سیدمهدی سیدصالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

تجربه پرسپولیس از استقلال بیشتر بود/ مجیدی باید تمرکز را به تیمش بازگرداند

۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۷۹۳۴۶
تجربه پرسپولیس از استقلال بیشتر بود/ مجیدی باید تمرکز را به تیمش بازگرداند
پیشکسوت فوتبال درخصوص دربی و شرایط حاکم در این دیدار گفت: فشردگی بازی‌ها و همین طور شرایط آب و هوایی وضعیت را برای استقلال سخت کرده بود.

سیدمهدی سیدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص شرایط دو تیم پرسپولیس و استقلال در دربی 95 اظهار داشت: دربی های پایتخت همیشه حساسیت بالایی داشته و در این بازی تنها عاملی که از سیستم تاکتیکی تیم ها بالاتر است بحث اعتماد به نفس و تمرکز بازیکنان است و هر تیمی که بتواند اعتماد به نفسش را بالا نگه دارد قاعدتا می تواند نتیجه قابل قبولی داشته باشد. به نظر من فرهاد نیمه اول بهترین سیستم را برای این دیدار انتخاب کرده بود. مجیدی با سیستم 3-5-2 نشان داد از حریف خود آنالیز و شناخت خوبی داشته و در میانه میدان نفرات بیشتری را قرار داده بود تا ابتکار عمل را در در اختیار داشته باشد.

او در ادامه عنوان کرد: در نیمه اول استقلال نسبت به پرسپولیس روان تر بازی کرد و توانست شرایط ایده آلی داشته باشد اما عدم تمرکز در خط حمله آبی ها باعث شد که یکی دو تا موقعیت که نزدیک دروازه بدست آوردند را از دست بدهند. در نیمه دوم شاهد تغییراتی در سیستم گل محمدی در پرسپولیس بودیم. در این دیدار غیبت امید عالیشاه در ترکیب پرسپولیس تاثیر گذاشته بود، تحرک امید در ترکیب پرسپولیس باعث می شد که آنها تنوع بیشتری در حمله داشته باشند و برای همین غیبت او باعث شده بود شاهد عدم تعادل در خط حمله و تغییر در خط هافبک پرسپولیس باشیم و استقلال روان تر بازی کند. در نیمه دوم با تعویض هایی که گل محمدی انجام داد شرایط عوض شد. با حضور میلاد سرلک و فرشاد فرجی در سمت راست تحرک این تیم از سمت راست بیشتر شد تا در اوایل بازی در نیمه دوم یک مقدار بالاتر از استقلال بازی کند. در صحنه گل نیز حمله ای که از سوی پرسپولیس انجام شد شاهد عدم تمرکز در خط دفاعی استقلال بودیم به طوریکه 8 دفاع استقلال برابر 3 مهاجم پرسپولیس موفق عمل نکردند تا پرسپولیس به گل برسد.

سیدصالحی گفت: گل پرسپولیس باعث شد مجیدی دست به تغییر بدهد و حملاتی روی دروازه پرسپولیس داشته باشد ولی با توجه به اینکه بعد از بازی های لیگ قهرمانان آسیا تمرکز خط حمله استقلال کمی بهم خورده بود آنها نتوانستند نتیجه قابل قبولی بگیرند و بازی به نفع پرسپولیس تمام شد. تجربه پرسپولیس نسبت به استقلال بیشتر بود و باعث برد آنها در این رقابت مهم شد.

او تاکید کرد: بعد از لیگ قهرمانان آسیا و پس از جدایی فراز کمالوند، استقلال از نظر تمرکز به مشکل خورد و هم برای کادر فنی و هم باشگاه حاشیه هایی به وجود آمد اما به نظر عامل اصلی مشکل استقلال، فشردگی بازی های تیم در عربستان بود، موضوعی که باعث شد مهاجمان آن طور که باید تغذیه نشوند. فشردگی بازی ها و همین طور شرایط آب و هوایی شرایط را برای  استقلال سخت کرده بود. در حالی است که این اتفاق تا حدودی برای پرسپولیس هم رخ داده بود و این تیم از نظر کیفی شرایط خوبی در این دیدار نداشت و تنها عاملی که باعث پیروزی شان در دربی بود، تجربه شان در این بازی بود.

پیشکسوت استقلال درمورد شرایط این تیم برای آینده‌اش افزود: شرایط بازی ها با هم فرق دارد و کادر فنی استقلال باید برای بازی های بعدی تمام تمرکزش را به این موضوع معطوف کند که تیم را از لحاظ روحی و روانی آماده بسازد و تمام تلاش خود را  به کار بگیرند تا در جام حذفی به موفقیت دست یابند.

او در پایان گفت: از الان به بعد کار فرهاد سخت تر است. او باید بتواند بچه ها را از لحاظ روحی و روانی آماده نگاه دارد تا بتوانند کیفیت لازم را برای بازی های جام حذفی داشته باشند. البته در لیگ هم هنوز جای امیدواری وجود دارد. شاید اختلاف امتیازات با مدعیان زیاد شده ولی بازی ها تا روز آخر ادامه دارد و باید تفکر مجیدی این باشد که بچه ها را به شرایط ایده آل برساند، نواقص را برطرف کند تا بازیکنان بتوانند کارآیی لازم را در ادامه مسیر داشته باشند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز