حشمت مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

دلیلی برای موفق نشدن تیم ملی وجود ندارد/ کادر فنی باید از داشتن چنین تیمی خوشحال باشد

۱۴۰۰/۰۲/۳۱ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۸۱۹۷۲
دلیلی برای موفق نشدن تیم ملی وجود ندارد/ کادر فنی باید از داشتن چنین تیمی خوشحال باشد
سرمربی سال‌های گذشته تیم ملی ضمن آرزوی موفقیت برای تیم ملی در مسیر حضور در جام جهانی گفت: نتایج گذشته و قبلی تیم ملی نمی‌ تواند ملاک خوبی برای قضاوت در مورد بازی های پیش رو باشد و دلیلی ندارد که بگوییم چون در دور رفت نتایج مان خوب نبوده پس در دور برگشت هم این اتفاق برای ما تکرار خواهد شد.

حشمت مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به شرایط تیم ملی در آستانه شروع برنامه‌های تیم ملی برای حضور در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: تیم ملی ایران در حال حاضر غنی ترین تیم فوتبال تاریخ را در آسیا در اختیار دارد. اگر شرایط فنی و مهره ای تیم ملی را مورد بررسی قرار دهیم مشخص می شود هیچ زمانی در طول تاریخ  فوتبال ایران، تیم ملی ما از نظر مهره این قدر کامل نبوده است.

او در ادامه تاکید کرد: هیچ زمانی مثل شرایط فعلی در تیم ملی لژیونر اروپایی با این سطح کیفی نداشتیم و کادر فنی باید خیلی خوشحال باشد در هر پست دو سه بازیکن آماده در اختیار دارد که از نظر تجربه بین المللی در سطح خوبی قرار هستند و نگرانی وجود نخواهد داشت.

سرمربی پیشین تیم ملی در واکنش به نیاز ایران برای پیروزی برابر همه حریفان برای دریافت مجوز صعود به دور بعدی انتخابی جام جهانی به خبرنگار برنا گفت: اگر بخواهیم سطح فنی تیم ملی ایران را با رقبایش مورد بررسی قرار دهیم مشخص می شود که در تمامی مناطق زمین برتری مطلقی را در مقایسه با تیم هایی مثل بحرین و عراق داریم و به اعتقاد بنده با سطح بالای فنی تیم ملی دلیلی برای موفق نشدن وجود ندارد. به هر حال با توجه به توان فنی بالایی که داریم بقیه شرایط بستگی به نظر کادر فنی و روش بازی دارد که می خواهد چگونه از این مهره ها بهره ببرد.

او افزود: با روش بازی متناسب با هر حریف و با در اختیار داشتن این نیروی انسانی غنی تیم ملی می تواند به هدف اصلی اش که صعود به جام جهانی است، دست پیدا کند. 

مربی سال‌های دور تیم ملی درخصوص شرایط کادر فنی به ویژه شخص دراگان اسکوچیچ خاطرنشان کرد: واقعیت امر این است که من شناخت زیادی از اسکوچیچ ندارم و فقط می دانم او سابقه مربیگری 6 ساله در تیم های فوتبال لیگ برتری را در ایران دارد و شناخت نسبی او از فوتبال ایران می تواند به او کمک کند تا در تیم ملی نتایج خوبی را برای ما به دست بیاورد.

مهاجرانی در پاسخ به این سوال که با توجه به نتایج بازی‌های رفت، خیلی‌ها نگران تکرار ناکامی در دور برگشت هستند، تاکید کرد: نتایج گذشته و قبلی تیم ملی نمی تواند ملاک خوبی برای قضاوت در مورد بازی های پیش رو باشد و دلیلی ندارد که بگوییم چون در دور رفت نتایج مان خوب نبوده پس در دور برگشت هم این اتفاق برای ما تکرار خواهد شد. در زمان مربیگری من در تیم ملی با جوانان در منامه بحرین را شکست دادیم و این توان را در بچه های تیم ملی می بینم که برابر حریفانی که دارند، نتایج خوبی را کسب کنند.

او ادامه داد: تنها کمبود تیم ملی در حال حاضر شاید عدم بازی تدارکاتی دوستانه بود. اگر این امکان برای تیم ملی ایجاد می شد که بازی های دوستانه ای را در برنامه داشته باشد، شرایط برای کادر فنی تیم ملی به وجود می آمد تا با شناخت و آگاهی بهتری برای بازی های رسمی اش آماده و مهیا شود و نقاط ضعف و قوت تیمش را بیشتر و بهتر شناسایی کند.

سرمربی اسبق تیم ملی گفت: مثل همه ایرانی ها آرزو دارم تیم ملی بازی های خوب و نتایج درخشانی را در بازی های پیش روی کسب کرده و راهی دور بعد شویم و سپس با اقتدار راهی جام جهانی شویم و بار دیگر نام ایران و فوتبال مان را در بزرگ ترین تورنمنت فوتبالی دنیا بر سر  زبان ها بیاندازیم. 5/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز