محمدیان:

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان تا هفته آینده معرفی می‌شود/ اردوهای ملی از هفته اول خرداد استارت می خورد

۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۲۰:۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۱۷۹۳۸۹
سرمربی تیم ملی والیبال بانوان تا هفته آینده معرفی می‌شود/ اردوهای ملی از هفته اول خرداد استارت می خورد
نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال از معرفی سرمربی تیم ملی والیبال بانوان و آغاز اردوهای این تیم از هفته اول خرداد خبر داد.

به گزارش برنا؛  کمپ تیم‌های ملی والیبال بانوان محل استقرار بخش بانوان فدراسیون روزهای پرترافیکی را پشت سر می‌گذارد. با توجه به پیش‌رو بودن رقابت‌های قهرمانی زنان آسیا فیلیپین در شهریور 1400، معرفی سرمربی تیم ملی بزرگسالان والیبال زنان و آغاز اردوها بزرگترین دغدغه این روزهای کمپ‌نشینان محسوب می‌شود.

دکتر فریبا محمدیان نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال در توضیح روند انتخاب سرمربی تیم بزرگسالان به روابط عمومی فدراسیون والیبال گفت: جلسات مختلفی با کارشناسان زبده پیرامون انتخاب سرمربی تیم ملی برگزار شد. در نهایت با خرد جمعی تصمیم بر انتخاب یک مربی داخلی خبره گرفته شد که در کارنامه خود ضمن تیمداری در سطوح مختلف، نقش اثربخشی در شناسایی و پرورش استعدادها داشته باشد. اطلاعات مورد نیاز جمع‌آوری و از گزینه‌ها رزومه گرفتیم. پس از بحث و بررسی و انجام مصاحبه‌های تخصصی به جمع‌بندی رسیدیم. به احتمال فراوان هفته آینده نام گزینه مورد نظر را اعلام می‌کنیم. همه توان خود را به کار بسته‌ایم. اقدامات در بخش بانوان به ویژه تیم‌های ملی طبق برنامه و خرد جمعی پیش رود.

به دنبال مربی خارجی!

دکتر محمدیان در ادامه به برنامه فدراسیون پیرامون جذب یک مربی خارجی به عنوان تمرین‌دهنده اشاره و تصریح کرد: تیم ملی کار خود را با کادر داخلی آغاز می‌کند اما طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با تایید کمیته فنی به دنبال یک مربی از تیم های توسعه‌یافته در رشته والیبال هستیم. رزومه چند مربی را مطالعه کرده‌ایم و امیدواریم به گزینه مطلوب خود برسیم.

وی درباره نحوه انتخاب بازیکنان برای حضور در اردوی تیم ملی تاکید کرد: ترکیبی از استعدادها در تیم حضور خواهند داشت. استانداردهایی در این زمینه تدوین شده است که شامل آمادگی جسمانی، مهارت‌های فردی و گروهی است که کادر فنی بر این اساس برترین‌ها را انتخاب خواهد کرد.

هفته اول خرداد؛ استارت اردو

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال هفته اول خرداد را زمان آغاز اردوها دانست و بیان کرد: پس از معرفی سرمربی طبق زمان‌بندی انجام شده، دختران والیبالیست از هفته اول خرداد وارد اردو می‌شوند و تمرینات خود را در محل کمپ تیم‌های ملی والیبال بانوان پیگیری خواهند کرد. سعی کرده‌ایم شرایط برگزاری بازی‌های تدارکاتی را فراهم کنیم اما با وجود همه‌گیری کرونا نمی‌دانیم تا چه اندازه محقق خواهد شد.

“پس از استارت تیم ملی والیبال بزرگسالان بخش‌های مکمل به این تیم اضافه خواهد شد.” این نکته‌ای بود که محمدیان به آن اشاره کرد و افزود: مشاوره‌های فنی، رسانه‌ای، پزشکی، آموزش مهارت‌های ذهنی و… از جمله اتفاقات کناری و البته مهم پس از برپایی اردوی تیم ملی بانوان خواهد بود که سرعت ما را در رسیدن به اهداف افزایش می‌دهد.

دکتر محمدیان در ادامه گفتگوی خود به آخرین وضعیت تیم‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان اشاره کرد. وی در اینباره گفت: برای انتخاب سرمربی این رده‌ها همانند رده بزرگسالان برنامه‌ریزی داریم و از چند مربی رزومه دریافت کردیم که نتایج بررسی‌ها اعلام خواهد شد.

گام بلندی به نام کارگروه‌های توسعه والیبال

او اجماع اندیشه‌های صاحب‌نظران والیبال را امری ضروری خواند و افزود: 15 کارگروه با عناوین مختلف بر حسب نیاز توسعه والیبال بانوان با عضویت کارشناسان امر تشکیل شده است که تحلیل و بررسی وضع موجود، ایده‌پردازی و ارائه طرح و برنامه از وظایف آن‌ها به شمار می‌رود. وجود چنین کارگروه‌هایی سرعت شناسایی نقاط ضعف و چگونگی رفع آن‌ها را بالا می‌برد.

جایگاه ویژه بانوان در تقویم 1400

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال به تشریح فعالیت‌های این واحد در امر بانوان پرداخت و اضافه کرد: در تقویم 1400 فدراسیون برای فعالیت‌های استانی و ملی بانوان جایگاه ویژه‌ای دیده شده است. تعامل و ارتباط مطلوب و صحیحی با انجمن والیبال نهادهای مختلف از جمله وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی، فدراسیون ورزش‌های کارگری، وزارت آموزش و پرورش و… برقرار کرده‌ایم. برنامه‌های مشترکی نیز با این انجمن‌ها داریم که پس از ارزیابی در کمیته‌های فدراسیون به مرحله اجرا می‌رسد.

به گفته دکتر محمدیان اصلاح و بازنگری آیین‌نامه لیگ‌های بانوان در راستای نیاز آنان و تدوین مرامنامه بازیکنان و کادر فنی از دیگر فعالیت‌های بانوان در این مدت بوده است.

در پایان دکتر محمدیان از برگزاری وبینار نواب رئیس بانوان هیات‌های استانی در هفته آینده خبر داد و افزود: در این جلسه بررسی خواهیم کرد که برنامه‌های استانی تا چه اندازه قابلیت ملی‌شدن دارند و در این مسیر فدراسیون چه قدم‌هایی می‌تواند بردارد.

 

نظر شما