اشپیتیم آرفی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

خط حمله تیم گل‌محمدی ترسناک است/ در پرسپولیس حاشیه و باندبازی وجود داشت/ خوشحالی حق عیسی بود

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۸۴۰۶۳
خط حمله تیم گل‌محمدی ترسناک است/ در پرسپولیس حاشیه و باندبازی وجود داشت/ خوشحالی حق عیسی بود
مهاجم اسبق باشگاه پرسپولیس از عملکرد تیم یحیی گل‌محمدی تمجید کرد.

مهاجم اسبق باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با تمجید از شرایط این تیم، بر این باور است که این تیم در لیگ برتر شانس اول قهرمانی است.

ماحصل گفت‌وگو با اشپیتم آرفی را می توانید در زیر بخوانید: 

درمورد شرایط فعلی پرسپولیس صحبت می‌کنی؟

پرسپولیس در حال حاضر وضعیت خوبی دارد و نمی توان ایرادی از تیم گرفت. بچه ها در زمین وضعیت خوبی دارند و کادر فنی هم تا به امروز در اکثر بازی ها تصمیمات عالی را برای تیم گرفته و در کنار این موضوع مدیریت خوبی که بر باشگاه حاکم است موفقیت ها را تکمیل کرده تا پرسپولیس با بهترین شرایط بتواند اصلی ترین گزینه برای قهرمانی در لیگ برتر باشد، ضمن اینکه این تیم در لیگ قهرمانان هم نشان داد از وضعیت خوبی برخوردار است و امسال می تواند به جای نایب قهرمانی با جام به کار خود پایان دهد.

دلیل اصلی ثبات پرسپولیس در سال‌های اخیر و تداوم موفقیت‌هایش را در چه موضوعی می‌بینی؟

در این مورد عوامل زیادی دخیل است. به نظرم این تیم از 4-3 سال قبل برای رسیدن به این شرایط استارت زد. زمانی که برانکو سرمربی پرسپولیس شد، یک انقلاب و تحول خوب و موثر را در این تیم ایجاد کرد و شخصیت فوق العاده ای را به تیم بخشید. این تحول آنقدر عمیق و موثر بود که حتی با وجود جدایی برانکو هم از این تیم جدا نشد و در زمان کالدرون ادامه پیدا کرد و حالا هم با یحیی گل محمدی تداوم دارد. در کنار این موضوع حضور چهره ای مثل کریم باقری در کادر اجرایی پرسپولیس را هم نباید فراموش کرد. آقا کریم در این سال ها با حضور فوق العاده اش در کنار تیم باعث شده حاشیه ها راهی به پرسپولیس نداشته باشد و حضور مدیرانی مثل جعفر سمیعی و ابراهیم شکوری هم یکی دیگر از عوامل موفقیت پرسپولیس است که در کنار وضعیت فنی خوب بازیکنان و کادر فنی شرایط خوبی را برای این تیم رقم زده است.

در لابه‌لای صحبت‌هایت درمورد عدم ورود حاشیه به پرسپولیس با تاکید ویژه‌ای گفتی. در این مورد توضیح بیشتری داری؟

وقتی تیمی به دور از حواشی کار کند بدون شک در شرایط فنی اش هم وضعیت خوبی را پشت سر خواهد گذاشت. در زمانی که من در پرسپولیس بودم تیم از نظر مهره و بازیکن و مسائل فنی در شرایط خوبی بود اما حواشی در تیم زیاد بود و در نهایت همین موضوع باعث شد نتوانیم در لیگ موفق عمل کنیم. در آن دوره حاشیه های زیادی اطراف تیم بود و باندبازی هایی وجود داشت. هرچند در آن دوره در جام حذفی قهرمان شدیم اما در لیگ توفیقی را به دست نیاوردیم.

عملکرد خط حمله و مهاجمان پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنی؟

پرسپولیس در تمام خطوط شرایط خوبی دارد و در خط حمله هم توانسته اتفاقاتی را رقم بزند. حضور شهریار مغانلو و عیسی آل کثیر در کنار نفراتی مثل مهدی عبدی، امید عالیشاه و مهدی ترابی علاوه بر اینکه قدرت تهاجمی تیم را افزایش داده، رقابت خوبی را برای حضور در ترکیب اصلی در پرسپولیس ایجاد کرده که در نهایت این موضوع به سود پرسپولیس است. مهاجمان حال حاضر تیم نشان داده اند تشنه گلزنی هستند و از دقیقه اول بازی تا پایان آن تمام تلاش شان را به کار می گیرند تا برای تیم گلزنی کنند و در این امر هم موفق بوده اند.

از نظر فنی وضعیت کدام یک از مهاجمان پرسپولیس را بهتر می‌بینی؟

در حال حاضر پرسپولیس مهاجمانی دارد که هر کدام از خصوصیات فنی ویژه ای برخوردار هستند که این موضوع برای یحیی اتفاق خوب محسوب می شود. دو مهاجم تند و تیز مثل عبدی و آل کثیر در پرسپولیس حضور دارند و مهاجمی با خصوصیت جنگندگی بالا مثل شهریار مغانلو هم در این تیم بازی می کند. در کناره ها هم مهدی ترابی و امید عالیشاه مکمل های خوبی برای خط حمله هستند که مجموعه این نفرات در کنار هم خط حمله ترسناک و قدرتمندی را تشکیل می دهند.

در خطوط دیگر وضعیت چطور است؟

وقتی تیمی روند موفقیتی را به دست می آورد تک تک بازیکنان و اعضای تیم در آن دخیل هستند که این موضوع شامل حال پرسپولیس هم می شود. این تیم در خط میانی و خط دفاع نفرات خوبی را در کنار هم می بیند که ماشااله به سیدجلال حسینی که در این شرایط سنی یک بازیکن کامل و تاثیرگذار و رهبر خوب برای پرسپولیس است که با حضور او این تیم غمی ندارد.

پیش‌بینی‌ات از وضعیت پرسپولیس در لیگ بیستم چیست؟

تا به امروز رقابت پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی شانه به شانه ادامه دارد و من فکر می کنم پرسپولیس با توان فنی و رویه ای که در پیش گرفته در پایان فصل پنجمین قهرمانی متوالی اش را جشن می گیرد. پرسپولیس توان این را دارد که تمام بازی های باقی مانده اش را با پیروزی پشت سر بگذارد و بدون هیچ اما و اگری برای چندمین فصل پشت سر هم قهرمان شود.

در روزهای گذشته درمورد عیسی آل‌کثیر و شکایتی که از او پس از شادی گلش در دربی شده بود، صحبت های زیادی مطرح شده. در این مورد نظری نداری؟

اصلا از این موضوع سر در نمی آورم. چرا باید از او شکایت شود؟ مگر او چه کاری خلافی انجام داده بود که از او شکایت شده؟خوشحالی حق هر کسی است که گلزنی می کند. او را به خاطر شادی گل بدون ایرادی که داشت 6 ماه محروم کردند و حالا چرا باید به او ایراد بگیرند؟ او گل حساس و مهمی را در دربی به ثمر رساند و حقش بود خوشحالی کند. مگر بقیه که گل می زنند خوشحالی نمی کنند؟ روی او حساس شده اند و می خواهند دوباره محرومش کنند، اتفاقی که اصلا توجیهی ندارد.

صحبت نهایی‌ات درمورد پرسپولیس چیست؟

پرسپولیس امسال محق ترین تیم برای قهرمانی است و پیش بینی می کنم به حقش می رسد. این تیم 4 فصل در لیگ قهرمان شده و در این 3 سال اخیر، 2 بار به فینال آسیایی رسیده که هیچ کدام از این موفقیت ها اتفاقی نبوده و امیدوارم امسال طلسم شکسته شده و این بار پرسپولیس قهرمانی در آسیا را به کلکسیون افتخاراتش اضافه کند. 7

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز