حمید استیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

علی‌آقا گفت این تساوی از برد ۶ تایی‌ها هم با ارزش‌تر بود/ امیدوارم امید به دربی برسد/ بازی جمعه غایبان بزرگی دارد

۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۷۷۸۵۱
علی‌آقا گفت این تساوی از برد ۶ تایی‌ها هم با ارزش‌تر بود/ امیدوارم امید به دربی برسد/ بازی جمعه غایبان بزرگی دارد
حمید استیلی در آستانه دربی 95 درخصوص این دیدار و شرایط پرسپولیس صحبت‌های جالبی را مطرح کرد.

حمید استیلی در آستانه دربی 95 درخصوص این دیدار و شرایط پرسپولیس در دیدار برابر حریف سنتی اش گفت و گوی ویژه ای را با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا داشت.

ماحصل این گفت و گو را می توانید در زیر بخوانید.

در مورد اوضاع حال حاضر پرسپولیس صحبت می‌کنید؟

خوشبختانه پرسپولیس که در آسیا خوش درخشید و با اقتدار به دور بعد صعود کرد، در حال حاضر شرایط خوبی دارد. این تیم در اصفهان نمایش خوبی را از خود ارائه داد و با توپ پر برای تکرار قهرمانی اش در لیگ برتر تلاش کرد. با توجه به تقویتی که در خط حمله این تیم صورت گرفته و اضافه شدن مهدی ترابی، مغانلو و آل کثیر فاز حمله پرسپولیس در شرایط خوبی قرار دارد و امیدوارم با حفظ شرایط خوب، پرسپولیس علاوه بر دربی در بازی های باقی مانده اش در لیگ برتر هم نتایج خوبی گرفته و پنجمین قهرمانی متوالی را به نام خود به ثبت برساند.

تساوی این تیم در اصفهان نگران کننده نبود؟

پرسپولیس در اصفهان خوب کار کرد و شایستگی پیروزی را داشت. مهم این است که روال کاری و هماهنگی این تیم خوب است. بچه ها از نظر روحی و جسمی آماده و سرحال بودند و این موضوع می تواند در بازی پیش روی برای موفقیت پرسپولیس اتفاق مهمی باشد.

درمورد حواشی عجیب و غریب بازی با سپاهان چه نظری دارید؟

برخی اتفاقاتی که در این دیدار رخ داد زیبنده فوتبال ما نبود. یکسری مسائل در این بازی اتفاق افتاد که ای کاش اتفاق نمی افتاد! به هر حال همه ما ایرانی هستیم و در یک کشور زندگی می کنیم و نباید بحث های این چنینی بین مان باشد. به نظر من هرچه هست باید زودتر تمام شود و این تنش ها ادامه پیدا نکند چون ادامه بیشتر این تنش ها می تواند تمرکز تیم و بازیکنان را تحت الشعاع قرار داده و به آرامش حاکم بر پرسپولیس خدشه وارد کند.

نوبتی هم باشد، نوبت دربی است؛ دیداری که همیشه بازی خاصی برای هر دو تیم بوده، از شرایط این بازی برای پرسپولیس می‌گویید؟

خوشبختانه پرسپولیس با شرایط خوبی برای این دیدار آماده می شود. در حال حاضر اکثر بازیکنان این تیم تجربه و سابقه بازی در دربی را دارند و با فضای خاص آن آشنا هستند. این در شرایطی است که تجربه خوب کادر فنی نیز می تواند باعث شود پرسپولیس با درک شرایط کامل در این بازی حضور پیدا کند. این موضوع می تواند به پرسپولیس کمک کند که با بهره گیری از تمام پتاسیل و داشته هایش در این بازی حاضر شده و علاوه بر نمایش خوب فوتبالی در نتیجه گیری هم موفق عمل کرده و با دست پر بازی را به پایان برساند.

به نظر شما که تجربه زیادی در دربی دارید، برگ برنده پرسپولیس در این دیدار، چه موضوعی خواهد بود؟

پرسپولیس در نیم فصل دوم با جذب نفرات جدید در خط حمله اش موفق شد کمبود مهره ای را که در این فاز داشت جبران کند و حالا در حضور چهره هایی مثل امید عالیشاه، آل کثیر و مغانلو از این منطقه خیالش راحت است و قدرت پرسپولیس در این منطقه می تواند اتفاقات خوبی را برای این تیم در دربی رقم بزند. در جناح چپ با حضور ترابی و امیری بیشتر در فاز حمله به تیم کمک می شود و در سمت راست سیامک نعمتی و احسان پهلوان کمتر در فاز حمله شرکت می کنند. اگر بین این دو منطقه هم تعادلی ایجاد شود، شرایط پرسپولیس نه تنها در این بازی بلکه تا پایان فصل ایده آل می شود.

جای چه کسی را در این دربی خالی می‌بینید؟

بالاخره کادر فنی هر دو تیم برای بازیکنانی که در این دیدار را به هر دلیلی از دست بدهند، جایگزین دارند اما در شرایط فعلی غیبت هواداران در این بازی بیش از پیش به چشم می آید. به هر حال حضور هواداران می توانست جذابیت های زیادی را برای این دیدار رقم بزند اما متاسفانه فعلا شرایط برای حضورشان در این رقابت فراهم نیست و به طور قطع جای خالی هواداران دو تیم در دربی به شدت احساس خواهد شد.

درمورد مصدومان پرسپولیس برای این بازی نگرانی‌هایی احساس می‌شود. در این خصوص چه نظری دارید؟

پرسپولیس در حال حاضر نفرات خوبی دارد و اگر بازیکنی به هر دلیلی این بازی را از دست بدهد، می توان به نفرات جایگزین فکر کرد. پرسپولیس بازیکنان با انگیزه و خوبی روی نیمکت دارد که می توانند نمایش خوبی را نشان دهند. در این بین امیدوارم تمام مصدومان برای این بازی به شرایط حضور در ترکیب برسند، به خصوص بازیکنی مثل عالیشاه که تجربه خوبی در دربی دارد و نشان داده در بازی های بزرگ مهره موثری محسوب می شود.

پیش‌بینی‌تان از نتیجه این دیدار چیست؟

پیش بینی که خیلی سخت است اما به نظرم اگر اتفاق غیرمترقبه ای رخ ندهد، پرسپولیس توان و پتاسیل پیروزی در این دیدار را دارد و می تواند با تکیه بر مهره های باتجربه خود مثل سیدجلال، کمال، نورالهی و انگیزه نفراتی مثل مغانلو، آل کثیر و... برنده این دیدار باشد.

بهترین خاطره‌ای که از حضور در دربی دارید، چیست؟

حضور در دربی سراسر خاطره است و من هم خاطرات زیادی از حضور در این دیدار به عنوان بازیکن و مربی دارم که یکی از بهترین خاطراتم دربی 9 نفره ای بود که در مقابل استقلال بازی کردم. در آن بازی اسماعیل حلالی و نادر محمدخانی از پرسپولیس اخراج شدند و کار برای ما خیلی ساخت شد اما همه بچه ها با دو سه برابر توان شان در زمین جنگیدند و حتی برای دقایقی برتر از استقلال بودیم ولی پس از سوت پایان بازی نای بلند شدن از زمین را نداشتم و از حال رفتم. یادم می آید بعد از بازی علی آقا (پروین) به ما گفت این مساوی برای ما از بازی 6 تایی ها هم با ارزش تر بود. 7

نظر شما
پرونده ویژه