زادمهر:

به هوش یحیی ایمان آوردم/ جنگ واقعی دربی در خط میانی است

۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۱۸:۰۵:۰۷
کد خبر: ۱۱۷۸۳۶۱
به هوش یحیی ایمان  آوردم/  جنگ واقعی دربی در خط میانی است
سرپرست سابق پرسپولیس گفت: به هوش بالای یحیی ایمان دارم.

 

به گزارش برنا؛ محمدرضا زادمهر اظهار داشت: قبل از هر چیز جا دارد که به بازیکنان و کادر فنی خسته نباشید بگویم که با موفقیت، مرحله اول لیگ قهرمانان را پشت سر گذاشتند و بعد از بازی‌های سنگین و فشرده، شرایط جوی سخت، تحمل شرایط قرنطینه در هند و تهران و با وجود استرس کرونا در این مدت، آن بازی خوب را برابر سپاهان انجام دادند. هر چند آن بازی دیگر تمام شده است و اکنون باید تمام تمرکز روی دربی باشد.

با شرایط روحی و تمرکز بالا، داشته‌های فنی بهتر اجرا می‌شود


 او ادامه داد: دربی مسابقه‌ای است که تاثیر شرایط روحی و روانی در آن زیاد است و با یک شرایط روحی و تمرکز بالا، خیلی بیشتر می‌توان داشته‌های فنی را در زمین ارائه کرد و مشخصا از نظر داشته‌های فنی، پرسپولیس نسبت به تمام حریفان خود و از جمله در بازی جمعه، برتری دارد.

پرسپولیس مراقب باشد حریفان بازی را از فاز فنی خارج نکنند

پیشکسوت فوتبال ایران و پرسپولیس خاطرنشان کرد: تیم پرسپولیس باید متوجه این برتری باشد. تیم‌های دیگر هم به این مسابقه واقف هستند. طبیعی است که برای آنها بهتر خواهد بود که بازی به حواشی کشیده شود تا بخشی از قابلیت فنی پرسپولیس در زمین اجرا نشود. پرسپولیس اصلا باید خودش را از این مسائل دور نگه دارد. تمام آن چیزی که نیاز دارند، این است که بازی خودشان را انجام بدهند. همان انتقال بازی از دفاع به هافبک و از هافبک به حمله که در لیگ قهرمانان هم به خوبی انجام دادند. پرسپولیس وارد حواشی بازی بشود، گرفتار خواهد شد و نباید اجازه بدهند که آنها را به آن سمت بکشند.

این خط حمله، گل می‌زند

دکتر زادمهر اضافه کرد: پرسپولیس الان خط حمله‌ای هم دارد که به همه تیم‌ها گل می‌زند. نفرات خط حمله هم قابلیت‌های متفاوتی دارند که دست کادر فنی را باز می‌گذارد. این دیگر صلاحدید و استراتژی سرمربی است که بخواهد با یک، دو یا سه مهاجم بازی کند. الان حداقل سه بازیکن هدف خوب داریم که خیلی هم خوب سر می‌زنند و برتری هوایی برای پرسپولیس است. روی زمین هم خوب هستند. آل کثیر تکنیک و حمل توپ خیلی خوبی دارد. مغانلو هم جنگجو و شجاع است. از این مزایا می‌توان استفاده کرد و برتری هوایی پرسپولیس در حمله، هنگام ضربات شروع مجدد بیشتر می‌شود، چون سید جلال، کنعانی زادگان و نوراللهی مشارکت می‌کنند.

روز بازیکنان خط میانی است

 او  تصریح کرد: البته شکی نیست که آنها بازیکنان خوبی دارند. استقلال در فاز هجومی از تکنیک شوتزنی و همچنین گذر بازیکن در یک به یک‌ها برخوردار است ولی کفه ترازوی فنی برای پرسپولیس سنگین‌تر است و به این دلیل می‌گویم بازیکنان پرسپولیس نباید با ورود به حواشی اجازه بدهند که حریفان، بازی را از فاز فنی خارج کنند.

البته در این مسابقه، در اختیار گرفتن میانه زمین اهمیت دارد و روز بسیار مهم بازیکنان خط میانی است. جنگ واقعی آن جا است تا کنترل توپ و بازی را به دست بگیرند و همچنین پوشش در دفاع و حمایت از حمله را اجرا کنند.

امیری، تعریفی از یک بازیکن در خدمت تیم است

در مورد تمام بازیکنان پرسپولیس می‌توان صحبت کرد ولی اجازه بدهید من در این جا از وحید امیری بگویم. او توان هوازی بسیار بالایی دارد. هر جا که از او می‌خواهند بازی کند، بهترین می‌شود. تعریفی از یک بازیکن کاملا در خدمت تیم است. بازیکنی است که واقعا به سایر همبازیانش هم کمک می‌کند.

عالیشاه، آژیر خطر را به صدا در آورد

از امید عالیشاه هم باید بگویم، بازیکنی که می‌بینیم راحت تک به تک‌ها را عبور می‌کند. الان دیگر حق او است که به تیم ملی دعوت شود. بیشترین خطاها روی او اتفاق می‌افتد. او خودش را به هافبک‌ها و مدافعان حریف تحمیل می‌کند و آژیر خطر را برای هافبک‌های تیم ملی به صدا در آورده است.

یحیی، معماهای من را حل می‌کرد

دکتر زادمهر افزود: در مقطعی که سرپرست تیم ملی بود، یحیی گل محمدی هم بازیکن تیم ملی بود. خب در زمان خودش جزو معدود مدافعانی بود که به راحتی حمل توپ می‌کرد. یک بار برای بازیکنان تیم ملی یکسری معمای پازل طرح کردم و بعضی موارد را فقط یحیی گل محمدی حل می‌کرد و واقعا به هوش او ایمان آوردم.

 

 

 

نظر شما
پرونده ویژه