همه نکات درباره فهرست جدید تیم ملی فوتبال؛

لیست کی‌روشی اسکوچیچ برای ماموریت بزرگ!

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۰۴:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۱۸۴۰۴۳
لیست کی‌روشی اسکوچیچ برای ماموریت بزرگ!
تیم ملی فوتبال ایران با همه ستاره هایش مهیای حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی می‌شود.

به گزارش برنا؛ فهرست تیم ملی فوتبال برای حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی اعلام شد. لیستی که حرف و حدیث های زیادی پیرامون آن مطرح شده و برخی معتقدند سرمربی تیم ملی می توانست در پست های مختلف انتخاب های بهتری داشته باشد.

در واقع دراگان اسکوچیچ به نوعی اهالی فوتبال را با لیستی که اعلام کرد، شگفت زده کرد. سرمربی کروات تیم ملی، در لیست‌های قبلی خود تصمیمات غافل‌گیر کننده‌ای گرفته بود و به نظر می رسید قصد تغییر نسل در تیم ملی دارد. او از برخی لژیونرها و بازیکنان سرشناس در اردوهای قبلی دعوت نکرد و به نظر می رسید تمرکزش روی دعوت از بازیکنانی است که در لیگ می درخشند اما در لیست نهایی تقریبا همان هایی حضور دارند که در زمان کارلوس کی روش هم به تیم ملی دعوت می شدند. اسکوچیچ در لیست جدید برای اولین بار از چند لژیونر که به دلایل مختلف در اردوهای قبلی حضور نداشتند دعوت کرد تا تیم ملی با حداکثر توان خود راهی کیش و سپس بحرین شود.

پرسپولیس در این اردو با پنج نماینده رکورددار است و سپاهان، صدرنشین فعلی لیگ هم سه نماینده دارد. از تیم استقلال تنها مهدی قایدی دعوت شده است. نکته جالب در این لیست حضور پررنگ لژیونرهاست و تنها 9 بازیکن از لیگ داخلی در لیست اسکوچیچ حضور دارند.

علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، پیام نیازمند، محمدرضا اخباری، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، مرتضی پورعلی گنجی، سیدمجید حسینی، صادق محرمی، میلاد محمدی، جعفر سلمانی، دانیال اسماعیلی فر، احسان حاج صفی، احمد نورالهی، سعید عزت الهی، کمال کامیابی نیا، وحید امیری، علی قلی زاده، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، سردار آزمون، مهدی طارمی، کریم انصاری فرد، کاوه رضایی و مهدی قایدی نفراتی هستند که اسکوچیچ آنها را به تیم ملی دعوت کرده است.

در ادامه خط به خط به بررسی نفرات دعوت شده می پردازیم.

دروازه‌بان؛ خبری از سرخابی‌ها نیست

درون دروازه دعوت شدن بیرانوند، نیازمند و عابدزاده تقریبا قابل پیش‌بینی بود ولی محمدرضا اخباری، گلر تراکتور تبدیل به سورپرایز دراگان درون دروازه شد و مزد عملکرد خوبش در ماه‌های اخیر را گرفت. مهم‌ترین غایبان لیست تیم ملی در این پست رشید مظاهری و حامد لک بودند که در چند هفته اخیر نتوانستند درخشش قبل را تکرار کنند و از لیست خط خوردند. در مورد مظاهری البته شاید مصدومیتش هم دلیل دیگری برای خط خوردن باشد. حامد لک هم در بازی مقابل ذوب آهن اشتباه بدی داشت و احتمالا در تصمیم نهایی اسکوچیچ تاثیر گذاشته و بیرانوند هم به تیم ملی دعوت شد.

مدافعان؛ قابل پیش بینی

شجاع خلیل زاده، محمد حسین کنعانی زادگان، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، صادق محرمی، میلاد محمدی، جعفر سلمانی و دانیال اسماعیلی فر، مدافعانی هستند که به تیم ملی راه پیدا کرده اند. لیست مدافعان دعوت شده تقریبا قابل پیش بینی بود اما نکته جالب اینجاست که اسکوچیچ باز هم وریا غفوری و رامین رضاییان را به تیم ملی دعوت نکرد. او حتی در برنامه فوتبال برتر هم تلویحا دعوت این دو بازیکن را رد کرد و ترجیح داد برای سمت راست خط دفاعی به صادق محرمی و دانیال اسماعیلی‌فر اعتماد کند. او در سمت چپ هم میلاد محمدی و جعفر سلمانی را دعوت کرده و به نظر می رسد کنعانی زادگان، پورعلی گنجی، شجاع خلیل زاده و صادق محرمی بیشترین شانس را برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی داشته باشند. در قلب خط دفاعی خبری از روزبه چشمی و عارف غلامی که پیش از این در اردوها حضور داشتند نیست. مهدی تیکدری و ابوالفضل جلالی هم دو بازیکنی هستند که در اردوی قبلی حضور داشتند اما این بار خط خوردند. همچنین امید نورافکن، مدافع چپ سپاهان هم می‌توانست در این لیست حاضر باشد که مصدومیت باعث شد حضور در این اردو را از دست بدهد.

هافبک؛ پر از ستاره

احسان حاج صفی، احمد نورالهی، سعید عزت الهی، کمال کامیابی نیا، وحید امیری، علی قلی زاده، سامان قدوس و علیرضا جهانبخش هافبک هایی هستند که به تیم ملی دعوت شده اند و تقریبا دعوت همه این نفرات قابل پیش بینی بود اما محمد نادری هم با توجه به عملکردش در دیدارهای اخیر استقلال می توانست در لیست تیم ملی حضور داشته باشد. لیست تیم ملی در خط میانی نفرات جدیدی را به خود می‌بیند که مدت‌ها بود در تیم ملی حضور نداشتند و مهم‌ترین غایبان این پست هم علی کریمی و امید ابراهیمی هستند که اولی مصدوم شد و دومی هم به تشخیص اسکوچیچ جایی در میان نفرات دعوت شده نداشت. در این پست حضور کامیابی‌نیا اتفاق جدیدی بود و هافبک پرسپولیس پس از چند سال دوری بار دیگر به تیم ملی برگشت. همچنین علیرضا جهانبخش و سامان قدوس که به خاطر محدودیت‌های کرونایی در اردوهای قبلی غایب بودند این بار در لیست تیم ملی حضور دارند. مهدی ترابی، ستاره این روزهای پرسپولیس هم پس از چند اردو غیبت بار دیگر در تیم ملی حضور دارد و جای هم‌تیمی‌اش یعنی نعمتی را گرفته است. سعید عزت‌الهی، احمد نورالهی، وحید امیری، علی قلی‌زاده و احسان حاج صفی هم نفراتی هستند که حضورشان قابل پیش‌بینی بود. فرشید اسماعیلی، ستاره استقلال در لیگ قهرمانان و سروش رفیعی هم می توانستند در تیم ملی حاضر باشد اما اسکوچیچ ترجیح داد در این اردو از آن‌ها استفاده نکند.

خط حمله بدون سورپرایز

تیم ملی در خط حمله ستارگان درخشانی دارد که تقریبا تمامی آن‌ها دعوت شده‌اند و می‌توان گفت این خط جذاب‌ترین نفرات را در خود دارد. مهدی طارمی و سردار آزمون پس از عملکرد درخشان در فوتبال اروپا در لیست نهایی حضور دارند و مهدی قایدی، ستاره آماده استقلال، کاوه رضایی و کریم انصاری‌فرد هم در کنار این نفرات دعوت شده‌اند. تیم ملی برای صعود به دور بعدی روی درخشش ستارگان هجومی خود حساب زیادی باز کرده و همه امیدوارند این نفرات بتوانند ایران را مقابل رقبای سرسخت به برتری برسانند.

در مجموع بررسی این لیست نشان می دهد سلیقه اسکوچیچ هم تاحدود زیادی به کی روش سرمربی اسبق ملی نزدیک است چون او هم همان نفراتی را به تیم ملی دعوت کرده که معمولا توسط کارلوس دعوت می شدند. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز