ذوب آهن اصفهان یک- پرسپولیس تهران ۲

بازگشت پرسپولیس با تعویض‌های طلایی یحیی/ آسمان اصفهان سرخ شد

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۲۰:۲۶:۵۷
کد خبر: ۱۱۸۳۵۲۳
بازگشت پرسپولیس با تعویض‌های طلایی یحیی/ آسمان اصفهان سرخ شد
تیم فوتبال پرسپولیس تهران به پیروزی ارزشمندی دست پیدا کرد.

به گزارش برنا؛ تیم های فوتبال ذوب آهن اصفهان و پرسپولیس تهران از ساعت 19:30 در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی 2 بر 1 پرسپولیس به اتمام رسید تا قرمزپوشان در ورزشگاه فولادشهر به 3 امتیاز ارزشمند دست پیدا کنند.

شاگردان یحیی گل محمدی بازی مالکانه خود را از همان ابتدا آغاز کردند تا بتوانند دروازه شهاب گردان را باز کنند. سانترهای خطرناک امید عالیشاه و مهدی ترابی از کناره‌های زمین با دفاع پرتعداد ذوبی ها همراه شد تا پرسپولیسی‌های حاضر در محوطه جریمه میزبان نتوانند گلزنی کنند. بازیکنان ذوب آهن هر بار صاحب توپ شدند سعی بر کنترل آن داشتند اما فشار بالای بازیکنان پرسپولیس باعث می‌شد تا آنها توپ را از دست دهند. با این حال بازیکنان ذوب آهن به خوبی توانستند با دفاع چند لایه خود مانع از پاسکاری‌های پشت محوطه جریمه شوند. هماهنگی بین خطوط دفاع و میانی ذوب آهن باعث شد تا آنها در نیمه اول کمترین اشتباه را در دفع توپ داشته باشند و دروازه گردان بسته بماند. شاگردان مجتبی حسینی که چشم به ضدحملات بسته بودند در دقیقه 36 روی پاس رو به عقب کمال کامیابی نیا به حامد لک و اشتباه دروازه‌بان این تیم در دفع توپ توانستند با شوت از راه دور سینا اسدبیگی گلزنی کرده و کار را برای سرخ‌ها سخت‌تر کنند. بازیکنان پرسپولیس در ادامه بازی تهاجمی همه جانبه ای را انجام دادند اما هیچ یک از حملات آنها خطرناک نبود تا نیمه اول به اتمام برسد.

402

پرسپولیس از همان ابتدای نیمه دوم برای جبران نتیجه پا به میدان گذاشت و تا آستانه انجام این کار هم رفت. شاگردان یحیی گل‌محمدی در دقیقه 47 با استفاده از پرتاب بلند اوت، توپی را به روی دروازه ذوب‌آهن فرستادند اما ضربه بازیکن پرسپولیس به تیر عمودی برخورد کرد و وارد دروازه نشد. در ادامه مهدی عبدی با فرار از میان مدافعان ذوب‌آهن توانست دروازه این تیم را در دقیقه 51 باز کرد اما کمک داور آفساید اعلام کرد تا گل او مردود اعلام شود. سرخ‌پوشان حملات پیوسته‌شان را ادامه دادند تا این که شهریار مغانلو، یار تعویضی‌شان در دقیقه 69 گل تساوی پرسپولیس را به ثمر رساند. مغانلو در این صحنه ارسال دقیق احمد نورالهی را در حالی که هیچ کدام از بازیکنان ذوب‌آهن او را پرس نکرده بود با ضربه سر از بالای سر شهاب گردان وارد دروازه میزبان کرد. نکته جالب گل تساوی پرسپولیس، گلزنی شهریار مغانلو کمتر از یک دقیقه پس از حضور این بازیکن در زمین بود.

آتش حملات پرسپولیس پس از به تساوی کشیده شدن بازی برای دقایقی فروکش کرد اما پس از چند دقیقه دوباره حملات سرخ‌پوشان با محوریت مهدی ترابی شروع شد و آن‌ها چند شانس خوب گلزنی ایجاد کردند که به نتیجه نرسید. البته آن‌ها ناامید نشدند و در نهایت در صحنه‌ای مشابه گل نخست، فقط با این تفاوت که عالیشاه ساخت و مهدی عبدی با ضربه سر زد، با ارسال از جناح چپ دفاع ذوب‌آهن در دقیقه 81 به گل دوم رسیدند. ذوب‌آهن پس از دریافت گل دوم تلاش کرد که بازی را به تساوی بکشاند ولی زورش به مدافعان پرسپولیس نرسید و در نهایت پرسپولیس به پیروزی دست پیدا کرد. پرسپولیس با این برد 48 امتیازی شد و به علت تفاضل کمتر نسبت به سپاهان در رده دوم باقی ماند. ذوب آهن هم با 21 امتیاز شرایط خوبی در جدول ندارد و خطر سقوط را احساس می کند.

داور: کوپال ناظمی

کمک‌ها: فرهاد مروجی و یعقوب سخندان

کارت زرد: فرشاد محمدی مهر و علی خدادادی از ذوب آهن و مهدی ترابی از پرسپولیس

ترکیب ذوب‌آهن اصفهان: شهاب گردان، وحید محمدزاده، عبدالله حسینی، مسعود ابراهیم‌زاده، میلاد جهانی (75- مهرداد قنبری)، رضا محمودآبادی (75- سیدمحمد قریشی)، پیمان رنجبری، سینا اسدبیگی، فرشاد محمدی‌مهر، محمد سلطانی‌مهر و مجتبی حقدوست.

سرمربی: مجتبی حسینی

ترکیب پرسپولیس تهران: حامد لک، محمدحسین کنعانی‌زادگان، کمال کامیابی‌نیا، مهدی شیری، وحید امیری، میلاد سرلک، احمد نورالهی، مهدی ترابی (90- سعید آقایی)، احسان پهلوان (68- شهریار مغانلو)، امید عالیشاه (3+90- علی شجاعی) و عیسی آل‌کثیر (46 - مهدی عبدی).

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز