غلام فتح‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

مجیدی و گل‌محمدی دست به عصا وارد دربی می‌شوند/ اگر قایدی مهار نشود کار پرسپولیس سخت خواهد شد

۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۰۵:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۱۷۷۸۳۵
مجیدی و گل‌محمدی دست به عصا وارد دربی می‌شوند/ اگر قایدی مهار نشود کار پرسپولیس سخت خواهد شد
بازیکن اسبق تیم های استقلال و پرسپولیس گفت: اهمیت دادن بیش از اندازه هواداران به دربی باعث شده که بازیکنان و مربیان هم استرس بگیرند.

غلام فتح‌آبادی که سابقه بازی در استقلال و پرسپولیس را دارد، درباره شرایط این دو تیم در آستانه دربی 95 به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: بازی های فشرده آسیایی باعث شده بدن تیم هایی که در این مسابقات حاضر بودند تحلیل برود. در این میان فقط پرسپولیس بود که به واسطه ستاره هایش و ثباتی که در سال های اخیر داشته نسبت به بقیه تیم ها عملکرد بهتری داشت. به هرحال بازیکنان پرسپولیس سالهاست که کنار هم بازی می کنند و میراثی از برانکو برای این تیم به جا مانده و به همین دلیل پرسپولیس تقریبا تا دقیقه 70 مقابل سپاهان مدعی و پرمهره دوام آورد اما بعد از آن تا حدودی بازیکنان این تیم هم خسته شدند و نتوانستند برد را حفظ کنند.

او درباره شرایط استقلال افزود: استقلال مقابل ذوب آهنی به میدان رفت که 21 روز استراحت کرده بود و حتی فرصت داشت به خوبی این تیم را آنالیز کند. سرمربی این تیم به خوبی خط حمله استقلال را که نقطه قوت این تیم است مهار کرد و در حالی که برای یک امتیاز آمده بود توانست 3 امتیاز بگیرد و به خانه برود. حالا هم استقلالی ها باید این باخت را فراموش کنند و به فکر دربی باشند. دربی بازی 3 امتیازی مثل بقیه بازی های است اما واقعیت این است که چون برای طرفداران میلیونی هر 2 تیم اهمیت زیادی دارد و دوست دارند تیم محبوب شان برنده این بازی باشد اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده است. همین اهمیت دادن بیش از اندازه هواداران به دربی باعث شده که بازیکنان و مربیان هم استرس بگیرند.

فتح‌آبادی ادامه داد: فکر می کنم اگر بازی در شرایط عادی پیش برود، شاهد یک تساوی دیگر باشیم و ستاره ای هم در این بازی نبینیم. یحیی و بازیکنانش می دانند که دربی چه حساسیتی دارد و باخت در این بازی می تواند همه نتایج درخشان شان را تحت الشعاع قرار دهد. در آن سوی میدان هم فرهاد مجیدی و شاگردانش به خوبی می دانند اگر دربی را از دست بدهند از نظر روحی افت می کنند و شاید دیگر نتوانند جزو 3 تیم بالای جدول باشند. به همین دلیل هر 2 سرمربی در دربی دست به عصا خواهند بود و احتیاط را چاشنی کار خود خواهند کرد.

او ادامه داد: بازیکنانی مثل قایدی، ترابی و مغانلو می توانند در این دربی تاثیرگذار باشند. قایدی در دربی رفت هم نتیجه بازی را تغییر داد و در لیگ قهرمانان آسیا هم فراتر از انتظار ظاهر شد اما در بازی با ذوب آهن دیدیم که مجتبی حسینی به خوبی او را مهار کرد. اگر قایدی روز خوبش باشد و گل محمدی نتواند برنامه ای برای مهار او داشته باشد، قطعا روز سختی برای خط دفاعی پرسپولیس رقم می خورد.

فتح‌آبادی که هم با پیراهن پرسپولیس در دربی بازی کرده هم استقلال، در این باره گفت: به نظر من اینکه تماشاگران تیم رقیب چه برخوردی با بازیکنان یاغی داشته باشند به رفتار خود آنها بستگی دارد. شخصا نه از طرفداران پرسپولیس توهین شنیدم نه استقلال و واقعا رفتار و کردار بازیکنان تاثیر مستقیم روی رفتار تماشاگران دارد. در این بازی محمد نادری و آرمان رمضانی بازیکنانی هستند که قبلا سابقه در پرسپولیس را داشته اند اما در این دیدار چون تماشاگران حضور ندارند فکر نمی کنم تنشی اتفاق بیفتد.

او در پایان گفت: مربی ای می تواند در این دیدار موفق باشد که چینش بهتری داشته باشد. با احترام به پرسپولیس امیدوارم مجیدی بتواند با برد در این دیدار شایستگی خودش و تیمش را اثبات و دل هوادارانش را شاد کند. 4

نظر شما