محمدرضا مهدوی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

یحیی و فرهاد احتیاط نمی‌کنند/ جنگ اصلی دربی ۹۵ در میانه میدان خواهد بود

۱۴۰۰/۰۲/۲۳ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۷۸۳۲۹
یحیی و فرهاد احتیاط نمی‌کنند/ جنگ اصلی دربی ۹۵ در میانه میدان خواهد بود
پیشکسوت فوتبال گفت: جنگ اصلی دربی 95 در میانه میدان خواهد بود.

محمدرضا مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درمورد شرایط استقلال در آستانه دربی 95 اظهار داشت: نبود مهره های اصلی استقلال و تغییری که در کادر فنی این تیم رخ داد باعث شد بازیکنان استقلال تا حدودی از نظر روحی و روانی تحت فشار قرار بگیرند البته منکر توانایی های تیم ذوب آهن نمی شوم ولی استقلال در حالیکه میزبان بود و می توانست برنده بازی باشد به دلایل مختلف سه امتیاز را از دست داد .با این حال نمی توان گفت استقلال الان و در آستانه دربی ضعیف شده چون دربی یک بازی خاص است که شرایط مخصوص به خود را دارد.

او ادامه داد: مهمترین کاری که کادر فنی استقلال باید روی بازیکنان انجام بدهد این است که از لحاظ روحی و روانی آنها را به شرایط ایده آل برگرداند، هر تیمی که در دربی تمرکز و روحیه بهتری داشته باشد می تواند سه امتیاز بازی را از آن خود کند. دربی یک بازی خاص است که سالی دو بار برگزار می شود و اتفاقاتی که در این مسابقه رخ می دهد از اتفاقات نادر فوتبال است. بازیکنان با تجربه و پخته استقلال باید شرایط را برای جوانها و کم تجربه ترها به گونه ای فراهم کنند که آنها استرس نداشته باشند و با روحیه ای بالا به میدان بروند.

مهدوی گفت: استقلال و پرسپولیس از آسیا برگشته اند و هر دو نتایج خوبی در این رقابت ها گرفته اند. هر دو تیم مقابل قدرت های آسیا محک خوردند و به نظر من نقاط ضعف و قوت یکدیگر را کاملا شناسایی کرده اند. قطعا این بازی از زیباترین دربی ها می شود چون هنوز خیلی مانده تا تکلیف تیم قهرمان مشخص شود و بعید می دانم یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی در این دربی محتاط باشند و احتیاج به خرج بدهند. هر دو تیم می خواهند فاصله را با سپاهان کمتر و به برد در دربی فکر می کنند.

بازیکن سابق سرخابی‌ها بیان کرد: در این دربی خط دفاعی هر دو تیم به شدت اذیت خواهد شد. چون هم استقلال و هم پرسپولیس خط حمله های بسیار قدرتمندی دارند و در صورتیکه جنگ روی دروازه های دو تیم باشد شاهد بازی پرگلی خواهیم بود اما به احتمال زیاد جنگ اصلی دربی 95 در میانه میدان خواهد بود.

مهدوی درباره اینکه کفه ترازو به نفع کدام تیم سنگین‌تر خواهد بود نیز گفت: در کفه کارشناسی اوضاع پرسپولیس بهتر است اما دربی قابل پیش بینی نیست و همیشه تجربه ثابت کرده تیمی که به نظر شرایط بهتری دارد صددرصد نمی تواند برنده دربی باشد.

او درباره جدایی فراز کمالوند از تیم فوتبال استقلال گفت: وقتی می گوییم کادر فنی یعنی از یک سرمربی و دستیارانش صحبت می کنیم و به شخص کاری ندارم ولی اگر در استقلال موفقیتی رقم خورده است از کار تیمی و گروهی بوده و قطعا نبود هر یک از این نفرات می تواند به تیم ضربه بزند. 4

نظر شما
پرونده ویژه