پرشورها روزهای عجیبی را سپری می‌کنند؛

آشفته بازاری به نام تراکتورسازی

۱۴۰۰/۰۳/۰۲ - ۰۵:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۱۸۲۴۱۹
آشفته بازاری به نام تراکتورسازی
اوضاع باشگاه قدیمی و پرطرفدار تبریزی که قرار بود قطب فوتبال ایران باشد از همیشه آشفته‌تر است.

به گزارش برنا؛ سرنوشت باشگاه تراکتورسازی این روزها گره خورده به تصمیمات عجیب و غریب مالک این باشگاه پرطرفدار. باشگاهی که طی سال های اخیر با تغییرات مداوم در مدیریت و کادر فنی روبرو شده و نتوانسته اتفاقات خوشایندی را برای هواداران پرشمارش رقم بزند.

وقتی تراکتورسازی به محمدرضا زنوزی، کارآفرین متمول واگذار شد، هوداران این تیم انتظار وقوع اتفاقات خوبی برای تیمشان را داشتند اما واقعیت این است تیمی که می‌توانست به یکی از قطب‌های فوتبال ایران تبدیل شود تبدیل به تیمی شده که می‌توان لقب پرحاشیه‌ترین تیم لیگ را به آن اطلاق کرد؛ حاشیه‌هایی که مالک متمول این تیم پرهوادار بیشترین سهم را در آن داشته است. زنوزی با تصمیمات اشتباهش باعث شده تراکتور تبریز با وجود اینکه بیشترین هزینه‌ها را در بین تیم‌های ایرانی برای جذب بازیکن و مربی انجام داده نتواند قهرمان لیگ برتر شود.

تصمیمات اشتباه زنوزی در همه حوزه‌ها اعم از انتخاب مدیرعامل تا انتخاب سرمربی تیم دیده می‌شود. اینکه سرمربیان متعددی برای تراکتور انتخاب می‌شوند و خیلی زود کنار گذاشته می‌شوند هم تنها یک دلیل می‌تواند داشته باشد و آن انتخاب‌های اشتباه زنوزی بوده است.

پیش از آغاز فصل جدید لیگ برتر، کاملا قابل پیش‌بینی بود که تراکتور با منصوریان به جایی نمی‌رسد و در نهایت هم همین اتفاق افتاد. منصوریان برکنار شد و مسعود شجاعی به عنوان کاپیتان-مربی تراکتورسازی هدایت این تیم را برعهده گرفت اما تصمیم مالک تراکتورسازی این شد که سکان هدایت این تیم را به دست رسول خطیبی بسپارد که هم ترک زبان است هم محبوبیت ویژه ای بین هواداران تراکتور دارد اما این تیم با خطیبی هم به آرامش نرسید.

سرمربی جوان تراکتور خیلی زود با بزرگان تیمش مثل احسان حاج صفی، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه به مشکل خورد که از این بین حاج صفی در همان ابتدای حضور خطیبی در تراکتور، تبریز را ترک کرد و به سپاهان برگشت اما نیمکت نشینی دژاگه و شجاعی باعث شد اختلاف آنها با خطیبی جدی تر شود و تصمیم به جدایی بگیرند.

با اینکه تراکتور با خوش شانسی توانست از گروهش در لیگ قهرمانان آسیا صعود کند اما مشخص بود که این تیم اوضاع و احوال خوبی ندارد. حذف تراکتور از جام حذفی آن هم مقابل تیم علیرضا منصوریان اتفاقی بود که اوضاع تراکتور را بحرانی تر کرد. بعد از این بازی رسول خطیبی از سرمربیگری تراکتور استعفا کرد اما رییس هیات مدیره این استعفا را نپذیرفت و قرار شد رسول به کار خود ادامه دهد. در همین حین خبر رسید که زنوزی در حال مذاکره با کارلوس کی روش است تا او را به عنوان سرمربی انتخاب کند. بعد از خبر مذاکره زنوزی با کی روش هم فیروز کریمی به عنوان مدیرفنی این تیم انتخاب شد. شاید باور کردنی نباشد اما تمام این اتفاقات در طول دو روز گذشته برای تراکتور رخ داده و کاملا مشخص است که این باشگاه سیاست و تدبیر درستی در عرصه مدیریت ندارد.

در واقع مدیریت زنوزی در تراکتور نشان داد در فوتبال همه چیز با «پول» حل نمی شود. زنوزی پول دارد اما قواعد مدیریت در فوتبال را نمی‌داند و جالب اینکه خودش را مقصر ناکامی‌ها نمی‌داند. تراکتور امسال هم نمی تواند موفقیت ویژه ای به دست بیاورد و در نهایت با انبوهی از حواشی و جنجال‌ ها دست و پنجه نرم خواهد کرد. شاید با توجه به این مسئله در نهایت تصمیم گرفته شود که مالکیت باشگاه تراکتور تغییر کند اما لطماتی که این تیم در دوره مالکیت زنوزی متحمل شد هرگز جبران نخواهد شد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز