محرومیت ایران از کمک مالی فیفا در دوران کرونا

۱۴۰۰/۰۳/۰۷ - ۱۱:۳۳:۲۸
کد خبر: ۱۱۸۵۱۲۸
محرومیت ایران از کمک مالی فیفا در دوران کرونا
سال گذشته و در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش درآمدهای فوتبالی، فیفا اعلام کرد به هر یک از فدراسیون‌های عضو یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار (۳۵ میلیارد تومان) کمک خواهد کرد ولی همان زمان هم این سوال وجود داشت که آیا ایران می‌تواند - با وجود تحریم‌ها - از این مبالغ سهم ببرد یا خیر.

به گزارش برنا؛ اکنون در گزارش فیفا اعلام شده که فدراسیون فوتبال فقط ۶ درصد از این حیث دریافتی داشته که معادل ۹۰ هزار دلار (۲ میلیارد تومان) است. این در حالی است که اکثر کشورها تا ۶۶ درصد از این کمک مالی بهره‌مند شده‌اند.

همچنین فدراسیون فوتبال از محل کمک‌های مالی پروژه فوروارد هم دریافتی چندان زیادی نداشته است. این فدراسیون از ۴ میلیون دلار (۹۳ میلیارد تومان) نخست فقط ۶۶ درصد معادل ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار دلار (۶۱ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان) و از ۲ میلیون دلار دوم صرفا ۶ درصد معادل ۱۲۰ هزار دلار (۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان) بهره‌مند شده است در حالی که اکثر کشورها تمام کمک مالی خود را دریافت کرده‌اند.

بر اساس گزارشی که فیفا چندین ماه قبل اعلام کرد، فدراسیون جهانی فوتبال مبلغی در حدود ۶.۳ میلیون دلار (۱۴۶ میلیارد و ۶۶۴ میلیون تومان) به فدراسیون فوتبال ایران بدهکار است.

 

نظر شما