان غریق و همه عوامل فدراسیون ارتقا پیدا کند و فدراسیون ایران هم بتواند در مجامع بین المللی جایگاه شایسته ای پیدا کند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش در پایان تاکید کرد: در حوزه همگانی تلاش خواهیم کرد با توجه به ردیف بودجه ای که در اختیار داریم به فدراسیون نجات غریق و غواصی کمک کنیم و بودجه امسال کمیته همگانی را افزایش دهیم.

در این دیدار مهدی مستجاب الدعوه عضو هیات رئیسه، ییژن پیریایی رئیس کمیته پیشگیری از غرق شدگی، رضا خسروی سرپرست کمیته همگانی و مجتبی ارشدی مشاور رئیس فدراسیون نیز حضور داشتند.

نظر شما