محمد نصیری در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

وزنه‌ برداری هنوز هم در توکیو شانس کسب مدال را دارد/ متاسفانه برخی از قهرمانان به وظیفه خود آگاه نیستند

۱۴۰۰/۰۲/۲۶ - ۰۵:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۱۷۹۳۰۹
وزنه‌ برداری هنوز هم در توکیو شانس کسب مدال را دارد/ متاسفانه برخی از قهرمانان به وظیفه خود آگاه نیستند
پیشکسوت وزنه برداری ایران گفت: وزنه‌ برداری هنوز هم در المپیک شانس کسب مدال را دارد.

به گزارش برنا؛ سهراب مرادی، وزنه بردار دسته 96 کیلوگرم ایران برای گرفتن سهمیه المپیک در مسابقات گزینشی المپیک کلمبیا شرکت کرد. مرادی به دنبال این بود که سهمیه بهترین وزنه بردار قاره آسیا را بگیرد و از این رو باید در این مسابقه رکورد مجموع 388 کیلوگرم را به ثبت می رساند و با امتیازی که می گرفت مجموع امتیازاتش از چهار مسابقه گزینشی المپیک بالاتر از امتیاز قرقیزستان می رفت. مرادی در مسابقات کلمبیا در یک ضرب مصدوم شد و از حرکت دوضرب هم انصراف و امتیاز این مسابقه را از دست داد. از آنجا که مرادی نتوانست مجموع امتیازاتش را افزایش دهد، سهمیه المپیک توکیو را نیز از دست داد.

کیانوش رستمی که یکی دیگر  از مدعیان اعزام به المپیک به‌ شمار می‌ رفت از حضور در مسابقه گزینشی المپیک در کلمبیا انصراف داد. گرچه هنوز دلیل خاصی برای این انصراف اعلام نشده اما به‌ نظر می‌رسد که او به بازگرداندن امتیاز مسابقات گزینشی المپیک درسوئیس امیدوار است.

محمد نصیری، پیشکسوت وزنه برداری در این رابطه به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: نمی دانم واقعا چه می توان گفت اما در هر صورت اتفاق تلخی بود که سهراب مرادی به این شکل سهمیه المپیک را از دست داد. درخصوص کیانوش رستمی هم نمی دانم چرا وقتی فدراسیون همه کارها انجام داده و همه چیز برای اعزام مهیاست این ورزشکار تصمیم را می گیرد. برخی معتقد هستند که فدراسیون باید با چنین بی نظمی هایی برخورد کند و یا روی نیروهای بهتر سرمایه گذاری کند که من هم موافق این امر هستم.

او ادامه داد: چه می شود که وقتی ورزشکاری مدال المپیک دارد یکسری تحت هر شرایطی می خواهند از او حمایت کنند. فدراسیون واقعا مقصر نیست و روی فدراسیون هم فشار است. در این رابطه، فدراسیون هزینه می کند و حمایت های لازم را از ورزشکاران دارد اما ورزشکاران هم باید به وظایف خود آگاه باشند و بدانند که به عنوان یک قهرمان چه عملکردی باید داشته باشند.

نصیری عنوان کرد: برخی به شدت نگران وضعیت وزنه برداری هستند که باید بگویم آنطور هم که تصور می شود وزنه برداری افت نکرده و احتمال مدال آوری در المپیک توکیو را نیز هنوز داریم. 3/5

نظر شما